وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مغز مردی که سنگ تولید می کند! (عکس)

مغز مردی که سنگ تولید می کند! (عکس)

پزشکان در مغز یک مرد برزیلی که از سردرد شدید و مشکلات بینایی رنج می‌برد، سنگ‌های کلسیمی پیدا کردند.
پزشکان برزیلی در ابتدا به دلیل مشاهده علائم سردرد و اختلالات بینایی در این مرد، بیماریِ‌ وی را میگرن تشخیص دادند اما پس از شروع درمان هیچ نشانه‌ای از بهبودی در او مشاهده نشد.

در مرحله بعد، پزشکانِ این مرد برزیلی با انجام سی‌تی‌اسکن متوجه وجود سنگ‌های کلسیمی در ناحیه‌ای از پشتِ مغز این بیمار شدند که کنترل عملکرد بینایی را برعهده دارد. بررسی آزمایش‌های انجام شده روی این بیمار نشان داد که مایع موجود در مغز وی دارای آنتی‌بادی‌های مرتبط با بیماری سلیاک است. این بیماری از واکنش سیستم ایمنی خودکار بدن به گلوتن ناشی می‌شود. گلوتن پروتئینی است که در گندم، جو و چاودار یافت می‌شود.

مغز مردی که سنگ تولید می کند! (عکس)

زمانی که فردی به بیماری سلیاک مبتلا می‌شود در صورت مصرف گلوتن سیستم ایمنی بدنش با آسیب رساندن به جداره روده کوچک که مانع از جذب مواد مغذی می‌شود، واکنش نشان می‌دهد. نتایج این تحقیق مطالعات پیشین را تایید می‌کند که نشان داده‌اند 60 درصد بیماران مبتلا به سلیاک به علائم نورولوژیک نیز مبتلا هستند. در نهایت نیز آزمایش خون گرفته شده از این مرد تایید کرد که او به فقر آهن و بیماری سلیاک مبتلا بوده است.

به پزشکان معالج این مرد اظهار داشتند: مشخص نیست چگونه بیماری سلیاک موجب انباشت سنگ کلسیم در مغز بیمار شده اما یک فرضیه پزشکی این است که ناتوانی در جذب آهن ممکن است علت تشکیل این سنگ‌های کلسیمی در مغز وی باشد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره