وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

این روز ها بازار طلاق گرم تر است یا ازدواج؟

این روز ها بازار طلاق گرم تر است یا ازدواج؟

این روز ها بازار طلاق گرم تر است یا ازدواج؟

 

بازار طلاق گرم تر است یا ازدواج؟ اخیرا طبق تحقیقات انجام شده از اداره ثبت احوال ایران از هر 100 ازدواج 30 درصد آن به طلاق ختم میشود، مع التاسف باید گفت این روزا طلاق نقل و نبات میان دهان برخی  زوجین است، بنا به گزارش هایی که به دستمان رسیده است، خبر از درصد بالای طلاق می دهد.

 

این روز ها بازار طلاق گرم تر است یا ازدواج؟

 

طبق تفکیک های استان ها شهر تهران 41 درصد طلاق، گیلان 40 درصد و خراسان رضوی نیز 40 درصد بیشترین آمار طلاق را به خود اختصاص داده است، حال چه عواملی باعث بالا رفتن طلاق شده است، به نظر شما دلایل کاهش ازدواج چیست؟

 

طلاق در کدام گروه سنی بیشتر است؟

در دنیای امروزه که هنوز دهه  60 به دنبال کیس مناسب ازدواج میباشد، دختران و پسران دهه 70 تا 80 ازدواج کرده و یا برخی طلاقشان را هم گرفته اند، اگر بخواهیم نگاه جامع تری به بازار گرم ازدواج و طلاق این دوره بیاندازیم متوجه این موضوع که سن ازدواج در دختران بین 14 تا 19 سال  و طلاقشان نیز 24 سال به بالا میباشد، بهترین وکیل طلاق تهران در این باره می گوید خلال اینکه درصد طلاق روزبه روز درحال افزایش می باشد و از سمتی دیگر میزان ازدواج نیز پایین است بهترین راهکار پیدا کردن علت اصلی طلاق است.

 

دلایل کاهش ازدواج چیست؟

 

دلایل کاهش ازدواج چیست؟

در گذشته صحبت درباره ازدواج به اینصورت بود که، هرآنکس که ازدواج کند آرامش خود را تضمین کرده است و یا پسری که ازدواج نکند در زندگی به مشکلات بی برنامگی، بیکاری و فساد دچار می شوند، اما جوانان این دوره ازدواج را نه تنها آرامشی برای خود نمی بینند بلکه یک معضل بزرگ برای آنها بشمار می آید، به طوری که جوانان دیگر زندگی مجردی را به متاهلی ترجیح می دهند.

 

حال سوال مهم اینجاست چه عواملی باعث کاهش ازدواج شده است؟ طبق تحقیقات انجام شده برخی معتقد هستند که جوانان رغبت ازدواج را دارند اما سرمایه این امر را ندارند، برخی دیگر نیز بدین صورت بیان می دارد که اتفاقا جوانان نباید بدون رسیدن به بلوغ فکری، بلوغ مالی همچنین بلوغ جنسی تن به ازدواج دهند.

 

به طور کلی باید بیان نمود نظریه های بیشماری درباره دلایل کاهش ازدواج جوانان بیان شده است بهتر است چند مورد از اصلی ترین دلایل کاهش ازدواج را مورد بررسی قرار دهیم.

 

  • مشکلات مالی: از اصلی ترین مشکلات عدم ازدواج جوانان باید به مشکلات مالی اشاره کرد، همانطور که در مطلب بالا نیز به آن اشاره شد اشخاص نه تنها برای ازدواج باید به بلوغ فکری برسند بلکه بلوغ مالی نیز یم عامل حیاتی برای ازدواج بشمار می آید، به طور دیگر می توان نیز بدینگونه شرح داد که شخصی که قسط ازدواج دارد می بایست  از پس تامین هزینه های خرج مسکن، خرج خوراک، پوشاک همچنین عوامل دخیل دیگر در زندگی مشترک برآید. اگر بخواهیم بطور صریح بیان کنیم ازدواج بدون داشتن استطاعت مالی نه تنها امری غلط می باشد بلکه با این کار شما ازدواج کامل و بدون نقصی را تجربه نمی کنید.

 

  • عدم مسئولیت:  از دیگر عوامل کاهش ازدواج باید به مسئولیت گریزی نیز اشاره کرد، همانطور که همه ما از این موضوع اطلاع داریم، ازدواج با خود مسئولیت هایی را به همراه دارد که جوانان امروزی هراس از این موضوع را داشته و یا به قول خودشان از پس خودتان هم بر نمیاییم.

 

  • تنوع طلبی: امروزه با به وجود آمدن ازدواج سفید، شوگر مامی و شوگر ددی ها جوانان دیگر اعتقادی به ازدواج رسمی نداشته و یا به بیان دیگر  اعتقادی به تک همسری و یا تعهد به یک نفر را ندارند و یا برخی حتی معتقد هستند که ازدواج برایشان یک دردسر بزرگ می باشد و مانع پیشرفت، عدم آسایش آنها می شود.

 

  • بالا رفتن درصد طلاق: عوامل دیگر عدم ازدواج جوانان درصد بالای طلاق می باشد، یا به گفته برخی طنز گویان عامل اصلی طلاق ازدواج می باشد! بنابراین جوانان امروزی دوستی های بدون دغدغه را به پایبندی به یک شخص ترجیح می دهند، اما این کار کاملا امری غلط و غیر قابل توجیح می باشد، این کار باعث بوجود آمدن فساد اخلاقی بین جوانان و عدم پایبندی آنها به 1 شخص می شود.

 

  • بالا رفتن توقعات جوانان امروزی: عامل دیگر ازدواج نکردن برخی جوان توقعات بالای آنها می باشد جوانان امروزی به دنبال مال زیاد، زندگی لاکچری می باشند که مع التعسف باید گفت این امر مگر در رویا برای جوانان پیش آید. اما در گذشته انسان ها معیار های دیگری برای ازدواج موفق داشتند و پول ارزش زیادی برای آنها نداشت.

 

  • رواج همجنس گرایی: معضل بزرگی که امروزه گریبانگیر خانواده های ایرانی شده است همجنسگرایی جوانان امروزی می باشد، درست است که ازدواج های همجنسی خارج از عرف جامعه بوده و امری غیر قابل پسند می باشد، همچنین از نظر اخلاقی و شرعی نیز کاملا غلط می باشد، اما جوانان امروزی اینکار را یک امر طبیعی جلوه داده و نیاز های خود را بدین گونه برطرف می سازند.

 

از دیگر عامل های کاهش ازدواج جوانان باید به نداشتن هدف، بی اعتمادی، ترس از دست دادن رفقا، ترس از دست دادن آزادی، ترس از وابستگی یا دوست داشتن اشاره کرد که همه این عوامل دست به دست همدیگر داده اند تا ازدواج جوانان با مشکلات زیادی روبرو شود، همچنین باید ذکر کرد عدم ازدواج جوانان نه تنها مشکلات زیادی را برای خودشان بوجود می آورد بلکه باعث بروز مشکلات جدی تری برای خانواده آنها نیز می شود.

 

10 علت اصلی طلاق چیست؟

 

10 علت اصلی طلاق چیست؟

در اوایل ازدواج همه چیز میان زوجین به خوبی پیش میرود  و زوجین در خوشبخت ترین حالت ممکن قرار دارند، با کمی جلو رفتن زندگی تازه مشکلات پدیدار شده و حال تازه آن روی اصلی زندگی خودش را نشان داده است، کم کم همه چیز مشخص می شود زوجین تازه به فکر خرید برای خانه، پول آب و برق و گازشان افتاده اند و باید از خرید بیجا پرهیز کنند.

 

کما بیش با این وضع کاسبی و خرج های گران بی حوصلگی های زن مرد بیشتر شده و دائما در حال جرح و بحث هستند حال مشکل کجاست وضع جامعه یا بی صبری زوجین، طبق صحبت هایی که با بهترین وکیل خانواده تهران داشتیم، بدین گونه بیان می کند که دلایل اصلی طلاق فقط مشکلات جامعه و دعاوی زوجین نمی باشد بلکه عوامل دیگری نیز در این موضوع دخیل است. از عوامل مهم طلاق می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

 

1. خیانت زوجین: از دلایل اصلی طلاق پر ایران می توان به خیانت یکی از زوجین اشاره کرد، در اوایل این خیانت ابتدا به نظر شخص خیانتکار یک رابطه دوستانه می باشد که قرار نیست به زندگی هیچکدام آسیبی وارد کند، رفته رفته رابطه بینشان جدی تر شده و حال دیگر به فکر خراب شدن زندگی زناشویی نیستند، در مواردی حتی مشاهده شده است که این رابطه ها که با آن خیانت می گویند صرفا برای سرگرمی بوده و بعد ها به دلیل فهمیدن یکی از زوجین به طلاق در بیشتر موارد به ضرب و جرح یا کشت و کشتار شوهر و دوست پسر تبدیل شده است.

 

2. ازدواج در سنین پایین: از دیگر عوامل اصلی طلاق باید به سن پایین ازدواج نیز اشاره کرد، ازدواج برای کودکان یک آرزوی رویایی می باشد و به دلیل درک درستی که از ازدواج نداشته و همچنین معیار های انتخابشان با با عقل کودکیشان می باشد، نمی تواند همسر خوبی را برای خود برگزینند.

 

3. مشکلات جامعه:از مشکلات جامعه می بایست به مشکلات مالی اشاره کرد، از آنجایی که تقریبا می توان گفت اساسی ترین مورد برای ازدواج پول می باشد و نبود آن در زندگی باعث بروز اختلافات میان خانواده و برهم ریختگی آرامش اعضای خانواده می شود پس می توان این مورد را از اساسی ترین علت طلاق در ایران دانست.

 

4. سابقه ازدواج قبلی:  متاسفانه باید گفت از دلایل دیگر طلاق سابقه قبلی ازدواج می باشد، طبق تحقیقات انجام شده و صحبت با بهترین وکیل تهران می بایست گفت کسانی که سابقه ازدواج قبلیی داشته اند احتمال جدایی در زندگی بعدی به دلیل تاثیرات  و آسیب های مخرب روحی در ازدواج قبلی بیشتر می باشد.

 

5. عقیم بودن مرد یا نازایی زن: از دیگر دلایل طلاق در ایران می توان به عقیم بودن مرد و یا نازایی زن اشاره کرد، در برخی موارد به دلیل علاقه زن یا مرد به فرزند و بچه دار نشدن آنها تصمیم به طلاق می گیرند.

 

6. بیماری های صعب العلاج: از دیگر دلایل طلاق این موضوع نیز باید ذکر شود، ما در ایران طلاق های بیشماری را داشته ایم که به دلیل بیماری های واگیر دار یا صعب العلاج به طوری که ادامه زندگی با مشقت و سختی همراه بوده است.

 

7. عدم وجود رابطه زناشویی: نداشن رابطه مناسب زوجین، نداشتن وقت برای یکدیگر، عدم توجه به نیاز های یکدیگر از اصلی ترین دلایل طلاق می باشد، شاید جالب باشد که بدانید 65 درصد طلاق ها به دلیل نداشتن رابطه مناسب زوجین بوده است.

 

8. ازدواج مجدد شوهر:  طبق بند های موجود در سند ازدواج مرد در صورتی که بدون اجازه همسرش باشد، زن می تواند طلاق بگیرد، در این قسمت از مقاله باید بگوییم که یکی دیگر از علت های اصلی طلاق ازدواج دوم شوهر بدون اجازه زن می باشد.

 

9. اعیاد زن و یا شوهر: اگر بخواهیم بگوییم اعتیاد نیز دلیل بیشتر طلاق در ایران است دروغ نگفته ایم بسیاری از زندگی های زوجین به دلیل به دام افتادن یکی از آنها در دام اعتیاد بوده است، چه بسا زندگی های قشنگی که به خاطر این بیماری نابود شده است.

 

10. مشکلات روانی:  شاید تاکنون مشاهده کرده باشید و یا حتی در اخبار دیده باشید که زن و مردی به دلیل داشتن مشکل روانی همسرش را کتک زده و یا حتی زندانی کرده است که البته این موضوع بلعکس نیز عمل کرده برخی مردان از زنانشان به دلیل کتک خوردن و یا شکنجه شدن شکایت می کنند، یکی دیگر از پرونده های طلاق که در دادگاه ها مورد بررسی قرار می گیرد داشتن مشکلات روانی می باشد.

 

طلاق در کدام گروه سنی بیشتر است؟

 

سخن پایانی

به نظر شما این روزها بازار طلاق بیشتر است یا ازدواج، متاسفانه باید بگویم که امروزه بازار طلاق و ازدواج هر دو داغ هستند و در مواردی پیش آمده که یک ساعت بعد از ازدواج نیز طلاق گرفته اند، نکته ای که باید در مورد ازدواج به یاد داشته باشید این است که ابتدا سطح اجتماعی همسر، میزان تحصیلات، مشکلات خانوادگی، عدم اعتیاد، وسعت مالی همسر در اولویت قرار دارد، همچنین باید بدانید که اگر به درجه ای از بلوغ نرسیده اید که بتوانید به درستی تصمیم گرفته و یا معیارتان برای زندگی متفاوت است ازدواج نکنید با این کار شما نه تنها خودتان را در مخمصه می اندازید بلکه باعث می شود تا فرد مقبل شما نیز دیگر طعم زندگی خوب را نچشد.