وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

انواع بشکه ایمنی و کاربرد هر کدام

انواع بشکه ایمنی و کاربرد هر کدام

انواع بشکه ایمنی و کاربرد هر کدام

 

در خصوص تجهیزات ایمنی راه‌ها، محصولات مختلفی وجود دارد که هر یک کاربرد ویژه‌ای در این حوزه دارند.

 

بشکه ایمنی که به آن بشکه ترافیکی هم گفته می‌شود، یکی از این تجهیزات به‌شمار می‌آید که دارای انواع گوناگونی است و در بالابردن ایمنی جاده‌ها و راه‌ها نقش دارد و به لحاظ آن‌که جزو جداکننده‌ها به‌شمار می‌آید، می‌توان از آن در مکان‌های مختلف استفاده کرد.

 

ما در این مطلب به معرفی این محصول و همچنین کاربردی که در ترافیک دارد خواهیم پرداخت.

 

انواع بشکه ایمنی و کاربرد هر کدام

 

بشکه ترافیکی چیست و تاریخچهٔ استفاده از آن به چه زمانی باز می‌‎گردد؟

به هنگام تردد در خیابان‌ها و جاده‌ها، حتماً بشکه ایمنی را دیده‌اید و تا حدودی با کاربرد آن آشنایی دارید.

 

این محصول که توسط تولیدکنندگان بشکه‌های ترافیکی ساخته و در محل‌های خاصی قرار داده می‌شود، جهت متوجه کردن رانندگان و کاهش تصادفات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

شایان ذکر است خودروهای جدید امروزی، همگی مجهز به سنسورهای مختلفی هستند که تا حد زیادی می‌تواند از بروز تصادفات جلوگیری کند اما با این حال باز نیاز به استفاده از تجهیزات ترافیکی در جاده‌ها و خیابان‌های شهر وجود دارد.

 

به‌عنوان مثال، دیده‌اید که از انواع بشکه ترافیکی‌ در دوربرگردان‌ها استفاده می‌شود.

 

اگر بخواهیم به تاریخچهٔ استفاده از بشکه ایمنی اشاره کنیم، باید گفت بشکه‌های ترافیکی برای اولین بار در ایالات متحده با نام درام مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن استفاده از این تجهیزات در کشورهای دیگر هم معمول شد.

 

در دههٔ 80 و 90 میلادی این بشکه‌ها از جنس فلز ساخته می شد که علاوه‌بر مزایایی که داشت، دارای معایبی هم بود به‌عنوان مثال، در اثر برخورد خودروها با آن، به وسایل نقلیه آسیب‌هایی وارد می‌آمد که همین امر سبب شد تا تولیدکنندگان از مواد پلاستیکی برای ساخت این تجهیزات استفاده کنند.

 

در تمامی دنیا، بشکه ترافیکی به رنگ زرد و نارنجی تولید شده‌است و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ایران نیز این محصول با رنگ زرد تولید شده‌است.

 

معمولاً داخل این بشکه‌ها با شن، ماسه یا آب پر می‌شود که البته استفاده از ماسه ‌یا شن نسبت به آب بیشتر است.

 

شایان ذکر است که عدم استفاده از انواع بشکه ایمنی در جاده‌ها و خیابان‌ها، می‌تواند تلفات جانبی بسیاری را درپی داشته باشد.

 

• بررسی مشخصات فنی و عمومی بشکه ترافیکی

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، بشکه ایمنی در مسیرها و مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که امکان حادثه‌خیز بودن آن‌ها وجود دارد.

 

این محصول علاوه‌بر این‌که قابلیت هشداردهندگی دارد، در هنگام تصادفات نیز می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در کاهش تلفات داشته باشد.

 

در خصوص نحوهٔ تولید و ساختار بشکه ایمنی باید گفت این محصول در سایزها و با مشخصات فنی مختلفی تولید می‌شود.

 

انواع بشکه ترافیکی معمولاً با قطرهای یکسان و در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود که می‌توان به مدل‌های کمتر از ۱۰۰ سانتی متر، بشکه ترافیکی ارتفاع ۱۰۵ سانتی متر و همچنین بشکه‌های بالاتر از ۱۰۵ سانتی متر اشاره کرد.

 

نکتهٔ مهم این است که شرکت‌های تولیدکنندهٔ بشکه ترافیکی می‌توانند این محصول را در اندازه‌های مختلف بسته به نیاز پیمانکاران تولید کنند به‌عنوان مثال، در خصوص ساختار بشکه‌ ترافیکی ۱۰۵ سانتی ‌متری می‌توان گفت که نوعی بشکه‌ ایمنی است که مشخصات ساختاری و فنی مخصوصی دارد و جنس پلی‌اتیلنی آن سبب می‌شود تا در برابر تابش نور خورشید مقاومت بالایی از خود نشان دهد، بنابراین به‌راحتی می‌توان از آن زیر نور خورشید بخصوص در روزهای گرم تابستان و همچنین در شهرهای گرمسیری استفاده کرد.

