وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ماجرای «زمین‌های متری صد هزار تومانی» تهران

ماجرای «زمین‌های متری صد هزار تومانی» تهران
به گزارش دنیای اقتصاد، گفته می‌شود تنها دلیل ارزان بودن این نوع زمین‌ها این است که نام «تعاونی‌های مسکن» به عنوان مالک روی آنها ثبت شده است. برخی تعاونی‌های مسکن بعد از گذشت چندین سال از خرید مسکن، به دلایلی از جمله اختلاف اعضا، توانایی اندک مالی یا… تصمیم به فروش زمین می‌گیرند تا لااقل از همین خرید و فروش سود ناچیزی نصیب صندوق تعاونی شود.
اما در بازار زمین تهران، زمین تعاونی‌ها قیمتی ندارد چون متراژ زمین تعاونی‌های مسکن اغلب با متراژ زیاد و غیر قابل تفکیک است. بنابراین سازنده‌های معمولی امکان استفاده از این تیپ زمین‌ها را ندارند.
برخی از زمین‌های واقع در حاشیه تهران که توسط تعاونی‌های مختلف مسکن از دولت خریداری می‌شود طی گذشت زمان برای خریداران خود ایجاد دردسر می‌کند. ستون نبض بازار امروز دنیای اقتصاد به مساله فروش زمین‌های اطراف تهران توسط تعاونی‌های مختلف پرداخته است.
خریدارانی که از این تعاونی‌ها زمین خریداری می‌کنند، نمی‌توانند مانند افرادی که مستقیم و بی‌واسطه از یک نفر، زمین می‌خرند استفاده شخصی داشته باشند؛ چراکه زمین‌های تعاونی مشاع است و خریداران باید تابع تصمیماتی که وزارت تعاون مربوطه برای نوع ساخت و ساز و زمان تحویل تعیین می‌کند، باشند. بیشتر تعاونی‌ها و همچنین اکثر افرادی که در این شراکت عضو هستند نظر به این دارند که این زمین‌ها بیشتر از اینکه مناسب برای مصرف باشند برای سرمایه گذاری بلند مدت ارزش بیشتری دارند و حتی تعدادی از نمایندگان فروش زمین‌های تعاونی‌ها از عدم کاربری آنها خبر می‌دهند زیرا آنها برخی از زمین‌ها را بایر معرفی می‌کنند و منظور از بایر بودن زمینی که از آن استفاده نمی‌شود. اما نکته‌ای که اینجا قابل ذکر است نداشتن سود همیشگی برای صاحبان این قطعات است زیرا قیمت زمین دستخوش تحولات قیمت در بازار مسکن است با این حساب با افزایش و حتی کاهش قیمت در بازار مسکن، قیمت در بازار زمین ثابت باقی نمی‌ماند.
یکی از صاحبان قطعه زمینی تعاونی در منطقه سوهانک به خبرنگار دنیای‌اقتصاد گفت: در سال گذشته بازار مسکن شاهد سقوط قیمت‌ها بود و همین رویداد روی قیمت زمین‌های ما هم تاثیر داشت و باعث کاهش جزئی قیمت شد پس ما نمی‌توانیم همیشه انتظار سود قطعی از این سرمایه‌گذاری را داشته باشیم. از سوی دیگر یکی از خریداران که صاحب زمینی در اطراف اقدسیه بود در ادامه گفت: در ازای خرید این زمین، سند منگوله‌دار بنچاق شده تحویل داده‌اند که در سند قطعات را تفکیک شده ذکر کرده‌اند، اما روی زمین این تفکیک‌ها هنوز صورت نگرفته است و دلیل آن هم بحث مشاعات است. ارگانی که زمین‌های ما متعلق به آن است از ابتدای کار تا به الان نزدیک به 2 سال است که در حال انجام کارهای ساخت‌وساز است و قول بهره‌برداری از زمین‌ها را برای 2 سال آینده داده است. در همین رابطه یکی از اعضای تعاونی اظهار داشت: قیمت این زمین‌ها به علت آنکه کم و مناسب خریداری با کمترین بودجه است بسیاری از افرادی که از شرایط مالی خوبی برخوردار نیستند به‌خاطر امید به افزایش سرمایه خود راضی به خرید این زمین‌ها می‌شوند، حالا چه به منظور سرمایه‌گذاری یا اتفاقی که از لحاظ بهره‌مندی از سود در آینده نصیبشان خواهد شد، اما با گذشت زمان و نرسیدن به خواسته خود، خواستار فروش سهم شان می‌شوند.

ماجرای «زمین‌های متری صد هزار تومانی» تهران
 
ماجرای «زمین‌های متری صد هزار تومانی» تهران

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره