وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چرخش 10 روزه ادبیات آمریکا و اسراییل در قبال ایران !

چرخش 10 روزه ادبیات آمریکا و اسراییل در قبال ایران !
به گزارش سرویس بین الملل "جهان" ، در روزهای گذشته مقالات و اظهار نظراتی در روزنامه ها و رسانه های غربی دیده و شنیده می شوند که بیانگر درماندگی آمریکا و اسراییل در قبال برنامه های هسته ای ایران و عقب نشینی آنها از تهدید نظامی ایران است.

*روزنامه صهیونیستی "اورشلیم پست" در شماره دیروز خود در مقاله ای تحت عنوان" محاسبات غلط احمدی نژاد" که سعی کرده بود به اظهارات رییس جمهور کشورمان در خصوص اینکه اسراییل جرات حمله به ایران را ندارد پاسخ دهد با اشاره به اقدام نظامی اسراییل علیه نیروگاه اتمی عراق در سال 1981 وحمله به راکتور سوریه در سال 2007 نوشت : هنوز زمان حمله به تاسیسات اتمی ایران فرا نرسیده است.

این روزنامه دربخشی دیگری با اعتراف به ناتوانی های اطلاعاتی و نظامی اسراییل در قبال ایران به تن دادن این رژیم به ایران هسته ای اعتراف کرده و می نویسد: تجزیه وتحلیل اطلاعاتی ایران کار ساده ای نیست و ما هنوز مطمئن نیستیم که آیا ایران بعد از دستیابی به بمب اتمی (آنچه که این روزنامه ادعا کرد) از آن برای حمله به اسراییل استفاده خواهد کرد و یا از آن صرفا برای برهم زدن توازن قوا در منطقه استفاده خواهد کرد.

همچنین "اورشلیم پست" با اذعان به بیم رژیم صهیونیستی از حمله نظامی به ایران می نویسد : تبعات حمله نظامی به ایران قابل فکر کردن نیست زیرا بر عکس عراق ایران هم قدرت حملات تلافی جویانه شدید دارد و هم توان بازسازی نظامی و مراکزبمباران شده را.

*سایت "ایندین اکسپرس " هم به انعکاس اظهارات ژنرال " مارک مولن" رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در روز گذشته در دیدار با جامعه تجار محلی "دیترویت" پرداخت که ضمن تکرار اتهامات بی اساس قبلی اش علیه جمهوری اسلامی ایران گفته بود : دستیابی ایران به سلاح هسته ای غیر قابل قبول و بی ثبات کننده منطقه است ولی در عین حال دولت "اوباما" به دنبال راه حل نظامی موضوع نیست وسعی می کند از راه حل دیپلماتیک برای حل این مسئله استفاده کند زیرا تبعات گزینه نظامی برای همه ما ها بسیار بد خواهد بود.

*روزنامه صهیونیستی "هاآرتص " هم در مقاله ای تحت عنوان " جنگ غیر ضروری " به افرادی که از حمله نظامی به ایران دفاع می کنند می خواهد عاقلانه و با دقت بیشتری در این خصوص تصمیم گیری کنند زیرا تجربیات عراق و افغانستان نشان داده است که راه کار نظامی نمی تواند منجر به حذف تهدیدات ایران شود.

"هاآرتص" می نویسد : همه اذعان دارند که مدل جنگ عراق و افغانستان و اشغال نظامی ایران منتفی است و آنهایی که صحبت از حمله به ایران می کنند فقط خواستار حملات هوایی محدود به برخی مراکز ایران هستند که در این صورت باید منتظر حملات تلافی جویانه ایران علیه اسراییل و متحدان آمریکا خواهیم باشیم که موجب کشته شدن هزاران اسراییلی خواهد شد مگر این که این گروه معتقد باشند که این هزینه را باید بپردازیم.
"هاآرتص" در توصیه ای دیگر به طرفداران حمله نظامی به ایران ضمن اذعان به ناتوانی اطلاعاتی آنها از توان هسته ای ایران می نویسد : لازمه یک حمله موفق به تاسیسات هسته ای ایران این است که بدانیم کجا و چه مکان هایی را باید بمباران کنیم ولی چیزی نمی دانیم و معلوم نیست این حملات علی رغم تبعات سنگینش چقدر هم نتیجه خواهد داد.

در پایان "هاآرتص" ضمن اشاره تلویحی به پذیرش رسمیت ایران هسته ای می نویسد : طرفداران اقدام نظامی باید بدانند که مثل ملت اسراییل و هند و مثل همه ملت ها ، ملت ایران هم خواستار کشوری قدرتمند هستند که بتواند با تمامی چالش ها مقابله کند و در راه هسته ای شدن اختلافی بین نظام ایران و ملت ایران وجود ندارد و به همین دلیل راه حل نظامی راه مناسبی برای حل مسئله هسته ای ایران نیست.