وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هیوندا كوپه یا سوناتا؟

طی یكسال گذشته شركت هیوندایی بیشترین حجم واردات خودرو به كشور را به خود اختصاص داده است

. این شركت طی این مدت به منظور حفظ بازار و جذب متقاضیان بیشتر در كشور واردات انواع خودرو را در دستور كار خود قرارداد به طوری كه علاوه بر واردات خودروهای سدان و شاسی بلند اولین خودرو كوپه را نیز وارد بازار كشور كرد.
هیوندا كوپه كه در اروپا و آمریكا به نام تیبورن شهرت دارد هم‌اكنون با استقبال نسبتا خوبی از سوی متقاضیان مواجه است. امروز در ستون حق انتخاب دو خودرو و هیوندا سوناتا دنده‌اتومات و كوپه از خودروهای وارداتی هیوندا را هر چند با فاصله قیمتی 13میلیونی با یكدیگر مقایسه كرده و انتخاب را به شما واگذار می‌كنیم. هیوندا كوپه دارای موتوری 2700سی سی است كه توانایی تولید 164 اسب بخار قدرت را دارد، اما سوناتا از موتور 2400 سی‌سی بهره می‌برد و با وجود آنكه حجم موتور آن نسبت به كوپه كمتر است این خودرو با این موتور می‌تواند 174 اسب بخار قدرت تولید كند. از سوی دیگر شما می‌توانید با این دو خودرو حداكثر سرعت 220كیلومتر در ساعت را تجربه كنید. همچنین نگاهی به میزان مصرف این دو خودرو حكایت از بهینه بودن سوناتا دارد به طوری كه این خودرو در هر صد كیلومتر 1/8 لیتر بنزین می‌سوزاند اما كوپه برای طی كردن این مصافت نیازمند 3/10 لیتر بنزین است كه با توجه به اجرای طرح سهمیه ‌بندی بنزین و حذف سوخت یارانه‌ای خودروهای با حجم بیش از 2000 سی سی، سوناتا می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای متقاضیان باشد.
از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز هیوندا كوپه دارای چهار كیسه هوا (ایربگ) است در حالی كه سوناتا مجهز به شش كیسه هوا می‌باشد كه این امر موجب می‌شود سوناتا از لحاظ ایمنی شرایط بهتری داشته باشد همچنین هر دو خودرو به ترمز ABS مجهز هستند، اما سوناتا علاوه بر ترمز ABS از سیستم ترمز دیسكی جهت
چرخ‌های عقب نیز برخوردار است. این خودروها علاوه بر تجهیزات ایمنی به آپشن‌های دیگری همچون سان‌روف مجهز هستند با این تفاوت كه سوناتا از سان روف دو حالته بهره‌می‌برد. هم‌اكنون هیونداسوناتا دنده اتوماتیك با قیمت 49میلیون و هیوندا كوپه نیز با قیمت 36میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز