وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آشنایی با بهترین رنگ ها برای دکوراسیون اتاق خواب

آشنایی با بهترین رنگ ها برای دکوراسیون اتاق خواب

آشنایی با بهترین رنگ ها برای دکوراسیون اتاق خواب

 

چیدمان اتاق خواب به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود و استفاده از رنگ‌های متنوع در رنگ‌آمیزی دیوارها و اسباب و اثاثیه یکی از ویژگی‌های مهم است که در دکوراسیون این بخش مهم از خانه به آن توجه می‌شود.

 

در این نوشتار تلاش می‌کنیم ترکیب‌های رنگی مختلف را برای دکوراسیون اتاق خواب پیشنهاد دهیم. با ما در ادامه همراه باشید.

 

آشنایی با بهترین رنگ ها برای دکوراسیون اتاق خواب

 

استفاده از کاغذ دیواری

اگر قصد ندارید دیوارهای خانه را نقاشی کنید، پیشنهاد می‌کنیم از کاغذ دیواری استفاده کنید. در حال حاضر طرح‌های بسیار متنوعی را در بازار این وسایل طراحی دکوراسیون پیدا می‌کنید که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی چینش اتاق خواب و زیبایی آن داشته باشد.

 

حتی می‌توانید نوع کاغذ دیواری و طرح مورد نظر را به متخصصین این حوزه سفارش دهید تا همان طرح و رنگ مورد نظر شما طراحی و اجرا شود، البته معمولا این روش، نیاز به صرفه هزینه بیشتری دارد و قیمت کار را افزایش می‌دهد.

 

در نهایت پس از انتخاب کاغذ دیواری مناسب، سعی کنید از یک نصاب کاغذ دیواری حرفه‌ای و منصف بخواهید تا آنها را روی دیوار نصب کنند تا نتیجه دلخواه ایجاد شود.

 

ترکیب رنگ‌های روشن کلاسیک

ساده‌ترین رنگ‌هایی که هیچ‌گاه تکراری نمی‌شوند و همیشه دیوارهای خانه را زیبا می‌کنند، نقاشی ساختمان با رنگ‌های روشن و کم رنگ مانند کرمی، سفید و استخوانی است.

 

این رنگ‌ها به ویژه برای اتاق‌هایی که فضای کوچک‌تری دارند توصیه می‌شوند، چرا که معمولا رنگ‌های تیره، فضای خانه را کوچک نشان می‌دهند. برای اینکار می‌توانید از خدمات نقاشی ساختمان و رنگ آمیزی منزل استفاده کنید تا به بهترین شکل ممکن نقاشی اتاق خواب را انجام دهند.

 

رنگ‌های یاسی روشن

این رنگ‌ها از دسته رنگ‌های پاستلی، برای ایجاد آرامش و سکون بسیار مناسب هستند. معمولا با ترکیب رنگ‌های سفید، مشکی، زرد، آبی و یا هر قطعه هنری دیگر که می‌خواهید به اتاق خواب اضافه کنید، ست می‌شوند و برای اتاق خواب دخترانه مناسب هستند.

 

رنگ بژ کم رنگ

 

آشنایی با بهترین رنگ ها برای دکوراسیون اتاق خواب

 

این رنگ گرم و ظریف به نظر می‌رسد و استفاده از آن در تمیزتر نشان دادن محیط تاثیر بسزایی دارد. هیچ‌گاه از این رنگ خسته نمی‌شوید، حتی اگر با وسیله رنگ‌پریده‌ای ست شده باشد.

 

این رنگ‌ها یک حس روشنی و درخشانی در اتاق ایجاد می‌کنند و در نتیجه هربار که وارد اتاق خواب شوید با وجود این رنگ‌ها، حس خوبی را تجربه خواهید کرد.

 

رنگ‌ گل همیشه بهار

اگر به رنگ زرد علاقه دارید، هیچ رنگی بهتر از رنگ گل همیشه بهار نیست. اگر بتوانید این رنگ را با آبی و سبز و همچنین لامپ بزرگ ست کنید، سایه‌هایی که در اتاق ایجاد می‌شود، ترکیب فوق‌العاده‌ای در اتاق خواب ایجاد می‌کند.

 

آبی تیره

معمولا بسیاری از افراد وقتی بخواهند از رنگ‌های غیر کلاسیک استفاده کنند، حتما سراغ آبی کم رنگ می‌روند. این رنگ برای دکورهایی الهام گرفته از رنگ ساحل مکمل خوبی هستند. همچنین با رنگ‌ مبلمان قهوه‌ای گرم اتاق خوابی با رنگ‌ها و سایه‌های زیبا ایجاد می‌کند.

