وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دلایل عمده کاهش عمر باتری لپ تاپ

دلایل عمده کاهش عمر باتری لپ تاپ

دلایل عمده کاهش عمر باتری لپ تاپ

 

در اینجا طرز مراقبت از لپ تاپ را به شما یاد میدهیم..ایران ناز اگر شما هم جزو افرادی هستید که تازه لپ تاپ خریداری کرده اید و نمی دانید باید از لپ تاپ خود چطور نگهداری کنید، باید بدانید که لپ تاپ ها بسیار ظریف و حساس هستند. به طوری که اگر از آنها به درستی مراقبت نکنید ممکن است مدت زیادی عمر نکنند.اگر لپ تاپ شما SSD ندارد، در هنگام حرکت بسیار مراقب باشید. در هنگام فعالیت و تکان های بیش از اندازه، هارد دیسک های مکانیکی در معرض آسیب هستند.

 

1حیوانات خانگی

 

دلایل عمده کاهش عمر باتری لپ تاپ

 

نشستن گربه بر روی لپ تاپ ممکن است، عکس جالبی برای صفحه اینستاگرام شما باشد،اما آن را به این کار تشویق نکنید.گربه ها جذب گرمای سیستم می شوند،اما موهای آنها داخل فن سیستم خواهد شد و در نهایت منجر به گرم شدن بیش از حد و خرابکاری می شود.

 

2حرکت دادن لپ تاپ

 

دلایل عمده کاهش عمر باتری لپ تاپ

 

اگر لپ تاپ شما SSD ندارد، در هنگام حرکت بسیار مراقب باشید.در هنگام فعالیت و تکان های بیش از اندازه، هارد دیسک های مکانیکی در معرض آسیب هستند،چرا که دارای قطعات متحرکی هستند که به راحتی می شکنند و در نتیجه آن تمام اطلاعات شما از بین میرود.

 

3 انباشته شدن کابل ها

 

دلایل عمده کاهش عمر باتری لپ تاپ

 

شما ممکن است تصور کنید که کابل ها موجودات بی آزاری هستند و اتفاقات بدی در مورد آنها نمی افتد.کابل ها می توانند پیچ بخورند، جمع شوند و اطراف هر چیزی را احاطه کنند.آنها را با زاویه های عجیب و غریب و یا به دور لبه های تیز نپیچید. زمانیکه کابل وصل است،به آن فشار وارد نکنید و آن را نکشید، این کار در نهایت به مشکلات شارژی منجر می شود.

 

4 به شارژر وصل بودن 7/24 لپ تاپ

 

دلایل عمده کاهش عمر باتری لپ تاپ

 

از نظر فنی، شما نمی توانید باتری لیتیوم-یونی لپتاپ خودتان را بیش از ظرفیت آن شارژ کنید،اما میکروکنترلری که مانع شارژ بیش از اندازه باتری می شود، می تواند آسیب ببیند.از طرف دیگر، وصل بدون یکسره شارژر باعث گرم شدن باتری می شود.

 

5 بازکردن در لپ تاپ به طور ناصحیح

 

دلایل عمده کاهش عمر باتری لپ تاپ

 

شما نمی توانید در لپ تاپ را تنها با وارد کردk فشار به صفحه نمایش آن، باز کنید. صفحه لپتاپ شکننده ترین قسمت دستگاه است.اگر از گوشه به آن فشار وارد کنید، باعث می شود به آرامی آن قسمت از در خمیده شود.در لپ تاپ را به آرامی باز و بسته کنید و از قسمت وسط آن را باز کنید.

 

6نداشتن کول پد
لپ تاپ ها از جهت راحتی در استفاده، قابل حمل بودن و نزدیک نگه داشتن به خود،نسبت به سیستم های دسکتاپ برتری دارند.اما بیش از اندازه نزدیک نگه داشتن به خود، شاید خیلی ایده مناسبی نباشد. پرزهای لباس، پتو و..ممکن است باعث مسدود شدن تهویه لپتاپ و گرم شدن بیش از حد باتری شوند. از پد خنک کننده استفاده کنید.

 

7 آهنربا
هر هارد دیسکی برای ذخیره داده ها، آهنربا دارد. هنگامی که لپ تاپ خود را در نزدیکی یک آهنربای قوی قرار میدهید،می تواند باعث اختلالات مغناطیسی و از دست دادن اطلاعات شود.پس مطمئن شوید که آهنربای قوی در نزدیکی دستگاه شما قرار ندارد.

 

8٫ جداکردن شارژر به روش نادرست
حتی اگر عجله دارید، مراقب باشید. خشن رفتار کردن با کابل شارژ در هنگام جدا کردن آن از لپ تاپ می تواند به هر دو طرف آسیب برساند و موجب مشکلات شارژی شود.

