وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چرا ناخن‌های شما می‌شكنند؟

چرا ناخن‌های شما می‌شكنند؟
یك متخصص پوست گفت: بافت ناخن برخلاف تصور عموم از نوعی پروتئین، انواع اسیدهای آمینه و كمی آهن تشكیل شده است و شكنندگی ناخن یا وجود لك روی آن ناشی از كمبود كلسیم بدن نیست.

سیما رسایی به ایسنا گفت: هنگامی كه به دلایلی مانند رژیم غذایی یا تغذیه نامناسب میزان ورود پروتئین به بدن فرد كاهش یابد، ناخن‌ها شكننده می‌شود.

وی افزود: شستشوی مكرر دست‌ها به دلایل شغلی یا داشتن وسواس و بویژه شستشوی متناوب دست‌ها با آب سرد و گرم موجب شكننده شدن ناخن می‌شود. همچنین بیماری‌های خاص پوستی كه ریشه ناخن را درگیر می‌كند، قرار داشتن تحت درمان‌های شیمیایی كه موجب سوء جذب مواد لازم می‌شود و یا سوءتغذیه این مشكل را تشدید می‌كند.

رسایی خاطرنشان كرد: برای درمان شكنندگی ناخن در ابتدا باید شستشوی مكرر دست‌ها و استفاده از آب سرد و گرم به صورت متناوب را محدود كرد. استفاده از كرم‌های نرم‌كننده دست پس از شستشو نقش موثری در استحكام ناخن دارد.

این متخصص پوست گفت: از دیگر روش‌های مقابله با شكستگی ناخن، استفاده از مواد مكمل تغذیه‌ای و گاه داروهای موضعی است كه تجویز این داروها بر عهده متخصصان است.

وی از دیگر عوامل موثر در شكنندگی ناخن را عادات شخصی و نحوه عملكرد فرد دانست و اضافه كرد: اگر تایپیستی با یك دست بیشتر تایپ كند، شكنندگی ناخن را در دست اول بیشتر می‌بیند. استفاده از ناخن‌های مصنوعی نیز در درازمدت موجب از بین رفتن صفحه ناخن می‌شود.