وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جنجال سریال کلئوپاترا در ماه رمضان

جنجال سریال کلئوپاترا در ماه رمضان
به گزارش خبر آن لاین،  پخش سریالی تلویزیونی با موضوع زندگی کلئوپاترا، ملکه مصر باستان در ماه رمضان در مصر موجب بحث‌های بسیاری در میان متخصصان مصر باستان شده است.
 این متخصصان سریال را غیرواقعی خوانده‌اند. زاهی حواس رئیس شورای باستان‌شناسی این کشور گفت: «این مجموعه واقعیت‌های تاریخی را نشان نمی‌دهد و چیزهایی که نشان می‌دهد ربطی به دوران کلئوپاترا در مصر ندارد.»
این سریال اولین سریال تولید تهیه‌کننده‌ای عرب درمورد این شخصیت تاریخی است و سلاف فواخرجی، بازیگر اهل سوریه نقش اصلی آن را بازی می‌کند.
حواس با انتقاد از طراحی صحنه و لباس این سریال گفت:«آنچه سریال درمورد زندگی مردم نشان می‌دهد اصلا با تمدن مصر دوران کلئوپاترا منطبق نیست.»
طارق سیام، تهیه‌کننده سریال «کلئوپاترا» گفته است ابدا قصد بازسازی نعل به نعل تاریخ و دوران مصر باستان در زمان کلئوپاترا را نداشته بلکه توجه‌اش به شخصیت این ملکه معطوف بوده است.
با این وجود منتقدان این سریال کوتاه نیامده‌اند.
طارق الشناوی، یکی از مشهورترین منتقدان مصر با گفتن «توهینی به هنر» به این سریال تاخته است.
کلئوپاترا اغلب با بازی الیزابت تیلور در فیلم پرهزینه و پرفروش «کلئوپاترا» محصول سال 1963 در یادها مانده است. در این فیلم ریچارد برتون نقش مارک آنتونی را برعهده داشت. این ملکه بیش از دو هزار سال پیش بر مصر حکومت می‌کرد.
کلئوپاترا و مارک آنتونی که به یکدیگر دلبسته بودند زمانیکه ارتش مشترکشان در جنگ دریایی شکست خورد خودکشی کردند.