وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بهترین روش صاف کردن موها

بهترین روش صاف کردن موها
برای صاف کردن موهای مجعد، روش‌های زیادی وجود دارد که در مورد آثار حاصله و بی‌خطر بودن آنها حرف و حدیث فراوان است.
 
به طور عمده برای موهای مجعد طبیعی سه روش صاف کردن وجود دارد:

• استفاده از پماد یا رزین‌های ثابت کننده

• استفاده از شانه حرارت داده شده

• استفاده از صاف‌کننده‌های شیمیایی

هیچ کدام از این روش‌ها کاملا بی‌خطر و موثر نیست و هر کدام، مشکلات خاصی دارند. کاربرد پمادها آسان و نسبتا بی‌خطر است اما کثیف بوده و اثر موقتی دارند. شانه گرم نیز آثار موقتی ایجاد کرده و خیلی به پوست سر و موها آسیب می‌رساند و باید در یک سالن زیبایی و توسط شخص حرفه‌ای به کار روند. محصولات شیمیایی نتایج طولانی‌تر داشته اما بعضی از این مواد باعث ایجاد صدمه به پوست سر و موها می‌شوند. از محصولات شیمیایی هم برای مصارف خانگی و هم مصرف حرفه‌ای استفاده می‌شود.

پمادها معمولا از روغن‌های سنگین یا وازلین می‌باشند که موها را به پوست سر چسبانده و با اثر کوتاه‌مدت و بدون هیچ تغییر شیمیایی به صاف کردن موها منجر می‌شوند.این روش اغلب توسط مردان استفاده می‌شود. گاهی به دلیل وجود ماده معطر و یا دیگر ترکیبات در پمادها، درماتیت یا التهاب پوستی ایجاد می‌شود. گاهی هم جوش‌های پوستی در پوست کنار خط مرز موها پدید می‌آیند که جوش پمادی نامیده می‌شوند.
 
در مورد شانه‌های گرم باید گفت حرارت 90 تا 150 درجه‌ای این شانه باعث شکسته شدن بعضی از پیوندهای مو شده و باعث صاف شدن تحت فشار آن می‌شود. سپس درجه حرارت موها با برداشتن شانه به سرعت پایین آمده و پیوندها دوباره به حالت اول برمی‌گردند. موهای صاف شده در معرض آب، رطوبت محیط و یا حتی تعریق پوست به حالت و شکل مجعد اولیه خود باز می‌گردند. کمپرس گرم با این شانه‌ها باعث سوختگی درجه یک تا درجه سه پوست سر یا اطراف آن می‌شود. تکنیک اشتباه، بی‌دقتی و استفاده مکرر از این روش می‌تواند باعث ایجاد یک قسمت طاس موقتی بشود اما

صاف کردن شیمیایی موها تنها روش طولانی اثر است. مواد شیمیایی قوی باعث تورم، شکستن و تغییر پیوندهای شیمیایی مو می‌شود. به خاطر سرعت عمل سریع واکنش این محصولات شیمیایی نباید بیشتر از 5 تا 10 دقیقه روی موها بمانند وگرنه به طور جدی آسیب خواهند رساند. حتی‌ امکان سوختگی پوست سر و پوست اطراف سر در اثر تماس با این مواد وجود دارد. اگر مواد صاف‌کننده قلیایی با چشم تماس پیدا کنند امکان از دست رفتن بینایی نیز هست. محصولات حاوی غلظت بالا که در سالن‌های زیبایی مصرف می‌شوند بهتر است مورد مصارف خانگی قرار نگیرد. با تکنولوژی حاضر هیچ روش بی‌خطر و رضایت‌بخشی برای تغییر موهای فردار به موهای کاملا صاف وجود ندارد. به درجاتی می‌توان موها را صاف کرد اما بعضی صدمات نیز به موها وارد می‌شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره