وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بهترین دکتر درمان سرگیجه در تهران چه کسی است؟

بهترین دکتر درمان سرگیجه در تهران چه کسی است؟

بهترین دکتر درمان سرگیجه در تهران چه کسی است؟

 

سرگیجه (vertigo)، یکی از معظلات پزشکی است که در خیلی از موارد دلیل مشخصی برای آن یافت نشده است؛ اما وقتی افراد برای این اختلال به دکتر درمان سر‌گیجه در تهران یا هر جای دیگر، مراجعه می‌کنند، معمولا اولین دلیلی که حدس می‌زنند، عفونت یا مشکل گوش داخلی است.

 

سرگیجه یک دوران سر است که وقتی برای فردی پیش بیاید، معمولا تعادل خود را از دست داده و در ناحیه سر احساس سبکی می‌کند. طوری که چشم‌های او سیاهی رفته و احساس می‌کند محیط اطرافش در حال چرخیدن است؛ اما در واقع اینطور نیست.

 

در بعضی موارد این حالت با ضعف و سستی بدن نیز همراه است که ممکن است دلایلی چون: خستگی زیاد، افت قند خون یا کم‌آبی بدن باشد.

 

البته طبق گزارشات به‌دست آمده، اختلال دوران سر در بعضی از افراد شدید و حتی گاهی در خواب پیش می‌آید که در این صورت باید مشکل را جدی گرفته و به بهترین دکتر درمان سرگیجه در تهران از جمله دکتر علی جعفری، متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات، مراجعه کنند.

 

بهترین دکتر درمان سرگیجه در تهران چه کسی است؟

 

انواع مختلف سر گیجه

سرگیجه، اختلالی است که اگر بر اثر مشکل خاص یا بیماری زمینه‌ای نباشد؛ خود به خود از بین می‌رود؛ اما گاهی اوقات اگر به‌موقع جهت درمان سر گیجه در تهران یا محل سکونت خود اقدام نکنید، ممکن است شما را درگیر صدمات جبران‌ناپذیری کند؛

 

بنابراین در صورت مداوم شدن این حالت، حتما به دکتر درمان سرگیجه در تهران یا دیگر استان‌ها مراجعه کرده تا درمان شما در اسرع وقت شروع شود. لازم به ذکر است که این اختلال در دو نوع، تقسیم‌بندی شده است که در ادامه بیان می‌کنیم.

 

سرگیجه‌ محیطی

طبق گزارشات دکتر سرگیجه در تهران و دیکر مناطق کشور، در حالت محیطی، سرگیجه‌ شدید شما، بر اثر مشکلی در گوش داخلی است که حالت دوران چرخشی برای شما پیش می‌آید.

 

سرگیجه‌ مرکزی

این اختلال زمانی برای شما پیش می‌آید که در مغز شما به‌ویژه قسمت مخچه مشکلی رخ داده باشد. این مشکل می‌تواند عفونت، تومور مغزی، آسیب مغزی تروماتیک یا سکته باشد.

 

سرگیجه‌های خطرناک

لازم است بدانید که گاهی اوقات سرگیجه‌ها، ممکن است خطرناک بوده و ناشی از اختلالات و مشکلات جدی در قلب یا سیستم عصبی باشد که در این صورت حتما باید بررسی و درمان فوری شروع شود.

 

یکی از علت‌های رایج این بیماری، سکته مغزی است که در این حالت خون‌رسانی، در قسمتی از مغز متوقف شده که منجر به مشکلاتی چون بی‌حسی، تعادل نداشتن، ضعف یا فلج شدن یک سمت بدن می‌شود که در چنین حالاتی مراجعه به دکتر درمان سرگیجه در تهران یا هر جای دیگری، امری ضروری است که باید بدون اتلاف وقت انجام شود.

 

یکی دیگر از سرگیجه‌های خطرناک زمانی است که بعد از ضربه خوردن سر، بروز می‌دهد که در این حالت، تاکید می‌شود درمان سر گیجه در تهران یا محل سکونت، پیگیری شود.

 

توجه داشته باشید که بعضی دیگر از اختلالات قلبی مانند: آریتمی‌های خطرناک، بلوک قلبی و حمله‌ قلبی نیز می‌توانند علت سرگیجه باشند که در این حالت سرگیجه‌ فرد همراه با تنگی نفس، تهوع و استفراغ رخ می‌دهد.

 

عفونت‌های مغز، تشنج‌ها تومور‌های مغزی و مختل شدن خون‌رسانی به گوش داخلی نیز، دلایل خطرناکی هستند که منجر به سرگیجه می‌شوند و نیاز است که حتما به دکتر درمان سرگیجه در تهران یا هر جای دیگری مراجعه شود.

 

سرگیجه‌های خطرناک

 

علت سرگیجه در زنان

به گزارش دکترِ درمان سرگیجه در تهران و دیگر پزشکان متخصص از جمله دکتر علی جعفری، متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات، علت سرگیجه در زنان، ممکن است دلایل زیاد و متفاوتی داشته باشد که از جمله می‌توان به تغییرات هورمونی اشاره کرد.

 

سرگیجه و حالت تهوع در زمان تخمک‌گذاری و همچنین سرگیجه قبل از پریودی شامل این تغییرات است؛ اضطراب و حملات پانیک یا قند خون پایین، اختلالات گوش داخلی، کم‌خونی نیز در ایجاد این اختلال، تاثیرگذار هستند.