 

9٫ استفاده نکردن از کاور
لازم است که از کاور لپ تاپ یا کیفی بدون لبه های تیز برای حمل آن استفاده کنید.اگر لپ تاپ را در کوله ای به همراه وسائل دیگر حمل میکنید، مکانیزم داخلی آن را به راحتی در معرض خطر قرار میدهید.

 

10٫ تمیز کردن به روش اشتباه
همه ما میدانیم که نمی توانیم از آب و پارچه برای تمیز کردن صفحه لپ تاپ استفاده کنیم.از پارچه میکروفیبر و تمیز کننده های مخصوص لپ تاپ استفاده کنید و بیش از حد فشار به صفحه نمایش وارد نکنید،چرا که بسیار نازک و آسیب پذیر است.

 

11٫ روشن نگه داشتن مداوم لپ تاپ
اگر در طول روز از لپ تاپ استفاده نمی کنید، آن را روشن نگه ندارید.کار بی وقفه هارد دیسک را خراب می کند و به سیستم خنک کننده آسیب میزند.اگر در طول روز چند بار استفاده میکنید، آن را در حالت Sleep قرار دهید.

 

12٫ مایعات
در هنگام کار با لپتاپ عادت به خوردن چایی دارید؟ لپ تاپ ها و مایعات با هم رابطه خوبی ندارند.یک نوشیدنی گرم، حتی اگر قطره از آن ریخته نشود، میتواند به لپ تاپ آسیب بزند.اگر در لپ تاپ بسته است بر روی آن لیوان گرم نگذارید، این باعث آسیب به صفحه نمایش می شود.

 

13٫ خود درمانی
با وجود اینکه لپ تاپ های ابزارهای بسیار قابل کنترلی می باشند، نباید سعی کنیم که مشکلات جدی را خودمان حل کنیم.از خرید USBهایی با تبلیغ حل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ ها در بازار عرضه شده اند، خودداری کنید.

 

زیرا درون این USBها خازن هایی وجود دارد که به محض اتصال به لپ تاپ شارژ شده و در یک لحظه تمام نیرو را به هارد درایو وارد کرده و باعث آسیب جدی می شود.با دوری از موارد بالا لپ تاپ شما به طور قطع عمر طولانی تری خواهد داشت.اما اگر نشانه های زیر را در لپ تاپ خود مشاهده میکنید، بدانید که لپ تاپ شما دچار مشکل جدی شده است.

 

هارد با سر و صدای بیش از اندازه و یا خیلی آرام کار میکند.لپ تاپ هنگام انجام کارهای ساده مانند تایپ کردن قفل میکند و یا بسیار کندتر از قبل عمل میکند.فن ناگهانی صدای بلندی ایجاد میکند.
چرا باید از لپ تاب نگهداری کنیم ؟

 

لپ تاپ ها جایگزین خوبی برای رایانه های رومیزی هستند و بیش تر کار های آن ها را می کنند ولی با این حال تفاوت اصلی آن ها با رایانه های رومیزی میزان مقاومت آن ها در شرایط مختلف ، متفاوت است .

 

لذا باید همیشه به این نکته توجه داشت که لپ تاپ هرچه قدر هم که مقاوم در برابر شرایط باشد باز هم باید نکاتی را برای حفظ سلامت لپ تاپ را انجام داد چرا که لپ تاپ ها با توجه به ویژگی هایی که دارند نیاز به مراقبت هایی نیز دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

البته باید این را هم متذکر شد امروزه با پیشرفته تر شدن وسائل مختلف بیش تر کار هایی را که لازم بود زمانی خودمان برای حفظ و نگهداری لپ تاپمان انجام دهیم را انجام میدهند . مثلا زمانی لازم بود که اگر مدت زیادی صفحه نمایش روشن و بدون استفاده است باید از محافظ صفحه نمایش (اسکرین سیور ) استاده کرد در غیر این صورت به صفحه نمایش آسیب وارد میشود ولی حالا اگر ساعت ها و روز ها صفحه نمایش بدون هیچ تغییر و حرکتی نیز روشن بماند دچار هیچ مشکلی نشده و به کارش ادامه خواهد داد.

 

شایان ذکر است با این حال که کار ها رفته رفته پیش به سوی اتوماتیک و خودکار شدن میروند ولی باز هم انسان ها هستند که حرف اول را میزنند و نقش اصلی را بر عهده دارند . خیلی از کار ها وجود دارند که بدون وجود انسان هرگز معنی نخواهند یافت و جز با وجود انسان تحقق نمیابند .

 

دلایل عمده کاهش عمر باتری لپ تاپ

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره