وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

برنج را آبکش بکنیم یا نکنیم ؟

برنج را آبکش بکنیم یا نکنیم ؟
آبکش کردن برنج موجب از بین رفتن تمام خواص غذایی آن می ‌شود. احمد رضا درستی مطلق، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با فارس گفت: برخی افراد تصور می‌ کنند که آبکش کردن برنج، نشاسته ی آن را از بین می‌ برد و به این ترتیب خاصیت چاق کنندگی برنج از بین می ‌رود.

وی افزود: این تصور غلط است به دلیل این که نشاسته ی برنج در درون دانه‌ های برنج قرار دارد و تا زمان پخته شدن دانه برنج، نشاسته در درون آن باقی می‌ ماند و در دسترس نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: آبکش کردن برنج موجب از بین رفتن تمام خواص غذایی برنج می ‌شود. ویتامین B1 یا تیامین در پوسته برنج وجود دارد که با جدا کردن پوسته از برنج پنج ششم ویتامین B1 آن از بین می ‌رود و فقط یک ششم ویتامین B1 در دانه‌ های برنج باقی می ‌ماند.

درستی گفت: در صورتی که برنج آبکش شود، همین یک ششم ویتامین B1 نیز از بین می ‌رود و برنج فاقد این ویتامین می ‌شود.

وی افزود: زمانی که برنج جوشانده می ‌شود و آب آن دور ریخته می ‌شود، فقط یک بیستم ویتامین B1 در برنج باقی می‌ ماند اما کته کردن برنج موجب می‌شود که ویتامین B1 آن باقی بماند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: کسانی که می‌ خواهند ویتامین B1 بیشتری به بدن آن ها برسد، می ‌توانند سبوس برنج را خیس کرده و آب آن را مصرف کنند که در این صورت ویتامین B1 زیادتری به بدن شان می‌ رسد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره