وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آشنایی با مزایا و معایب پوستر دیواری + عکس

آشنایی با مزایا و معایب پوستر دیواری + عکس

آشنایی با مزایا و معایب پوسترهای دیواری

 

از طرح‌های تکراری کاغذ دیواری‌ها و رنگ‌های یکنواخت خسته شده‌اید؟ سال‌ها پیش مردم می‌توانستند دیوارهای خانه خود را با کاغذ و رنگ تزیین کنند، اما کم‌کم نیاز به ابزار جدیدی پیدا کردند.

 

پوستر دیواری همان بازیگر تازه‌نفسی است که گرد و خاک به پا کرده و می‌خواهد جای تمامی دیوارپوش‌های سنتی را بگیرد. خلاقیت و طرح‌های بی‌شمار پوسترها باعث جذب روزافزون مردم شده است.

 

در این مقاله، شما را بیشتر با مزایا و معایب پوستر دیواری آشنا می‌کنیم.

 

مزایا پوستر دیواری

 

آشنایی با مزایا و معایب پوستر دیواری + عکس

 

امکاناتی که پوستر دیواری در اختیار شما می‌گذارد به نسبت معایب محدودی که دارد، بسیار ارزشمند است. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزیت‌های پوسترها را برمی‌شماریم:

 

گستره زیادی از طرح‌های قابل چاپ

طرح‌های موجود برای پوسترها هرگز محدود نیستند. هیچ طرحی تولید انبوه نمی‌شود و تولیدکنندگان بنا به نظر مشتریان می‌توانند هر طرحی را پیاده‌سازی کنند.

 

هر عکس یا اثر هنری را که دوست دارید یا خلق کرده‌اید می‌توان به دیوارپوشی زیبا برای اتاقتان تبدیل کرد. وقتی محدودیتی وجود نداشته باشد، انتخاب از میان میلیون‌ها طرح و مدل های جدید پوستر دیواری سخت می‌شود.

 

آشنایی با مزایا و معایب پوستر دیواری + عکس

 

پیشنهاد می‌کنیم حداقل چند ساعتی را زمان بگذارید و بهترین ترکیب‌بندی، الگو و نقش را برای دیوار اتاقتان انتخاب کنید. قطعا زمان‌گذاشتن برای انتخابی عالی به عدم پشیمانی بعد از نصب آن می‌ارزد.

 

ویژگی جالب پوسترهای دیواری این است که حتی اگر یک دیوار اتاق را با آن بپوشانید، باز هم تمام حس و حال پوستر به فضای اتاق تزریق می‌شود. پس از نصب بهترین پوستر دیواری برای خانه‌تان، نمایی جذاب و تماشایی به وجود می‌آید که به اندازه هزاران کلمه حرف برای گفتن دارد.

 

نصب ساده و سریع

قبل از اینکه بخواهید پوستر را روی دیوار نصب کنید، باید از وضعیت آن مطلع باشید. بهتر است دیواری که مدنظر دارید، کاملا خالی و بدون کاغذ دیواری یا رنگ‌شدگی باشد.

 

رنگی که بر دیوار می‌زنید، حدود 8 ساعت زمان برای خشک‌شدن نیاز دارد. همچنین، کثیف‌شدن وسایل و بوی زننده رنگ از نکات منفی اجتناب‌ناپذیر رنگ‌های صنعتی است.

 

اگر به‌خاطر این دلایل، رنگ‌آمیزی را کنار گذاشته‌اید، پس پوستر دیواری کارتان را راه می‌اندازد. نه نیازی به خشک‌شدن دارد و نه کاورکشیدن روی وسایل برای جلوگیری از کثیف‌شدن!

 

اگر دیوار مدنظرتان دارای چاله، سوراخ یا هر فرورفتگی آزاردهنده‌ای است که با رنگ‌آمیزی از بین نمی‌‌رود، پوستر دیواری عیوب آن را می‌پوشاند. (راهنمای کامل نصب پوستر دیواری)

 

شخصیت ‌بخشیدن به اتاق

یادتان می‌آید هرزمان که اتاق را رنگ می‌کردید یا کاغذ دیواری می‌زدید، اتاق حال و هوای تازه‌تری پیدا می‌کرد؟ خب فقط حال و هوای تازه‌تری پیدا می‌کرد و نه هیچ‌چیز دیگر!

 

آشنایی با مزایا و معایب پوستر دیواری + عکس

 

پوستر دیواری به‌خاطر تنوع بالای طرح و نقش‌هایش، می‌تواند به اتاق حس رهایی، خواب‌آلودگی، انرژی‌بخشی و حتی خشم بدهد. مثلا اگر لوگوی شرکت را به دیوار بزنید، اتاق حس دفتر کار و اداره به خود می‌گیرد.

 

این دیوارپوش به خصوص برای اداره‌ها و دفاتر کاری فواید زیادی دارد. دیوار اتاق همانند خودکار، سررسید و کیف‌های برندینگ می‌تواند نشانی از برند سازمانی شما باشد. یک طرح مناسب و چشم‌نواز تاثیر بالایی در افزایش انگیزه مشتریان برای همکاری دارد.

 

دوام بیشتر و نگهداری آسان از پوستر دیواری

هرکاری که برای زیباسازی و بهبود فضای خانه‌مان انجام می‌دهیم باید از حداقل دوامی برخوردار باشد. به عبارت دیگر، وقتی دیوار را رنگ‌آمیزی می‌کنید تنها چند سال زیبایی و تازگی‌اش را نگه می‌دارد. اگر منطقه زندگی‌تان هوای مرطوبی هم داشته باشد که باید فاتحه زیبایی دیوار را بخوانید.

 

آشنایی با مزایا و معایب پوستر دیواری + عکس

 

پوسترهای دیواری و مخصوصا نسخه‌های جدیدتر و باکیفیت‌ترشان به رطوبت حساس نیستند. این دیوارپوش‌ها را می‌توانید تا 15 سال نگهداری کنید و مطمئن باشید که خدشه‌ای به زیبایی‌اش وارد نمی‌شود.

 

تمیزکردن پوستر دیواری بسیار ساده است. با تکه پارچه‌ای نرم یا اسفنج و کشیدن آن روی دیوارپوشتان به راحتی گرد و خاک آن گرفته می‌شود. اگر لکه کمرنگی نیز روی آن باقی مانده، کافی است پارچه را کمی آغشته به کف کنید.

 

دوست‌دار محیط زیست

عده‌ای از مردم به محیط زیست و عوامل آسیب‌رسان آن اهمیت وافری می‌دهند و فکر می‌کنیم وقتش رسیده که همه به فکر باشیم. دیوارپوشی مانند رنگ کاملا از مواد شیمیایی ساخته شده و برای محیط زیست ضرر دارد.

 

از سوی دیگر، کاغذ دیواری و پوسترها از مواد زیست تخریب‌پذیر ساخته شده‌اند که حتی قابلیت بازیافت نیز دارد. پوستر دیواری‌هایی که از مواد چوبی ساخته شده‌اند، هیچ منافاتی با محیط زیست ندارند. این‌گونه پوسترها تمثیلی از حضور درختان در فضای خانه هستند.

 

معایب پوستر دیواری

با اینکه پوستر دیوار نسبت به کاغذ دیواری و رنگ‌آمیزی ساختمان، ویژگی‌های مثبت زیادی دارد، ولی خب هیچ‌چیز بی‌نقص نیست. بیایید برخی از معایب این دیوارپوش را نیز با هم بررسی کنیم.

 

انتخاب سخت طرح

هنگام انتخاب طرح پوستر دیواری باید بسیار مراقب باشید، زیرا پوسترهای دیواری برخلاف کاغذ دیواری‌ها یک دیوارپوش عمومی و مناسب همه‌جا نیستند. تنوع بالای طرح‌ها باعث می‌شود تا انتخاب بهترین گزینه برای دیوارتان کمی دشوار شود. شما نمی‌توانید طرح‌های مختلف را هرجایی که دلتان خواست بچسبانید.

 

آشنایی با مزایا و معایب پوستر دیواری + عکس

 

پیشنهاد ما این است که یک طرح مناسب را برای فقط یک دیوار انتخاب کنید و بقیه دیوارها را با کاغذ دیواری یا هر دیوارپوش دیگری که مدنظر دارید، پر کنید. همچنین، طرحی که انتخاب می‌کنید باید به فضای اتاق هم بخورد. برای مثال، نباید طرحی با رنگ‌های بنفش و خواب‌آور را برای اتاق کار انتخاب کرد.

 

انتخاب دیوار مناسب

 

آشنایی با مزایا و معایب پوستر دیواری + عکس

 

طرح پوسترهای دیواری از جزییات بالایی برخوردار و برای جلوه بیشتر نیازمند دیواری خلوت و خالی از اشیای ریز و درشت است. اگر فضای اتاق شلوغ باشد، نصب پوستر دیواری روی دیوارهای آن احساس آشفتگی را منتقل می‌کند.

 

همانطور که در بخش قبل ذکر کردیم، پوستر دیواری را بهتر است فقط برای یک دیوار خلوت و در دید عموم استفاده کرد.

 

دردسر جداکردن و آماده‌سازی دیوار

اگر از قبل روی دیوار مورد نظر، کاغذ دیواری نصب کرده باشید، باید آن را برای چسباندن پوستر جدا کنید. فعالیتی زمان‌بر و طاقت‌فرسا که تبدیل به یکی از معایب مهم پوستر و کاغذ دیواری شده است.

 

مسئله‌ای که در رنگ‌کردن هیچ‌گاه پیش نمی‌آید، آماده‌سازی دیواری است که کاغذ و چسب و آشغال به آن چسبیده است.

 

واکنش به نور آفتاب

اگر از پوسترهای دیواری در خارج از منزل استفاده کرده باشید، قطعا شاهد تیره روشن‌شدن پوسترها شده‌اید. یکی از معایبی که پوسترهای دیواری دارند، تخریب و روشن‌تر شدن در مواجهه ب نور مستقیم آفتاب است.

 

بهتر است از دیوارپوش‌های کاغذی تنها در فضای داخلی خانه استفاده کنید تا زیبایی آن‌ها به‌خاطر اثر مستقیم نور آفتاب از بین نرود

 

نتیجه‌گیری

 

آشنایی با مزایا و معایب پوستر دیواری + عکس

 

در این مقاله سعی کردیم تا صادقانه مزایا و معایب پوسترهای دیواری را نسبت به معروف‌ترین دیوارپوش‌ها بیان کنیم. طبیعتا هیچ‌چیز بی‌نقص نیست و ممکن است بسته به تولیدکننده، طراح و نصاب پوستر دیواری، شما کیفیت‌های متفاوتی را از این محصول ببینید.

 

اگر در پی انتخابی شایسته برای تزیین دیوارهای خانه‌تان هستید، پوستر دیواری های برند مثل پوستر دیواری والینو را حتما در نظر بگیرید.