وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

درمانی جدید برای میگرن

درمانی جدید برای میگرن
دانشمندان انگلیسی معتقدند مالیدن یک ژل ضد تورم روی لثه‌ها می‌تواند در کاهش دردهای میگرنی موثر باشد.

این ژل بر اساس دارویی ساخته شده است که قبلا برای درمان دردهای مفصلی و کمردرد تهیه شده است. آزمایش‌ها روی تعدادی از بیماران مبتلا به میگرن نشان می‌دهد این ژل در پیشگیری و درمان سردردهای میگرنی تاثیر زیادی داشته است.

تحقیقات قبلی هم نشان داده بود در صورتی که این ژل به مدت سه ماه و روزی یک بار استفاده شود می‌تواند به درمان میگرن کمک کند. دانشمندان معتقدند این ژل در فرستاده شدن سیگنال‌ها از طریق یک عصب کلیدی در داخل لثه‌ها، اخلال ایجاد می‌کند و به همین دلیل سردردهای میگرنی تسکین پیدا می‌کنند.
نزدیک به 17 درصد از مبتلایان به میگرن بیش از 40 حمله را در هر سال تجربه می‌کنند. علائم این بیماری سردردهای شدید است که معمولا در یک سمت سر رخ می‌دهد و ممکن است علائمی مانند سرگیجه و حالت تهوع نیز به همراه داشته باشد.
در برخی دیگر از گونه‌های میگرن، علائم بینایی نیز ظاهر می‌شود که از جمله آن می‌توان به دیدن یک نقطه کور یا نورهای فلاش مانند اشاره کرد. حملات می‌تواند در هر مکانی اتفاق بیفتد که معمولا زمان آن‌ها بین 4 ساعت تا 3 روز متغیر است.
این حمله‌ها می‌تواند توسط فاکتورهای گوناگونی به وجود بیاید که از جمله آن‌ها می‌توان به نور شدید تا برخی از غذاها اشاره کرد. با وجود آن‌که هنوز علت بروز دردهای میگرنی کشف نشده است، اما تصور می‌شود تغییرات در جریان خون به واسطه تنگ‌تر شدن رگ‌های خونی در این میان تاثیر زیادی داشته باشد.
تصور می‌شود عصب سه قلو که یک عصب مهم در سر و صورت است در انتقال دردهای میگرنی نقش مهمی بازی می‌کند و به همین دلیل دانشمندان تصور می‌کنند ایجاد اختلال در عملکرد این عصب می‌تواند به کاهش احساس درد در مبتلایان به میگرن کمک شایانی کند.
بر همین اساس شاید استفاده از این ژل بتواند دردهای میگرنی را تسکین دهد و بیماران را از دردهای طولانی‌مدت و آزاردهنده آن رهایی بخشد.