وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کتلت لپه و برنج

روش تهیه کتلت لپه و برنج

روش تهیه کتلت لپه و برنج

 

خب همراهان عزیز و همیگشی ایران نازی امروز خدمت شما هستیم با آموزش دستور یک غذای فوق العاده در این بخش از سایت.امیدوارم دستور آشپزی امروز نیز مانند سایر دستور آشپزی های قبلی مورد قبول و پسند شما دوستان واقع شود.

 

و شما نیز در منزل بتوانید این غذای خوشمزه را تهیه کرده و از خوردنش در کنار اعضای خانواده لذت ببرید و با دادن نظرات و پیشنهادات سازنده ی خود بنده را در ارائه هر چه بهتر دستورات آشپزی یاری بفرمائید.

 

 

*موادی که برای تهیه این غذای خوشمزه لازم دارید عبارتند از:

-لپه   1 پیمانه

-پیاز   1 عدد

-سیب زمینی   1 عدد

-گوشت چرخ کرده   300 گرم

-رب گوجه فرنگی   2 قاشق غذاخوری

-نمک،فلفل،زردچوبه   به میزان لازم

-برنج نیم دانه   ۱ پیمانه

 

*دوستان عزیز برای تهیه و آماده سازی این کتلت باید تمام مراحل زیر را به ترتریب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-ابتدا باید برای تهیه کتلت مواد اولیه آن را آماده کنید تا هنگام ترکیب مواد با یکدیگر راحت تر باشید برای این کار ابتدا برنج و لپه خود را به طور جداگانه از شب قبل یا حداقل چند ساعت قبل از تهیه کتلت درون آب گرم بخیسانید .

 

سپس هر کدام را به طور جداگانه با مقداری آب بپزید تا کاملا پخته و له شوند و آب آن ها نیز کاملا تبخیر شود کمی صبر کنید تا برنج و لپه ی شما کاملا سرد شوند سپس هر دوی آن ها با چرخ گوشت خوب چرخ کنید سیب زمینی و پیاز را نیز پوست گرفته و بشویید و با دنده ی ریز رنده خوب رنده کرده و بر روی لپه و برنج خود بریزید .

 

گوشت چرخ کرده را نیز به همراه ادویه جات ذکر شده در لیست مواد لازم (نمک، زردچوبه، فلفل ) را به بقیه مواد خود اضافه کرده و همه ی مواد را با دست خوب ورز دهید تا کاملا با یکدیگر ترکیب شده و حالت چسبنده ی به خود بگیرند.

 

روش تهیه کتلت لپه و برنج

 

“نکته ای که باید در نظر بگیرید”

برای تهیه ی این کتلت می توانید از هر نوع برنجی استفاده کنید، چون در نهایت برنج بعد از پخت چرخ شده و کاملا له می شود اما معمولا برای پخت کتلت و کوفته از برنج نیم دانه استفاده می کنند.

 

چرا که نسبت به برنج سالم هم سریع تر پخته می شود و هم لعاب بیشتری را تولید می کند که باعث چسبندگی بیش تر کوفته و کتلت شما می شود البته نوع و مرغوبیت و کیفیت برنج نیز تاثیر بسزایی دارد.

 

2-در این مرحله درون تابه تفلون یا نسوزی مقداری روغن بریزید تابه را بر روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید اجازه دهید تا روغن درون تابه کاملا داغ شود برای این که مواد کتلت را راحت تر بتوانید شکل دهید .

 

درون کاسه کوچکی مقداری آب بریزید با آب درون کاسه مقداری کف دو دست خود را کمی مرطوب کرده و به اندازه ی یک نارنگی کوچک از مواد کتلت برداشته ابتدا مواد را با دست کمی گرد گرده سپس کتلت خود را به صورت کمی دراز یا گرد با دست پهن کرده و به آرامی درون تابه قرار دهید به همین ترتیب بقیه ی کتلت های خود را شکل داده و درون تابه قرار دهید.

 

هنگامی که یک طرف کتلت ها کاملا سرخ و طلایی شدند آن ها را به ارامی درون تابه برگردانید تا طرف دیگر ان ها نیز کاملا سرخ و طلایی شود بعد لز این که همه ی کتلت های خود را سرخ کردید آن ها را درون تابه ی دیگری بچینید.

 

روش تهیه کتلت لپه و برنج

 

“نکته ای که باید در نظر بگیرید”

اگر دوست داشته باشید کتلت های شما ظاهری زیباتر و مجلسی تر داشته باشنود می توانید برای شکل دهی به آن ها ز قالب های شیرینی پزی و یا فلافل زنی نیز استفاده کنید.

 

3-درون تابه کوچکی مقدار کمی روغن بریزید تابه را بر روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید رب گوجه فرنگی را درون تابه ریخته و خوب تفت دهید تا رنگ رب گوجه فرنگی تغییر کرده و پرنگ تر شود .

 

در ادامه مقداری آب درون تابه بریزید درون تابه در حدی آب بریزید که رب گوجه فرنگی حالت سس به خود بگیرد بعد از این که آب درون تابه به جوش آمد شعله زیر تابه را خاموش کرده و سس را بر روی کتلت های چیده شده درون تابه بریزید سپس تابه را بر روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا کتلت ها با سس کمی پخته شده و سس درون تابه نیز غلیظ شود.

 

در این مرحله کتلت برنج و لپه ی شما کاملا آماده است می توانید آن ها را درون ظرف مناسبی چیده و به تنهایی و یا به همراه سبزی خوردن، ماست، خیار شور و یا هر نوع چاشنی دیگری که دوست داشتید سرو کرده و میل کنید.

 

توجه داشته باشید این دستور مناسب  4 نفر و زمان برای آماده سازی مواد 20 دقیقه و زمان مخصوص برای پخت 80 دقیقه است.نوش جان…