وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راه اندازی بزرگترین ساعت دنیا در مکه

راه اندازی بزرگترین ساعت دنیا در مکه
به زودی مسلمانان سراسر دنیا می توانند ساعت های خود را با بزرگترین ساعت دنیا تنظیم کنند.

پایگاه اطلاع رسانی "روماندی نیوز" سوییس از راه اندازی بزرگترین ساعت دنیا در مکه معظمه و در نخستین ساعات آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد.

روماندی نیوز روز سه شنبه نوشت: به زودی مسلمانان سراسر دنیا می توانند ساعت های خود را با بزرگترین ساعت دنیا تنظیم کنند.

مقامات عربستان سعودی امیدوارند که این ساعت که مکه در نخستین مکان مسلمانان و بر بلند ترین برج این شهر قرار گرفته است، بتواند با ایجاد "زمان مکه"، با ساعت گرینویچ رقابت کنند و پس از راه اندازی آن مسلمانان جهان به جای استفاده از زمان به وقت گرینویچ یا همان GMT، از زمان اسلامی یا Islamic Mean Time ) IMT) استفاده کنند

این گزارش افزود: این ساعت در هفته اول ماه مبارک رمضان که روز چهارشنبه و یا پنجشنبه آغاز خواهد شد، بطور آزمایشی راه اندازی می شود.

این گزارش افزود: برج مذکور 601 متر ارتفاع دارد و پس از "برج خلیفه" دبی با ارتفاع 828 متر، بلندترین برج دنیا محسوب می شود.

بر پایه این گزارش، 250 کارگر مسلمان ماهر جوشکار عملیات نصب چهار قاب این ساعت را که به قطر 46 متر و از طلا ساخته شده است، برعهده دارند. بر روی هر چهار وجه این ساعت که شش برابر از ساعت "بیگ بن" لندن بلندتر است، عبارت "بسم الله" با 2 میلیون لامپ "ال ای دی" نوشته شده است.

این گزارش افزود: بکارگیری 21 هزار لامپ سفید و سبز در نوک برج ساعت مکه، امکان رویت این برج را از فاصله 30 کیلومتری آن میسر می کند.