وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

طرز تهیه شیرینی صدفی برای نوروز ( عکس )

طرز تهیه شیرینی صدفی برای نوروز ( عکس )

طرز تهیه شیرینی صدفی برای نوروز

 

نوروز در راه است و افراد با سلیقه و هنرمند دست به کار پخت شیرینی های خانگی شده اند . در این مطلب از ایران ناز به شما عزیزان طرز تهیه و درست کردن شیرینی صدفی را آموزش میدهیم.با ما همراه باشید.

 

شیرینی صدفی که به آن گا‌ها مادلین هم می ‌گویند یک کیک یا کوکی کوچک با بافت نرم و خوشمزه است. این شیرینی مناسب برای پذیرایی در عید نوروز است. شیرینی صدفی طرز تهیه راحتی دارد، ولی برای تهیه آن به قالب‌های صدفی احتیاج است.

 

مواد لازم برای شیرینی صدفی :

 

طرز تهیه شیرینی صدفی برای نوروز ( عکس )

 

کره 120 گرم

تخم مرغ بزرگ 2 عدد

شکر 1/2 پیمانه

رنده پوست لیمو 2 قاشق چایخوری

وانیل 1/2 قاشق چایخوری

آرد سفید الک شده 1 پیمانه (115 گرم)

بکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری

نمک 1/8 قاشق چایخوری

پودر قند در صورت تمایل به مقدار لازم برای تزیین

 

طرز تهیه شیرینی صدفی یا مادلین با پودر قند :

 

تخم مرغ ها را زودتر از یخچال بیرون بگذارید تا به دمای اتاق برسند. در شروع ابتدا کره را روی حرارت کم یا در مایکروفر آب کنید و اجازه بدهید در طول هم زدن تخم مرغ، کمی خنک شود.

 

تخم مرغ ها را در کاسه بزرگی بشکنید. شکر را اضافه کنید. به مدت ۸ دقیقه با سرعت زیاد هم بزنید. بهتر است از همزن برقی استفاده کنید. (با همزن دستی هم می شود در تهیه شیرینی صدفی استفاده کرد.) بعد از هشت دقیقه هم زدن مایه غلیظ و روشنی آماده می شود. زمانی که سر همزن را بلند می کنید از آن آویزان می شود. از اینجا به بعد دیگر نیازی به همزن برقی ندارید. وانیل و رنده پوست لیمو را اضافه و بعد مخلوط کنید.

 

طرز تهیه شیرینی صدفی برای نوروز ( عکس )

 

آرد الک شده، نمک و بکینگ پودر را در ظرف دیگری با هم مخلوط کنید. مخلوط آرد را در دو مرحله به مایه شیرینی صدفی اضافه کنید و هر بار به آرامی و به یک سمت زیر و رو کنید تا خوب با هم مخلوط شوند.

 

یک چهارم از کل مایه را داخل کره آب شده بریزید. یک دقیقه آرام هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. سپس این مخلوط را به مایه اصلی کیک اضافه کنید. مجدداً هم بزنید تا مایه یکدست و براقی درست شود. روی ظرف خمیر را با سلفون بپوشانید و ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شود. بیش از این خمیر را در یخچال قرار ندهید. زیرا کره جامد می شود و نمی گذارد شیرینی در فر پف کند.

 

چند دقیقه قبل ازاینکه مایه را از یخچال بیرون بیاورید، فر را روی دمای ۱۷۷ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. بگذارید کاملاً گرم شود. دو قاشق کره را آب کنید و با آن کف قالب شیرینی صدفی را چرب کنید.

 

خمیر بعد از ماندن در یخچال اسفنجی می شود. این نشانه خوبی است. سعی نکنید هوای داخل آن را خالی کنید. وسط هر حفره از قالب یک قاشق پر از خمیر بریزید. نیازی نیست آن را پخش کنید. اگر خمیر اضافه دارید دوباره روی آن را بپوشانید و در یخچال بگذارید.

 

طرز تهیه شیرینی صدفی برای نوروز ( عکس )

 

از خمیر 1 قاشق غذاخوری داخل قالب ها بریزید

 

۱۰-۱۲ دقیقه مادلین ها را در فر بگذارید. شیرینی زمانی آماده است که روی آن را آرام با انگشت فشار بدهید حالت فنری داشته باشد. اجازه بدهید یکی دو دقیقه بعد از خارج کردن از فر خنک شوند. سپس قالب را برگردانید. شیرینی ها را روی دیس یا خنک کننده کیک بچینید تا از داغی بیفتند. در آخر روی آن ها پودر قند بپاشید.

 

طرز تهیه شیرینی صدفی با عسل

 

مواد لازم برای شیرینی صدفی :

 

آرد 185 گرم

بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری

پوست لیمو رنده شده 2 قاشق چایخوری

وانیل 1 قاشق چایخوری

شکر 170 گرم

تخم مرغ 3 عدد

شیر 1/4 فنجان

عسل 1.5 قاشق غذاخوری

کره آب شده 14 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه شیرینی صدفی با عسل :

 

ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید.آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید سپس پوست لیمو را اضافه کنید.

 

شکر و وانیل را در کاسه ای جدا مخلوط کنید سپس تخم مرغ، شیر، عسل و کره را به شکر و وانیل اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود سپس مخلوط آرد را کم کم اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.

 

قالب های صدفی شکل را با کره چرب کنید و داخل آن ها آرد بپاشید.

 

در هر قالب یک قاشق غذاخوری خمیر شیرینی بریزید تا 2/3 قالب پر شود. سپس شیرینی ها را به مدت 10 تا 12 دقیقه در فر قرار بدهید تا حدی که طلایی شده و اگر خلال دندان در آن فرو کنید تمیز بیرون آید. سپس از فر خارج کنید و اجازه بدهید تا کمی خنک شوند. بهتر است این شیرینی گرم سرو شود.

 

نکته های کلیدی تهیه شیرینی صدفی:

 

• مادلین های اصیل فرانسوی مثل بعضی کیک یزدی ها روی آن ها حسابی پف می کند. اگر دوست دارید شیرینی شما هم آن مدلی باشد قالب را از حدود چهار ساعت قبل توی یخچال بگذارید. سپس مایه خنک شده را داخل آن بریزید و به فر منتقل کنید.

 

• معمولاً روی این شیرینی ها فقط پودر قند می پاشند. اما می توانید برای داشتن شیرینی صدفی مجلسی تر آن را داخل شکلات آب شده بزنید و روی آن مغزهای خرد شده بریزید.

 

• اگر قالب صدفی ندارید می توانید از قالب مافین کوچک هم استفاده کنید. اما دقیقا بافت ترد مادلین را پیدا نمی کند. بهتر است یک قالب صدفی تهیه کنید. می توانید کوکی های دیگر را هم با این قالب به شکل صدفی درست کنید.

 

• بهتر است این شیرینی ها را داخل ظرف در داری نگهداری کنید.

 

 

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره