وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رسوایی جدید برای مقامات كاخ سفید

رسوایی جدید برای مقامات كاخ سفید
افشای سند معامله غیرقانونی اتمی آمریكا و اسرائیل رسوایی دیگر برای مقامات كاخ سفید رقم زد.
این گزارش كه چندین دهه جزء اسناد طبقه بندی محسوب می شد ، به بررسی نقش واشنگتن در فراهم كردن مواد هسته ای برای تل آویو می پردازد.

این سند كه اكنون از حالت طبقه بندی خارج شده است، نشان می دهد بین سال های 957 و 1967 رژیم صهیونیستی از آمریكا اورانیوم قابل استفاده در سلاح اتمی دریافت می كرده است.

این گزارش همچنین حاكی از آن است كه دستگاه های امنیتی آمریكا در آن زمان همكاری لازم را برای دادن اطلاعات در این باره انجام نمی دادند كه این كار باعث تاخیر در تكمیل و انتشار این گزارش شده است.

مسئولان آمریكایی اعلام كرده اند، افشای این سند، تاثیری بر روابط آمریكا – اسرائیل نخواهد داشت.

از جمله بندهایی كه در این گزارش به آنها اشاره شده است " این مواد هسته ای برای استفاده در تسلیحات اتمی به صورت غیرقانونی توسط مدیر شركت مواد و تجهیزات هسته ای (آمریكا) در اختیار اسرائیل قرار گرفت" و " این مواد با همكاری سیا توسط شركت مواد و تجهیزات هسته ای در اختیار اسرائیل قرار گرفت" ، است.

رژیم صهیونیستی با كمك های آمریكا، انگلیس و فرانسه توانسته است حدود 300 بمب اتم در زرادخانه هسته ای خود انبار كند و به این ترتیب حتی انگلیس را نیز به لحاظ شمار این تسلیحات پشت سر گذارد.

این در حالی است كه آمریكا همواره با ترفندهای مختلف از جمله تطمیع و تهدید جلوی تلاش های كشورهای منطقه را درخصوص افشای برنامه اتمی رژیم صهیوینستی گرفته است.

برنامه اتمی رژیم صهیونیستی، 40 سال قبل به كمك فنی فرانسه و با ایجاد تاسیسات دیمونا آغاز شد و این فعالیت ها تاكنون با وجود تولید صدها كلاهك اتمی هرگز مورد بازرسی كارشناسان و ماموران IAEA قرار نگرفته است.

ناتوانی و ضعف آژانس بین المللی انرژی اتمی در بازرسی و نظارت بر فعالیت گسترده اتمی رژیم صهیونیستی در حالی است كه این نهاد بین المللی، تحت فشارهای آمریكا، در مقابل تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای مانع تراشی می كند.