 

ازجمله موارد کاربرد آن می‌توان به استفاده در انبارها، کارخانه‌ها، راه‌های فرعی و … اشاره کرد. در ادامه بیشتر به کاربردهای بشکه ایمنی اشاره خواهیم کرد.

 

بررسی مشخصات فنی و عمومی بشکه ترافیکی

 

• موارد کاربرد بشکه ایمنی

1. جهت نشان دادن مسیر تردد و جلوگیری از تصادف؛

 

2. جهت برجسته کردن مناطق بسته‌شده برای عابران در فضاهای عمومی مانند نشان دادن وضعیت خطرناکی مانند معابر لغزنده؛

 

3. استفاده از آن به‌عنوان وسیله‌ای برای مشخص کردن مسیرها در آزادراه‌ها، عوارضی‌ها، خیابان‌های شهر و گذرگاه‌های راه‌آهن و بزرگراه‌ها؛

 

4. استفاده از آن‌ها در زمین بازی مدارس و .. برای تعیین یک محدودهٔ مشخص؛

 

5. قابل استفاده در شب برای هدایت خودروها به مسیر مشخص‌شده به جهت برخورداری از خطوط بازتابنده؛

 

6. استفاده از بشکه ایمنی به‌عنوان راه‌حلی مناسب برای مشخص کردن پیچ‌های خطرناک، تنظیم ترافیک، مشخص کردن تقاطع‌های راه‌آهن و … ؛

 

7. جهت ایجاد خطوط جداسازی یا ادغام خطوط برای پروژه‌های راه‌سازی و … ؛

 

8. استفاد از بشکه ترافیکی جهت مسدود کردن یک منطقه، به‌عنوان مثال برای جشنواره‌ها، کنسرت‌ها، تظاهرات و رویدادهای دیگر؛

 

9. جهت جداسازی مسیر ترافیکی و تردد برای اتومبیل‌ها، دوچرخه‌ها و عابران پیاده و … ضمن آن‌که قابلیت ساختار بشکه‌های ترافیکی به‌گونه‌ای است که سطح وسیله نقلیه را دچار خراش و آسیب نمی‌کند و برای عابران نیز ایمن است.

 

• استفاده از بشکه‌ ایمنی چه فوایدی دارد؟

تا اینجا دربارهٔ ساختار، کاربرد و همچنین ویژگی‌های فنی و عمومی بشکه ترافیکی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم، در این بخش سعی داریم به چند مورد از فواید استفاده از این محصول اشاره کنیم:

 

1. ارائه حداکثر دید 360 درجه حتی در شب، به لطف بازتابنده‌هایی که روی بدنهٔ آن‌ها درج شده‌است.

2. برخورداری از انعطاف پذیری بالا در گرما و سرما.

3. دارای پایهٔ لاستیکی بازیافتی با چگالی بالا به طوری که مرکز ثقل پایینی را برای مقاومت در برابر وزش باد و … ممکن می‌کند.

4. امکان درج شعار و یا نام و آرم شرکت موردنظر بر روی بدنهٔ آن.

5. جابه‌جایی و حمل آسان.

6. نگه‌داری از انواع بشکه ایمنی ساده‌است، زیرا دچار زنگ‌زدگی نمی‌شود، خرد و براده نمی‌شود، نیازی به رنگ‌آمیزی مجدد ندارد.

 

استفاده از بشکه‌ ایمنی چه فوایدی دارد؟

 

جمع‌بندی و خرید انواع بشکه های ترافیکی

در حال حاضر شرکت‌های مختلفی درزمینهٔ تولید انواع بشکه ایمنی در سایزهای مختلف فعالیت می‌کنند.

 

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، این محصول با توجه به ساختاری که دارد، از قابلیت‌های بسیاری برخوردار است که مهم‌ترین کاربرد آن را می‌توان در حوزهٔ ترافیکی دانست.

 

مجموعه‌ٔ پادینوس یکی از این شرکت‌ها به‌شمار می‌آید که درزمینهٔ تولید تجهیزات ترافیکی و تجهیزات آتش‌نشانی و حفاظت فردی و … زیر نظر مجموعه سئو متا وبز ، فعالیت دارد.

 

ضمن آن‌که کاربران و مشتریان می‌توانند در خصوص آموزش‌های ایمنی نیز مشاوره های لازم را از کارشناسان این مجموعه دریافت کنند. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه، پیشنهاد می‌کنیم وب‌سایت https://padinos.com/ را مشاهده کنید.

 

منبع : پادینوس | www.padinos.com