وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تغذیه نوزادان كمتر از 7 ماه با آب قند ، ممنوع

تغذیه نوزادان كمتر از 7 ماه با آب قند ، ممنوع
همه كودكان از بدو تولد تا 7 ماهگی تنها می‌توانند از شیر مادر استفاده كنند و نباید با خوراندن آب قند، چای، سوپ یا حتی آبمیوه آنها را با سوءتغذیه مواجه كرد.

دكتر علیرضا میرزایی با اعلام این مطلب در گفتگو با ایسنا گفت: چای موجب ایجاد كم‌خونی در كودكان می‌شود و بیسكوئیت نیز پس از سبوس‌گیری عاری از ویتامین‌های مورد نیاز برای رشد نوزادان خواهد بود.

وی با تاكید بر این ‌كه بیسكوئیت با تركیبات آرد گندم نباید به كودكان كمتر از 7 ماه داده شود، گفت: عوارض مصرف این خوراكی برای كودكان 3 و 4 ماهه می‌تواند به شكل آلرژی به گندم و اسهال‌های مزمن خودنمایی كند.

دكتر میرزایی تاكید كرد: كاهش مصرف شیر مادر برای كودكان منجر به سوء‌تغذیه می‌شود و با عوارضی همچون كم‌خونی همراه خواهد بود. از طرف دیگر ، غذاهای بزرگسالان دارای مقدار متناوبی نمك و ادویه است كه مصرف آن برای كودكان كمتر از 2 سال بسیار مضر است.

وی خاطرنشان كرد: مصرف نمك برای كودكان 4 تا 5 ماهه موجب احتباس آب و املاح می‌شود و به دلیل آن كه كلیه این كودكان هنوز امكان دفع نمك را ندارد عوارضی را در ناتوانی كلیه برای آنها ایجاد خواهد كرد. همچنین روده كودكان كمتر از 2 سال نیز توانایی فراوانی در جذب مواد مختلف دارد كه پس از مصرف ادویه به سرعت وارد خون آنها می‌شود و با تحریك سیستم ایمنی بدن موجب ترشح و حساسیت خواهد شد.