 

علت سرگیجه در مردان

اختلال سرگیجه در مردان ممکن است بر اثر مواردی چون بالا رفتن استرس و اضطرابِ کاری پیش بیاید؛ همچنین مشکلات قلبی، عروقی از جمله:

 

فشار خون پایین، بیماری آریتمی یا همان ناهماهنگی ضربان قلب، کم آب شدن بدن به دلایلی چون روزه گرفتن یا کار فشرده‌ بدون استراحت و عدم استفاده از مایعات، قند خون پایین ممکن است علت سرگیجه‌ مردان باشند.

 

علت سرگیجه در کودکان

به گفته‌ دکتر درمان سرگیجه در تهران و سایر متخصصین این حوزه، از جمله دکتر علی جعفری، متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات، سرگیجه در کودکان نیز ممکن است به دلایل مختلفی پیش بیاید؛

 

از جمله این علت‌ها می‌توان به کم‌خون بودن یا پایین آمدن سطح آهن، بیماری‌های حرکتی یا بیماری ماشین، عفونت و اختلالات گوش مانند نوریت دهلیزی یا بیماری منیر، همچنین بیماری‌های عصبی، مانند سرگیجه‌ حمله‌ای خوش‌خیم دوران کودکی، اشاره کرد.

 

علت سرگیجه در سالمندان

سرگیجه و عدم تعادل معمولا یکی از مشکلات رایج، در میان سالمندان است که ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد؛ از جمله این عوامل می‌توان به بیماری‌های زمینه‌ای، مصرف داروهای جدید، مشکلات گوش داخلی و در مواردی هم ترکیب چند مشکل با هم اشاره کرد.

 

اختلال عملکرد دهلیزی و بیماری منییر هم از عواملی هستند که دکتر درمان سرگیجه در تهران و دیگر پزشکان کشور، در رخ دادن این اختلال به آن‌ها تاکید دارند.

 

علت سرگیجه در زنان

 

درمان سرگیجه

بیماری‌های مرتبط با سرگیجه، زمانی قابل درمان هستند که علت آن‌ها شناسایی شود؛ اما اصولا پزشکان متخصص مغز و اعصاب از جمله دکتر علی جعفری، روش‌هایی که در ادامه بیان می‌کنیم را به‌کار می‌گیرند.

 

دارو درمانی 

گفتنی است که کاهش علائم دوران سر، با درمان علت‌های زمینه‌ای قابل کاهش است. به‌عنوان مثال اگر سرگیجه‌ شما بر اثر عفونت باشد، بهترین درمان، تجویز و مصرف آنتی‌بیوتیک است.

 

از دیگر داروهای این اختلال که برای درمان سرگیجه در تهران و کل کشور تجویز می‌شوند، می‌توان به آنتی‌هیستامین (پرومتازین، بتاهیستین)، بنزودیازپین‌ها (دیازپام، لورازپام)، ضد تهوع‌ها (پروکلروپرازین، متوکلوپرامید) اشاره کرد.

 

توان‌بخشی دهلیزی 

به گفته‌ دکتر درمان سرگیجه در تهران و دیگر متخصصین در این زمینه، این روش یک نوع فیزیوتراپی است که از آن می‌توان جهت درمان مشکلات گوش داخلی استفاده کرد. توان‌بخشی دهلیزی با تقویت کردن حواس دیگر، باعث کم شدن سرگیجه و جبران دوره‌های سر می‌شود.

 

درمان سرگیجه با روش CRP 

برای درمان دوران سر موضعی، حمله‌ای خوش‌خیم (BPPV) از روش مانور‌های تغییر جابه‌جایی کانال (CRP) استفاده می‌کنند تا بتوانند رسوبات کلسیم را به داخل محفظه‌ گوش، انتقال داده و باعث جذب آن‌ها توسط بدن شوند.

 

جراحی 

جراحی معمولا زمانی مورد تایید پزشک است که سرگیجه‌ شما بر اثر یک مشکل اساسی مانند تومور مغزی یا آسیب جدی گردن اتفاق بیفتد که در این حالت معمولا درمان با روش‌های غیر‌تهاجمی، امکان‌پذیر نیست.

 

درمان vertigo با مراجعه به بهترین پزشکان درمان سرگیجه

 

درمان vertigo با مراجعه به بهترین پزشکان درمان سرگیجه

همان‌طور که توضیح دادیم، سرگیجه حالت دوران سر و تعادل نداشتن است که به‌طور ناگهانی و بدون علائم قبلی رخ می‌دهد.

 

به گفته‌ دکتر درمان سرگیجه در تهران و سایر پزشکان این حوزه، اگر این مشکل با گذشت دو روز برطرف نشد و همچنان شما را درگیر کرد، ممکن است خطرساز باشد و باید بدون اتلاف وقت در مورد نشانه‌های آن، با پزشکان این حوزه از جمله، دکتر علی جعفری که یکی از بهترین پزشکان متخصص مغز و اعصاب است یا با دکتر گوش و حلق و بینی صحبت کرده و درمان خود را شروع کنید.

 

معمولا درمان افرادی که دچار این اختلال می‌شوند، از راه‌هایی چون دارو درمانی، توان‌بخشی دهلیزی، درمان به روش CRP و جراحی انجام می‌شود.