وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هر آنچه باید درباره سونا بدانید

هر آنچه باید درباره سونا بدانید
در تمامی جهان سونا تفریحی جذاب و پرطرفدار به حساب می‌آید. علاقه‌مندان به سونا می‌گویند كمتر كاری است كه همانند سونا، باعث آرامش جسمی و روحی ما شود.

آنها معتقدند كمتر چیزی مانند سونا آنان را به آرامش می‌رساند. اما در عین حال باید دانست این تفریح می‌تواند برای برخی از افراد خطرناك محسوب شود و مشكلاتی را ایجاد كند. پس بهتر است قبل از استفاده از سونا، در مورد وضعیت و سلامت خود با پزشك مشورت كنید.

دلایلی برای استفاده از سونا
شكی نیست كه سونا باعث تغییراتی در عملكرد بدن می‌شود. به عنوان مثال در عرض چند دقیقه، درجه حرارت پوست می‌تواند به 40 درجه سانتی‌گراد برسد و ضربان قلب افزایش یابد. اما تاثیر این تغییرات بر سلامتی بدن ما چیست؟

افزایش مقاومت در مقابل بیماری‌ها
با توجه به مطالعاتی كه در 2 كشور فنلاند و آلمان انجام شده، سونا بدن را در حالتی مانند تب قرار می‌دهد و با این كار سیستم ایمنی بدن را تحریك می‌كند. در نتیجه، افرادی كه به طور منظم از سونا استفاده می‌كنند 30 درصد كمتر از سایرین به آنفلوآنزا یا سرماخوردگی دچار می‌شوند.

سوزاندن كالری بیشتر
با توجه به افزایش ضربان قلب و انجام عمل تعریق، یك جلسه سونا به تنهایی می‌تواند حدود 300 كالری را بسوزاند.

بهبود استرس و خواب بهتر
علاقه‌مندان به سونا آن را راهی ایده‌آل برای كاهش استرس و بهبود حال روحی خود می‌دانند. سونا رفتن قبل از خواب نیز باعث می‌شود كه شما خوابی خوب و آرام را تجربه كنید.

آرامش و بهبود درد
از آنجا كه سونا باعث افزایش گردش خون می‌شود، می‌تواند به تسكین درد كمك شایانی كند.

چه زمانی سونا مضر است؟
گروه خاصی از مردم، بویژه افرادی با مشكلات قلبی باید برای رفتن به سونا بیشتر احتیاط كرده و در این زمینه با پزشك مشورت كنند.

به علاوه افرادی كه مبتلا به بیماری‌های التهابی هستند، تب دارند یا دچار جراحت شده‌اند نیز نباید به سونا بروند.

همچنین افرادی كه بیماری‌های واگیردار دارند باید از سونای خصوصی استفاده كنند.

بهتر است مدت زمانی كه در سونا حضور دارید به میزان 15 تا 20 دقیقه بیشتر نباشد و پس از بیرون آمدن از سونا 2تا 4 لیوان آب بنوشید. بلافاصله پس از خوردن غذا و در حالی كه معده پر است نیز نباید وارد سونا شد.

در ضمن دقت كنید كه سونا هرگز جای ورزش را نخواهد گرفت. پس برنامه ورزشی خود را حذف نكنید.

در ضمن اگر احساس خوبی ندارید به سونا نرفته و زمانی كه حس می‌كنید حالت‌هایی مانند سرگیجه یا تنگی نفس و نظایر آن به شما دست می‌دهد، سریع محیط سونا را ترك كنید.