وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

علت ختنه کردن کودکان چیست؟

علت ختنه کردن کودکان چیست؟

برای بسیاری از افراد سوال است که چرا پسران را ختنه میکنند.خَتنه یا پَربرش به بریدن همه یا بخشی از پیش پوست از آلت مردی اشاره دارد. سنت یا آیین ختنه از تاریخ ثبت شده بشری قدیمی‌تر است و نگاره‌هایی از آن در غارهای دوران نوسنگی و آرامگاه‌های مصری یافته شده‌است. در یهودیت جزو ارکان دین یهودیت است.

 

سنتی است که در دین اسلام نیز به آن تأکید شده (هرچند در قرآن تصریح نشده، اما در حدیث و سنت آمده است). آمار ختنه پسران در کشورهای مسلمان بالا، در کشورهای اروپائی پائین می‌باشد. در اروپا ختنه محدود به اقلیت‌های یهودی و مسلمان و غیره است.

 

ختنه در ایالات متحده آمریکا و کانادا بر خلاف اروپا تا حدی مرسوم است. برخی پژوهش‌ها نشانگر فوایدی مانند کاهش عفونت‌های ادراری دوره نوزادی و کاهش خطر بیماری‌های مقاربتی می‌باشند؛ در حالی که برخی پژوهشگران بر پیامدهایی مانند کاهش حساسیت نرینگی به تحریکات جنسی و آثار سؤ روانشناختی آن تأکید دارند.

 

به صورت متوسط ختنه طول آلت مردانه را نزدیک به یک سانتی‌متر کوتاهتر می‌کند. یکی از کهن‌ترین اعمال جراحی شناخته شده در جهان، ختنه می‌باشد که نزدیک پانزده هزار سال از پیشینه آن می‌گذرد و کاوشگران انجام شدن این عمل را در اجساد مومیائی شده مصریان باستان به اثبات رسانده‌اند؛

 

علت ختنه کردن کودکان چیست؟

 

و از سالیان دور در میان گروهی از سیاهان آفریقا و بخشی از بومیان استرالیا و برخی دیگر (بدون وابستگی مذهبی) رایج بوده است؛ همچنانکه در کتب مذهبی پیروان ادیان اسلام و یهود اشاره و سفارش‌های فراوانی به این کار شده است. ختنه یک جراحی ساده است که توسط پزشکان یا افراد محلی صورت می‌گیرد.

 

وجود ضعف تکنیکی می‌تواند باعث بر جای ماندن عوارض خطرناک زودرس و دیررس شود. عوارض زودرس شامل خونریزی، عفونت، احتباس ادراری، هماتوم، ایسکمی و نکروز گلانس و آمپوتاسیون نرینگی می‌باشد و پیامدهای دیررس شامل کوردی، ختنه نا کامل، تنگی مه آ، کم آمدن و زیاد آمدن پره پوس،

 

چرخش نرینگی و گرانولوم محل ختنه و هیپوسپادیاس ختنه شده و … می‌باشد. بهتر است ختنه در نوزادی انجام شود. به هنگام ختنه ممکن است لگام (frenulum) نرینگی هم بریده شود. به این کار لگام‌بُری (frenectomy) گفته می‌شود.kid2علت ختنه کردن چیست؟ ختنه بیشتر در کشور های اسلامی انجام می شود.

 

نظرات مختلفی در رابطه با فواید و مضرات این مسئله وجود دارد. در حالت طبیعی زیر پوست آلت تناسلی کودک ماده سفید رنگی ترشح می شود. این ماده خاصیت نرم کنندگی دارد و از چسبیدن پوست به سر آلت جلوگیری می کند ، لازم به ذکر است که ایماده چرک نیست.

 

علت ختنه کردن کودکان چیست؟

 

در بعضی از مواقع این ترشحات عفونی شده و پوست سر آلت نیز دچار عفونت می‌گردد. در موارد نادر عفونت مزبور مخصوصا در نوزادان و شیرخواران موجب عفونت کلیه‌ها می‌شود. آمار نشان داده است که عفونت ادراری در پسر بچه‌های ختنه نشده به مراتب بیشتر از پسرهای ختنه شده است.

 

بنابر این ختنه کردن از پیدایش عفونت دستگاه ادرای جلوگیری می‌کند. تحقیقات نشان داده است که سرطان گردن رحم در زنان و سرطان آلت تناسلی در مردان در جوامعی که ختنه شده‌اند کمتر از جوامعی است که ختنه نشده‌اند. پزشکان به‌طور خلاصه فواید ختنه را 5 مورد زیر می دانند:

 

شانس ابتلا به عفونت ادراری در اولین سال زندگی در یک نوزاد پسر ختنه‌شده حدود 1 در 1000 و در نوزادانی که ختنه نشده‌اند، 1 در 100 است. ختنه، خطر سرطان آلت تناسلی را که در مردان شایع هم نیست، کاهش می‌دهد.

 

با ختنه، خطر ابتلا به عفونت‌های قابل انتقال جنسی مانند ایدز کاهش می‌یابد و از عفونت پوست آلت پیشگیری می‌شود. با ختنه می‌توان از فیموزیس، بیماری‌ای که مردان ختنه نشده به آن مبتلا می‌شوند، پیشگیری کرد. ختنه از سرطان دهانه رحم در همسر مردان پیشگیری می‌کند.