وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

احتمال وقوع سونامی در سواحل جنوبی ایران

احتمال وقوع سونامی در سواحل جنوبی ایران
 رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی از احتمال وقوع سونامی در سواحل جنوبی ایران خبر داد. وی گفت که طبق تحقیقات انجام شده، سونامی در منطقه مکران می تواند امواجی به ارتفاع 12 متر ایجاد کند و پیش بینی می شود که حدود چهار هزار نفر بر اثر زلزله سونامی جان خود را از دهند.
 
دکتر وحید چگینی در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه مسئله سونامی جدی است و احتمال رخ دادن آن وجود دارد اظهار کرد مرکز ملی اقیانوس شناسی از پنج سال پیش در تلاش است تا مرکز هشدار سونامی را با همکاری وزارت کشور راه اندازی کند.

وی از بی توجهی وزارت کشور در راه اندازی این ایستگاه خبر داد و گفت: «تاکنون چندین درخواست و پروژه تحقیقاتی در این زمینه به وزارت کشور ارسال کردیم ولی تاکنون پاسخی دریافت نکردیم.»

رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی با اشاره به ویژگی های سونامی در ایران اضافه کرد منطقه مکران ناحیه سونامی خیز است و شواهد زیادی در دست داریم که نشان می دهد در سال 1945 امواج سونامی اقیانوس هند به ایران نیز رسیده است. منطقه مکران از "جاسک" شروع می شود و تا کراچی هند ادامه دارد.

وی تصریح کرد طبق تحقیقات انجام شده، سونامی در منطقه مکران می تواند امواجی به ارتفاع 12 متر ایجاد کند و پیش بینی می شود که حدود چهار هزار نفر بر اثر زلزله سونامی جان خود را از دهند.