وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چهره‌های مشهوری که کارمند بانک بوده اند!

چهره‌های مشهوری که کارمند بانک بوده اند!
تابه حال بارها وبارها در مورد اینکه استاد شهریار کارمند بانک کشاورزی بوده و 30 سال در آن بانک زحمت کشیده مطالب مختلفی خوانده ایم .به گزارش بانکی دات ای ار حتا تبلیغی هم در این خصوص در بانک کشاورزی ساخته شد اما از میان افراد شناخته شده کشور کدام ها کارمند بانک بوده اند؟

1. محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار
 شهریار کارمند بانک کشاورزی بود و به تبریز هم که برگشت به شعبه ی بانک کشاورزی تبریز منتقل شد. وضع چندان مناسبی نداشت زندگی اش، و علاوه بر خانواده ی خودش، کفیل عده ای بی بضاعت هم بود که همه از همان حقوق بانک تامین می‌شد. سال های آخر را هم بانک به خاطر بیماری اش به او  تخفیف داد و نادیده گرفت و بازنشسته اش کرد، اما هنوز هم او برای جبران کسری خدمتش به بانک می‌رفت و غالبا هم به این خاطر که هم حسابدار بود و هم خطش زیبا بود . دفتر روزنامه را او می‌نوشت و اگر هنوز هم آن دفتر روزنامه ی بانک کشاورزی شعبه تبریز موجود باشد، می‌توان آن را اثری با ارزش دانست. در تبلیغ های این روزهای بانک کشاورزی بیتی از شهریار را می خوانیم که فقط به پاس نمک شناسی او بوده و اینک از آن سوء استفاده می‌شود: "شکر دارم که اگر خدمت بانکی کردم… خدمت من همه در بانک کشاورزی بود.

2. حمید سبزواری
 حمید سبزواری (حسین ممتحنی ) ، شاعر معاصر ایران است . حمید شاعری است ازنسل دیروز . نسلی كه با ما همنفس وهم آوا است ،‌اما پژواك صدایش تا قرن هادرامتداد زمان جاری خواهد بود ، پس شعراو شعرآینده نیز هست . او شاعری است كه آیندگان قدر و منزلت او را بیشتر خواهند شناخت .
حمید سبزواری ابتدا به شغل معلمی مشغول بود . او سپس كارمند بانك بازرگانی درتهران شد و سپس به شاعری وری آورد .

3.مرتضی حیدری
 مرتضی حیدری(زاده ۱۳۴۷) مجری و گویندهٔ اخبار تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی ایران است. حیدری بیشتر بدلیل اجرای برنامه «گفتگوی ویژهٔ خبری» در شبکهٔ دوم سیما معروف است. حیدری در مهر ماه ۱۳۸۸ در یک سفر جنجالی از ایران خارج شد که توجه رسانه های ایرانی را به خود جلب کرد. وی در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد که در خارج از ایران مشغول ادامه تحصیل است.وی دانش‌آموخته رشته فیزیوتراپی و سهامداریکی از بانک های خصوصی است.

4.حمید غلامعلی
 حمید غلامعلی خواننده پرکاری است که در کارنامه حرفه ای اش نزدیک به 200 سرود وترانه به چشم می‌خورد  . این پرکاری باعث نشده که از کیفیت کار او کاسته شود . حمید غلامعلی همچون اغلب خوانندگان موسیقی پاپ، در خانواده ای اهل موسیقی و هنر رشد کرده و بزرگ شده است . او که در زمینه خطاطی و نقاشی فعال است ، یکی از موفق ترین خواننده های کشورمان به شمار می رود .وی یکی از کارمندان زحمت کش بانک است.
آلبوم ها :
به یاد تو
ایران من (کار مشترک )
یادگار
دیباچه عشق
مرداب
قبیله عشق

5.عالیه خانم همسر نیما یوشیج
 شاید تعجب کنید اما عالیه خانم همسر نیما یوشیج کارمند بانک ملی بود.نیما زندگی مرفه‌ای نداشت و با دست مایه‌ای كه از وزارت فرهنگ آن زمان می‌گرفت به سختی امرار معارش می‌كرد و عالیه خانم همسر ایشان نیز كه به سمت كارمند بانك ملی انجام وظیفه می‌نمود در گذران زندگی، وی را همراهی می‌نمود.