وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

صدور مجوز نصب دوربین مدار بسته در مدارس

صدور مجوز نصب دوربین مدار بسته در مدارس
 دبیر شورای عالی آموزش و پرورش از صدور مجوز نصب دوربین مداربسته در مدارس و قانونی شدن آن خبر داد و گفت: طبق این بخشنامه مدیران مدارس می توانند دوربینهای مداربسته را تنها از منظر حفاظت از اموال و مکانهای حساس و خطرناک مدارس نصب کنند.

مهدی نوید ادهم در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: طبق هماهنگیهایی که با مسئولان وزارت آموزش و پرورش داشته ایم امکان نصب دوربینهای مداربسته به شکل قانونی در مدارس فراهم شد.

نصب دوربینهای مداربسته از سال گذشته در حالی در برخی از مدارس تهران به دلیل کمبود معاونت انضباطی برای کنترل دانش آموزان آغاز شد که هیچ قانون و مقرراتی در آموزش و پرورش در این باره وجود نداشت.

دبیرشورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: طبق بخشنامه صادر شده مدیران مدارس می توانند دوربینهای مداربسته را تنها از منظر حفاظت از اموال و مکانهای حساس  و خطرناک مدارس نصب کنند و به هیچ وجه اجازه نصب آن را در کلاس درس ندارند.

در پی نصب دوربین مدار بسته در مدارس، مسئولان وزارت آموزش و پرورش نسبت به این موضوع واکنشهای متفاوتی را داشتند. اغلب آنها معتقدند که نصب دوربینهای مداربسته تبعات منفی تربیتی در دانش آموزان همچون پنهان کردن شخصیت واقعی دانش آموز و دوگانگی شخصیتی آنها را به دنبال دارد.

نصب دوربین فقط در راهروها و مکانهای آسیب خیز

نوید ادهم در پاسخ به این سئوال که " آیا مدیران مدارس اجازه نصب دوربین در راهروهای مدارس را دارند؟" نیز گفت: در راهروهایی که امکان لغزش و آسیب رسانی فیزیکی به دانش آموزان است امکان نصب دوربین وجود دارد.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه نصب دوربینهای مداربسته به هیچ وجه جنبه انضباطی و کنترلی دانش آموزان را ندارد، تصریح کرد: مخالفتهایی که از قبل نیز بر روی این موضوع وجود داشت به قوت خود باقی است و نصب دوربین در کلاسهای درس برای ملاحظات تربیتی به هیچ وجه مورد تایید نیست.

نوید ادهم درباره اینکه " در این بخشنامه برای برخورد با مدیران متخلف که استفاده های انضباطی از دوربین می کنند در نظر گرفته شده است؟" نیز گفت: آیین نامه انضباطی نیز در این باره تهیه شده و تمام جوانب را در نظر گرفتیم و از این لحاظ خلا قانونی وجود ندارد.

نصب دوربین با هماهنگی حراست منطقه و سازمان

همچنین  "جواد مرتضی زاده" مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مردمی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: نصب دوربینهای مداربسته در مدارس با هماهنگی حراست منطقه و سازمان آموزش و پرورش انجام می شود.