وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آموزش روشن کردن پوست صورت با آلوئه ورا

آموزش روشن کردن پوست صورت با آلوئه ورا

شاید بتوان آلوئه ورا را یکی از بهترین ماسک های پوست صورت وبدن به شمار آورد. ژل آلوئه ورا با خواص باورنکردنی و اثرات معجزه آسا بر روی پوست می تواند گزینه خوبی برای شفاف شدن و رفع کدری پوست باشد در ادامه با بخش زیبایی ایران ناز به نحوه استفاده از ژل آلوئه ورا می پردازیم با ما همراه باشید.

 

آلوئه ورا چیست؟

آلوورا گیاهی است علفی چند ساله با برگ های ضخیم، گوشتی و دراز، به آلوورا صبر زرد هم گفته می شود. این گیاه در مناطق آفریقایی رشد می کند که زنبق بیابانی یا صحرایی نیز گفته می شود.

گیاه آلوورا خواص فراوانی دارد و در زمان های قدیم مصری ها از آن برای درمان زخم ها، سوختگی و عفونت استفاده می کردند.

 

آموزش روشن کردن پوست صورت با آلوئه ورا

روشن کردن پوست با آلوورا

جالب است ‌بدانید حدود‌۵۰ سال قبل، بیمارانی که روی پوست‌شان اثر سوختگی دیده می‌شد با استفاده از ژل آلوورا درمان می‌شدند و دیگر اثری از سوختگی و جای زخم روی پوست‌شان دیده نمی‌شد. خب، طبیعی است ‌برای رفع سوختگی، استفاده از ویتامین‌ A و E بی‌نظیر است. ژل آلوورا معجون طبیعی و ماسک پاک‌کننده‌‌است.

ملکه سابق مصر تمام زیبایی‌اش را مدیون گیاه آلوورا است.‌ می‌خواهیم یک راز سر به‌مهر را برایتان بازگو‌ کنیم؛ «کلئو پاترا» (ملکه سابق مصر) تمام زیبایی‌اش را مدیون گیاه آلوورا است.‌

 

آموزش روشن کردن پوست صورت با آلوئه ورا

 

روش های مصرف ژل آلوورا

تحقیقات اخیر روی این گیاه سبز نشان می‌دهد‌، عصاره و ژل آلوورا در تسریع و افزایش رشد سلول‌های پوست کارساز است. برای این‌که از خواص معجزه‌آسای‌ این گیاه به‌خوبی استفاده شود، و دارای پوست روشن تری شوید، ۵ سانتی‌متر از این گیاه را جدا کرده و از وسط به ۲ قسمت نصف کنید و بخش داخلی‌ آن را روی ناحیه مورد‌نظر پوست بمالید. چند دقیقه طول می‌کشد‌ ژل آلوورا روی پوست خشک شود. اولین نشانه خشک‌شدن ژل، کشیده‌شدن پوست است.

یکی‌دیگر از روش‌های استفاده از‌ ژل آلوورا این است که پوست آن‌را جدا کرده و مغز آن را به‌خوبی بکوبید تا به‌صورت ژل یکدستی درآید و سپس آن‌را روی محل مورد‌نظر بمالید.

نکته : حتما توجه کنید‌ پس از جداکردن بخشی از آلوورا ، بقیه آن‌را به‌خوبی با سلفون بپوشانید تا در‌معرض هوا قرار نگیرد، چرا‌که در مجاورت با هوا، اکسیدشده و زنگ می‌زند و رنگ آن تغییر می‌کند و قهوه‌ای می‌شود. اگر بخش زنگ‌زده‌ آن را استفاده کنید، پوست دچار حساسیت و خارش شده و باعث ایجاد آلرژی می‌شود.

 

آموزش روشن کردن پوست صورت با آلوئه ورا

 

در نسخه‌های خانگی، استفاده از ژل آلوورا‌، باعث تسکین حساسیت پوست و از بین‌رفتن چین‌و‌چروک می‌شود. بنابراین می‌توانید از این گیاه معجزه‌آسا در بسیاری از‌ کرم‌ها یا ماسک‌های خانگی استفاده کنید.

می‌توانید از ژل‌ آلوورا به‌عنوان یک ماسک پاک‌کننده یا محصول حاوی عصاره این گیاه برای پاک‌سازی پوست‌تان استفاده کنید.

۳۰ میلی‌گرم ژل آلوورا ۵۰ میلی‌لیتر روغن زیتون ۳۰ میلی‌لیتر گلاب ۴ قطره عصاره روغن گل رز ۲ قطره عصاره هسته گریپ‌فروت تمام ترکیبات را در یک مخلوط‌کن به‌خوبی مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود، تا‌حد امکان آن‌را در یخچال یا محیط سرد نگهدارید.

 

قبل‌از استفاده، ظرف را به‌خوبی تکان دهید. سپس آن‌را روی پوست‌تان بمالید و با پنبه‌ای به‌آرامی ماساژ دهید. بعد‌از آن، با آب ولرم بشویید.

۱- ابتدا به یک پزشک متخصص پوست و مو، مراجعه کنید. علل مختلفی باعث ریزش موها می شوند مثل عفونت پوست سر، واکنش به برخی داروها، بیماری ها، کمبود ویتامین و املاح و سایر موارد پزشکی. پزشک متخصص می تواند علت ریزش مو را تشخیص دهد و راه آسانی برای درمان آن پیدا کند.

۲- ژل (ماده لزج) گیاه آلوئه ورا را بر روی قسمت های کم مو یا فاقد مو بمالید. آلوئه ورا آنزیم هایی دارد که باعث رشد موهای جدید در بعضی افراد می شود. همچنین می توانید برای جلوگیری از موخوره، آن را به انتهای موهای خود بمالید.

۳- شامپوی آلوئه ورا بخرید و استفاده کنید، بخصوص اگر حاوی روغن جوانه گندم و شیر نارگیل هم باشد، باعث رشد موها خواهد شد.

۴- لوسیون آلوئه ورا را به تنهایی یا همراه با ژل گیاه آلوئه ورا استفاده کنید. اگر از شامپوی آلوئه ورا استفاده نمی کنید، لوسیون آن می تواند باعث تجدید حیات موها و پوست سر شود ، در نتیجه از ریزش موها جلوگیری کرده و رشد موها را افزایش می دهد.

۵- در کنار استفاده از آلوئه ورا و فرآورده های آن، بایستی یک رژیم غذایی کم چرب و کم پروتئین داشته باشید. رژیم غذایی که دارای چربی و پروتئین حیوانی زیاد می باشد، باعث ایجاد یک سری مشکلات پزشکی می شود که منجر به ریزش موهای سر می گردد.

 

آموزش روشن کردن پوست صورت با آلوئه ورا

 

* هشدارها:

۱- اگر در اثر استفاده از ژل آلوئه ورا یا فرآورده های آن دچار خارش یا ناراحتی پوستی شدید، دیگر از آن استفاده نکنید.

۲- مصرف موضعی ژل آلوئه ورا (یعنی روی پوست) کمتر ایجاد مشکل می کند. ولی خوردن این گیاه باعث اسهال می شود، چون خاصیت ملین دارد. همچنین قند خون را پایین می آورد. لذا بدون نظر پزشک هیچ وقت آن را نخورید. سلامت نیوز: آلوئه ورا باعث رویش موها می شود.

در دیگر بخش های زیبایی و سلامت پوست در پایگاه ایران ناز همواره از پوست خود محافظت کنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره