وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چرا ناخن‌های شما می‌شكنند؟

چرا ناخن‌های شما می‌شكنند؟
یك متخصص پوست گفت: بافت ناخن برخلاف تصور عموم از نوعی پروتئین، انواع اسیدهای آمینه و كمی آهن تشكیل شده است و شكنندگی ناخن یا وجود لك روی آن ناشی از كمبود كلسیم بدن نیست.

سیما رسایی به ایسنا گفت: هنگامی كه به دلایلی مانند رژیم غذایی یا تغذیه نامناسب میزان ورود پروتئین به بدن فرد كاهش یابد، ناخن‌ها شكننده می‌شود.

وی افزود: شستشوی مكرر دست‌ها به دلایل شغلی یا داشتن وسواس و بویژه شستشوی متناوب دست‌ها با آب سرد و گرم موجب شكننده شدن ناخن می‌شود. همچنین بیماری‌های خاص پوستی كه ریشه ناخن را درگیر می‌كند، قرار داشتن تحت درمان‌های شیمیایی كه موجب سوء جذب مواد لازم می‌شود و یا سوءتغذیه این مشكل را تشدید می‌كند.

رسایی خاطرنشان كرد: برای درمان شكنندگی ناخن در ابتدا باید شستشوی مكرر دست‌ها و استفاده از آب سرد و گرم به صورت متناوب را محدود كرد. استفاده از كرم‌های نرم‌كننده دست پس از شستشو نقش موثری در استحكام ناخن دارد.

این متخصص پوست گفت: از دیگر روش‌های مقابله با شكستگی ناخن، استفاده از مواد مكمل تغذیه‌ای و گاه داروهای موضعی است كه تجویز این داروها بر عهده متخصصان است.

وی از دیگر عوامل موثر در شكنندگی ناخن را عادات شخصی و نحوه عملكرد فرد دانست و اضافه كرد: اگر تایپیستی با یك دست بیشتر تایپ كند، شكنندگی ناخن را در دست اول بیشتر می‌بیند. استفاده از ناخن‌های مصنوعی نیز در درازمدت موجب از بین رفتن صفحه ناخن می‌شود.


 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره