وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پرتاب کفش به سوی رییس‌جمهور پاکستان در انگلیس

پرتاب کفش به سوی رییس‌جمهور پاکستان در انگلیس
به گزارش سرویس بین‌الملل شبکه ایران به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف آصف علی‌زرداری رییس جمهور پاکستان که به دلیل سفر به انگلیس همزمان با وقوع سیل در پاکستان و واکنش ضعیف در برابر اظهارات ضدپاکستان دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس مورد انتقاد شدید قرار گرفته است، در هنگام سخنرانی خود در میان پاکستانی‌های مقیم انگلیس از سوی یک پاکستانی هدف پرتاب کفش قرار گرفت.
دیلی‌تلگراف در گزارش خود آورده است که این پاکستانی در اواسط سخنرانی زرداری که در شهر بیرمنگام انگلیس انجام می شد به سوی او حمله‌ور شده  و هر دو کفش خود را به سوی زرداری پرتاب کرد که پس از آن توسط نیروهای امنیتی و پلیس بازداشت و به بیرون از سالن سخنرانی هدایت شد.
این روزنامه در ادامه به نقل از یک شاهد عینی افزوده است که این پاکستانی از فاصله زیاد و از پشت جمعیت کفش‌های خود را پرتاب کرد که در فاصله کوتاهی از زرداری به زمین خورد.
در همین حال زرداری در گفتگو با این روزنامه برخی اظهارات که تاکید دارند او باید در این شرایط در پاکستان باشد را رد کرده و تاکید کرد که سفر او به انگلیس باعث توجه جهانی بیشتر به مساله سیل در پاکستان شده و برنامه سفر وی که در ادامه برای دیدار با سارکوزی به پاریس سفر خواهد کرد، از سه ماه پیش تنظیم شده است.

سخنرانی زرداری در میان صدها پاکستانی حاضر در سالن در حالی برگزار شد که در بیرون از سالن صدها پاکستانی دیگر فریاد می‌زدند: زرداری برگرد.

از سوی دیگر واکنش ضعیف زرداری به اظهارات ضدپاکستان دیوید کامرون که پاکستان را به صدور تروریسم متهم کرده بود، باعث افزایش خشم پاکستانی‌ها شده است.
زرداری پس از دیدار با دیوید کامرون اعلام کرده بود: طوفان‌ها می آیند و می‌روند اما پاکستان و انگلیس در کنار هم می‌مانند.
سیل در پاکستان تاکنون منجر به مرگ بیش از 1600 نفر و آوارگی بیش از 12 میلیون نفر شده است.