وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

حصار قرمز سازمان میراث فرهنگی بر پل خواجو اصفهان

حصار قرمز سازمان میراث فرهنگی بر پل خواجو اصفهان
در حالی که بازسازی و ترمیم پل خواجو به شدت مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته سازمان میراث فرهنگی روز گذشته حصاری قرمز بر بخشی از محوطه بازسازی این پل کشید.
 
متاسفانه اکنون این سوال در ذهن مردم و خبرنگاران ایجاد شده که علت این حصارکشی ها چیست و چرا باید سازمان میراث فرهنگی مردم را از روند بازسازی پل خواجو بدوع اطلاع نگه دارد و آیا شایسته تر نیست که مردم نیز شاهد بازسازی آن باشند.
 
در هر صورت سازمان میراث فرهنگی پس از انتشار خبری از سوی خبرگزاری مهر مبنی بر اینکه برخی از امور انجام شده در بازسازی پل خواجو غیر کارشناسی است اقدام به کشیدن حصاری قرمز رنگ بر دور محوطه پل خواجو کرده که البته هنوز این حصارکشی به اتمام نرسیده یا بهتر است بگوییم تاکنون بخشی از این محوطه بازسازی حصارکشی شده است.
 
حال نکته جالب و قابل توجه اینجاست که این حصار قرمز تنها بر پل خواجو سایه نیفکنده است و کارشناسانی که بارها نیز بر غیرعلمی بودن بازساری و ترمیم پل خواجو نیز تاکید داشته اند اکنون دیگر در این رابطه نوعی سکوت اختیار کرده اند و آیا شایسته تر نیست که مسئولین امر در این رابطه اطلاع رسانی داشته باشند.
 
در هر صورت متاسفانه برخی بر این باورند که انتقاد به معنای دشمنی است و رسانه هایی را که نسبت به برخی از عملکردها انتقاد می کنند، دشمن می دانند اما خبرگزاری مهر در راستای رسالت خبری خود همواره به دنبال بیدار کردن و هوشیاری مردم است و انتظار می رود که همانگونه که رئیس جمهور نقد سازنده را بسیار موثر می داند دیگر مسئولان نیز به تبعیت از رئیس دولت از این امر تبعیت کنند که به طور طبیعی گلایه به روند بازسازی پل خواجو نیز بر همین مدار است.
 
در هر صورت اقدام و جسارت برای بازسازی پل خواجوی اصفهان امری بسیار در خور ستایش است اما انتظار می رود این اقدام به صورت کارشناسی و علمی انجام شود و شایسته تر نیز آن است که مسئولان امر در این عرصه رسانه ها را که خود نمادی از وسیله اطلاع رسانی به مردم تلقی می شوند را یاری رسانده و در این خصوص نشست های خبری داشته باشند.
 
خبرنگار مهر با حضور در پل خواجوی اصفهان به گفتگو با برخی از شهروندان پرداخت که در این خصوص یکی از شهروندان اصفهانی گفت: اصفهان همواره به سبب آثار و ابنیه تاریخی سرآمد کشورهای جهان بوده که در میان این آثار پل خواجو جلوه خاصی دارد و انتظار می رود که ترمیم این پل به صورت علمی و کارشناسی انجام شود.
 
امین عباسی ادامه داد: در هر صورت چند روز گذشته که از این محوطه گذر می کردم شاهد کار کردن بلدوزرها در کنار این پل تاریخی بودم که این امر باعث شکستگی برخی از سنگهای این پل شده بود و این مسلئه بسیار برای من جای سوال شده بود و اکنون نیز با این حصارکشی ها که رنگ قرمز نیز دارد چیز دیگری برای من تداعی می شود.
 
وی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی و دستگاه های امر باید با دقت بیشتری نسبت به بازسازی این پل اقدام نمایند.
 
همچنین یک گردشگر خارجی نیز که برای بازدید از ابنیه تاریخی به اصفهان سفر کرده بود نیز در پل خواجوی اصفهان به گفتگو با خبرنگار مهر پرداخت و گفت: اصفهان دارای جاذبه های تاریخی بسیار زیادی است که در واقع من یکی از این جاذبه ها را پل خواجوی اصفهان می دانم.
 
وی تصریح کرد: از طبقه بالای پل که به مراحل بازسازی و ترمیم این پل نگاه می کردم ضمن تحسین چنین اقدامی این سوال در ذهن من تداعی شد که به واقع چرا بیش از نیمی از این محوطه و عملیات مردم را از دید مردم پنهان کرده اند در حالی که این امر خود می تواند برای مردم سوال برانگیز باشد.
 
همچنین یکی از مسافران تابستانی اصفهان نیز که از اهواز به اصفهان سفر کرده بود در خصوص بازسازی پل خواجو به گفتگو با خبرنگار مهر پرداخت و گفت: چند روزی است که به اصفهان سفر کرده ام تاکنون چند بار برای دیدن روند اجرایی بازسازی این پل در کنار زاینده رود آمدم که تنها برخی از صحنه های ناراحت کننده را شاهد بودم، البته ابتدا بسیار خوشحال بودم که بازسازی این پل آغاز شده اما شکستن پله های قدیمی این پل برای کسانی که اندکی از تاریخ ایران و از اینکه گذر آب در طول تاریخ این سنگها را به شکل کنونی سیقل داده بدانند، بسیار ناراحت کننده است.
 
وی ادامه داد: این سنگها نه تنها سنگ هایی تاریخی بود بلکه بسیاری از آنها بر اثر گذشت زمان سیقلی تاریخی خورده بود که در واقع می توان گفت: رازهای بسیاری در خود داشتند که اکنون دیگر نمی توان این رازهای نهفته را لمس کرد.
 
در هر صورت بر اساس مشاهدات خبرنگار مهر این حصار که از جنس کارتن پلاست و به رنگ قرمز است و البته سازمان میراث فرهنگی نیز هنوز نتوانسته کل محوطه را بپوشاند و تاکنون بخش زیادی از این محوطه پوشش داده شده است و در اینجا جای سوال است که چرا عملیات بازسازی و ترمیم چنین مکانی نباید باید از دید مردم پنهان باشد.
 
 
 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره