وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا تراشیدن مو باعث زمختی آن می شود

آیا تراشیدن مو باعث زمختی آن می شود

آیا تراشیدن مو باعث زمختی آن می شود

 

باورهای غلط ما در مورد تیغ کشیدن مو..به گزارش ایران ناز همایون مژدهی آذر متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه یکی از باور های غلط در مورد مو این است که تراشیدن موها باعث پرپشت شدن آنها می شود، اظهار کرد: .واقعیت این است که تا چیزی بر روی ریشه مو(که یکی دو میلیمتر زیر سطح پوست قرار دارد) اثر نکند، تغییری در رشد مو ایجاد نخواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه تراشیدن مو ها هیچ فرقی با کوتاه کردن آنها ندارد، افزود: نکته قابل توجه این است که تیغ مو را از سطح مقطعش می برد و نوک آن را تیز می کند، ضمن این که موها از بیخ کنده نمی شوند بلکه از سطح پوست قطع می شوند.

 

این متخصص پوست و مو ادامه داد: پس از تراشیدن یکی دو روز بعد موها نوک می زنند که تیز و زبر است واکثر  مردم این زود نوک زدن و تیز و زبری نوک مو ها را این گونه تعبیر می کنند که مو ها کلفت تر و تیزتر شده و سرعت رشدشان بیشتر شده است.

 

وی اظهار کرد : واقعیت آن است که‌ تیغ زدن موها تاثیری بر ضخیم شدن و افزایش رشد آنها ندارد، اما موجب می‌شود موی در حال استراحت به مرحله فعال برود.
مژدهی آذر با تاکید بر اینکه تراشیدن موها هیچ تاثیری بر قوام، بافت، رنگ یا سرعت رشد مو ندارد، گفت:  قسمتی از مو که بالاتر از سطح پوست قرار دارد، بافتی مرده است و هر کاری که روی آن انجام شود، بر رشد مو تاثیر نخواهد گذاشت.

 

وی یاد آور شد: از آنجا که قابلیت انعطاف موهای کوتاه کمتر از موهای بلند است، مدتی پس از تراشیدن، در موقع لمس، حالت زبر و خشن پیدا می‌کنند و شاید به همین علت است که بعضی‌ها فکر می‌کنند که تراشیدن موها باعث ضخیم تر شدن آنها می‌شود.

 

آیا تراشیدن مو باعث زمختی آن می شود