 

خاکستری کم رنگ

استفاده از رنگ خاکستری کم رنگ در دیوارها و اسباب و اثاثیه، حس آرامش خوبی در فضا ایجاد می‌کند. اگر از ترکیب‌های رنگی آن، یعنی طیف‌هایی از رنگ طلایی، زیتونی و یشمی را برای ست کردن دیگر وسایل اتاق خواب استفاده کنید، قادر خواهید بود هنرمندی خود را با قدرت بیشتری در معرض نمایش بگذارید.  

 

رنگ سبز نعنایی

استفاده از این رنگ‌ در فضای اتاق خواب، ترکیبی از تابستان، اقیانوس و جنگل را در ذهن تداعی می‌کند. این رنگ همچنین برای ایجاد آرامش مناسب است در عین اینکه توجهات را به خود جلب می‌کند.

 

معمولا اگر بخواهید از این رنگ برای اتاق خواب استفاده کنید، ترکیب آن با مشکی و یا قهوه‌ای، زیبایی اتاق خواب را بیشتر می‌کند.

 

قهوه‌ای روشن

اگر جسارت به خرج داده‌اید و از رنگ قهوه‌ای روشن برای نقاشی دیوارها استفاده کرده‌اید، ترکیب آن با اسباب و اثاثیه‌هایی به رنگ سفید، طلایی و آبی، این رنگ را به بهترین شکل تکمیل خواهد کرد. برای مثال می‌توانید روتختی و یا روبالشتی‌ها را سفید انتخاب کنید و پارچه مبل‌ها را آبی انتخاب کنید.

 

آبی آسمانی

 

آشنایی با بهترین رنگ ها برای دکوراسیون اتاق خواب

 

این رنگ، از گزینه‌های بسیار مناسب برای ایجاد آرامش در محیط اتاق خواب است. معمولا می‌توانید آن را با رنگ‌های جسورانه‌تر و یا رنگ‌های روشن‌تر ست کنید. این رنگ برای دیوار بخشی از اتاق نشیمن نیز مناسب است و به عنوان رنگ‌های تابستانی هم شناخته می‌شود.

 

طیف‌های صورتی

صورتی در طیف روشن تا تیره آن، انتخاب خوبی برای اتاق خواب است و باعث روشن‌تر دیده شدن اتاق خواب و آرامش می‌شود و به راحتی با انواع رنگ‌های سفید، مشکی و دکوری‌های چوبی ست می‌شود. این رنگ نیز برای اتاق خواب دختران مناسب است.

 

رنگ قرمز

استفاده از رنگ قرمز برای اتاق خواب و دیگر بخش‌های خانه کمتر استفاده می‌شود. رنگ جسورانه‌ و متفاوتی که باید با ترکیب‌های رنگی متفاوتی مانند مشکی، قهوه‌ای و یا حتی خنثی ست شود و در استفاده آن نباید زیاده‌روی کرد.

 

این رنگ همچنین در افزایش هیجان و انرژی شما تاثیرگذار است. برای استفاده از این رنگ می‌توانید از چندین ایده نیز بهرمند شوید.

 

رنگ سبز زمردی

رنگ‌های سبز محبوبیت بسیار زیادی در صنعت دکوراسیون و مد و لباس دارند و انواع متفاوتی از آنها را در رنگ دیوارها می‌توان استفاده کرد. رنگ سبز زمردی، یکی از آن رنگ‌های بسیار خاص، گرم و شاد است که با سفید و قهوه‌ای مکمل است و زییایی خیره‌کننده‌ای در اتاق خواب ایجاد می‌کند.

 

رنگ بنفش

این رنگ برای افرادی که مایل‌اند احساس هیجان معتدلی را در اتاق خواب تجربه کنند، توصیه می‌شود، رنگی که در حین گرم بودن، آرامش هم ایجاد می‌کند، حس روشنی نسبتا مناسبی در محیط ایجاد می‌کند و قابل ترکیب با رنگ‌های سفید، بژ و خاکستری است.

 

در پایان لازم است یادآوری کنیم برای ترکیب رنگی در اتاق خواب از قانون 60، 30 و 10 استفاده کنید. بیشترین رنگ خانه (60 درصد) مربوط به رنگ دیوارها و کف‌پوش، 30 درصد برای رنگ ملافه و پرده‌ها و اثاثیه و مابقی برای دکورهای کوچک اتاق خواب است.

 

همچنین اگر همچنان در انتخاب رنگ‌های غیر کلاسیک برای اتاق خواب تردید دارید، پیشنهاد می‌کنیم، فقط بخش کوچکی از دیوار را برای آویزان کردن دکوری‌ها و مانند آن نقاشی کنید تا اگر از نتیجه رضایت کامل داشتید، به تغییر ترکیب رنگی بخش‌های دیگر ترغیب شوید.