وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عوارض خطرناک مصرف شیرین بیان در بارداری

عوارض خطرناک مصرف شیرین بیان در بارداری

عوارض خطرناک مصرف شیرین بیان در بارداری

 

آیا جزء آن دسته از کسانی هستید که مایل به استفاده از داروهای طبیعی می باشند ؟ آیا می دانستید که داروهای طبیعی ای وجود دارند که می توانند شما را از خطرات بارداری مصون بدارند ؟ یکی از این داروهای طبیعی و گیاهی شیرین بیان است.

 

شیرین بیان یک ریشه گیاه است که نه تنها مزه شیرین دارد، بلکه ترکیبات پیچیده آن برای ضد افسردگی می باشند. ریشه شیرین بیان برای بسیاری از مشکلات مثل سوزش قلب ، بوی بد بدن، آسم ، گرفتگی عضلات ورزشکاران، عفونت های قارچی و سایر عفونت ها مناسب می باشد

 

همچنین می تواند مشکلاتی مثل سرفه، خستگی مزمن، بیماری لایم، کچلی یا حتی ایدز را نیز درمان کند. از دیگر فواید شیرین بیان می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

رفع مشکلات قلبی عروقی
نشانه های یائسگی
مشکلات پوستی
انقباضات و دردهای قاعدگی
مشکلات گوارشی
کاهش وزن
آلرژی ها

 

به گزارش ایران ناز طبق مطالعات انجام شده خانم های باردار باید از مصرف شیرین بیان خودداری کنند. ریشه شیرین بیان خواص دارویی بسیار زیادی دارد اما حاوی گلسیریژین است که باعث مشکلاتی مثل سردرد، خستگی، فشار خون بالا و حملات قلبی می شود.

 

در حالی که مصرف بیش از اندازه شیرین بیان می تواند مشکلات بالا را به وجود بیاورد اما مصرف آن به مقدار کم ممکن است اثرات جانبی مثل بی حسی یا درد در قسمت پا ها را به همراه خواهد داشت.مطالعات اخیر نشان می دهد که اثرات جانبی مصرف شیرین بیان در دوران بارداری می تواند شامل موارد زیر باشد:

 

میزان بالای شیرین بیان در بدن فرد باردار می تواند باعث مشکلاتی مثل سقط جنین یا زایمان زود هنگام شود و مطالعات نشان می دهد که مصرف بالای این ماده با کوتاه شدن دوره بارداری برابر است.

 

متخصصان اظهار داشته اند که مصرف ریشه شیرین بیان در این دوران می تواند به جفت آسیب برساند و همچنین باعث می شود که هورمون های استرس مادر به نوزاد برسد و روی مغز او تاثیرگزار باشد که با این اتفاق ضریب هوشی نوزاد پایین می آید و مشکلات رفتاری در او افزایش پیدا می کند.

 

مصرف شیرین بیان در این دوران همچنین می تواند باعث کاهش مهارت های ذهنی کودک شود و نوزاد را مستعد مشکلاتی مثل کمبود توجه و اختلال بیش فعالی می کند ، پس در هر صورت بهتر است که مادران در دوران حاملگی از این ماده گیاهی دوری کنند.

 

گفتنی است در مطالعه محققان فنلاندی مشخص شد جوانانی که در طول جنینی در معرض مقادیر بالای شیرین بیان در رحم مادر قرار داشتند در مقایسه با دیگر نوجوانان عملکرد ضعیفی در آزمون های استدلال شناختی داشتند. باید بدانید که این اختلاف بین افراد تقریبا به اندازه هفت نمره در IQ بود.

 

به یاد داشته باشید ه سلامت کامل کودک در دوران بارداری تا حد زیادی به رفتار والدین او وابسته است ، پس با بی توجهی کاری نکنید که در آینده نتوانید آن ها را جبران کنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره