وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا بیش فعالی باعث مختل شدن روابط کودکان می شود؟

آیا بیش فعالی باعث مختل شدن روابط کودکان می شود؟

آیا بیش فعالی باعث مختل شدن روابط کودکان می شود؟

 

بهترین دکتر بیش فعالی کودکان در تهران چه ویژگی هایی دارد؟

کودکان و نوجوانان عموما در سنین پایین دچار اختلال نقص توجه یا بیش فعالی می شوند و در برخی مواقع این اختلالات تا دوران بزرگسالی نیز با فرد باقی می ماند.

 

اختلال بیش فعالی از شایع ترین اختلالات دوران کودکی و نوجوانی است و در بیشتر مواقع نوجوانان در دوران بلوغ و کودکان در سنین کمتر از 7 سال با این عارضه و پدیده هایی که به دنبال دارد، دست و پنجه نرم می کنند. افراد در این شرایط دچار تحرک بیش از اندازه و ناتوانی در تمرکز و فکر کردن می شوند.

 

انسان ها در طول زندگی خود بی توجهی و حتی کم توجهی افراد را نسبت به خودشان را به مراتب بیشتر از قبل احساس می کنند و این کم توجهی به مراتب گسترده تر از قبل می شود.

 

به طور کلی کودکان مبتلا به بیش فعالی بیش از حد فعال می شوند و یا بدون فکر کردن در مورد تبعات رفتارهای خود، عمل کنند. این موضوع برای خانواده ها نیز می تواند اذیت کننده باشد.

 

در این شرایط بهترین راهکار مراجعه به بهترین دکتر بیش فعالی در تهران است که با روشی که پیش می گیرد می تواند نتایج بسیار خوبی در فرزندتان بگذارد و شرایط را بهبود بخشد.

 

آیا بیش فعالی باعث مختل شدن روابط کودکان می شود؟

 

بیش فعالی چیست؟

بیش فعالی نوعی اختلال رفتاری و رشدی است و باعث بروز واکنش های تکانشی، اختلال در یادگیری و داشتن فعالیت های فیزیکی بیش از اندازه شده و در مکان ‌هایی که کودکان باید آرام باشند بیش از اندازه سر و صدا و جنب و جوش دارند و همینطور در ارتباط با سایر هم سالان خود دچار مشکل می شوند.

 

ابتلا به این عارضه، غالبا تمرکز طولانی‌ مدت بر روی یک مسئله واحد را با مشکل مواجه کرده و ممکن است با برخی عوارض روانی نظیر اختلال دوقطبی یا افسردگی همراه باشد.

 

اختلال نقص توجه بیش‌ تر در کودکان تشخیص داده می‌شود. با این حال، این اختلال در بزرگسالان نیز مشاهده شده و می‌ تواند زندگی فردی و اجتماعی شخص را با معضلاتی جدی مواجه کند.

 

در این شرایط کودک دچار مشکلات عملکردی فراوانی در منزل و مدرسه خواهد شد. آن‌ ها ممکن است دچار افت تحصیلی شوند و همینطور به دلیل این که درک درستی از خطر ندارند خود را در شرایط بسیار خطرناک قرار دهند.

 

به یاد داشته باشید که رسیدگی نکردن به این اختلال و عارضه می تواند مسائل و مشکلات بسیار حادی را ایجاد کند؛ بنابراین در صورت مشاهده علائم این بیماری لازم است هر چه سریع‌ تر به پزشک خود مراجعه کرده و از سخت تر شدن شرایط جلوگیری کنید و روند درمانی را رو به بهبود طی کنید تا بتوانید هر چه سریع تر به سلامتی دست یابید و زندگی طبیعی و عادی خود را ادامه دهید.

 

انواع بیش فعالی

پزشکان و متخصصان مشکلات روانی و مغز و اعصاب به منظور ساده تر کردن روند تشخیص و درمان بیماری بیش فعالی، آن را به سه گروه تقسیم بندی کرده اند که انواع مختلفی دارد و عبارت اند از:

 

اختلال نقص توجه

یکی از انواع بیش فعالی، اختلال نقص توجه است. افرادی که به این نوع از ADHD در تمرکز مبتلا هستند، در اتمام کارها و وظایف و مسئولیت هایی که بر عهده دارند، دچار مشکل می شوند.

 

عمدتا بیش فعالی کودکان مخصوصا دختران از این نوع بیش فعالی می باشد و با توجه به این که این دسته از کودکان منزوی می شوند و در شرایطی هم ممکن است تمایلی به ایجاد نظم در مدرسه و کلاس نداشته باشند و مدام سر و صدا و شلوغ کنند.

 

در این شرایط باید کلیه نشانه ها و الگو های رفتاری کودکان را جدی گرفت و برای تأمین سلامت روان و جسم آن‌ ها به طور منظم با پزشک مشورت کنید.

 

اختلال نقص توجه

 

مهم ترین نشانه های اختلال بی توجهی یا بیش فعالی نوع اول عبارت اند از:

 

• عدم توانایی در برقراری ارتباط چشمی

• عدم توانایی در برقراری نظم و انضباط

• ناتوانی در تمرکز

• فراموش‌ کاری مستمر و گسترده

• بی‌ دقتی

• بی‌ توجهی به جزئیات

• عدم توانایی در پیروی از قوانین و دستورالعمل‌ ها

• حواس‌ پرتی مداوم

 

اختلال بیش فعالی و تکانشی

در این مواقع افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند، در درجه اول رفتار های تکانشی مانند تکان دادن پا، بی‌ قراری، قطع مکرر صحبت‌های سایرین افراد و ناتوانی در انتظار و دریافت نوبت از خود نشان می دهند.

 

این افراد نیز مانند گروه اول در زمینه تمرکز کردن دچار مشکلات زیادی می شوند و کارهایشان دچار اختلال می شود.

 

نشانه‌ های بیش‌ فعالی تکانشی

از عمده‌ ترین نشانه‌ های بیش‌ فعالی تکانشی شامل موارد زیر می شوند:

 

• فعالیت فیزیکی بیشتر از حد و غیر معمول

• عدم توانایی در حفظ آرامش

• قطع کردن مکرر صحبت‌ های سایرین

• پرحرفی بیش از اندازه

• نشان‌ دادن رفتارهای تکانشی

• عدم توانایی در رعایت نوبت

• بی‌ قراری مداوم

 

بیش فعالی ترکیبی

این نوع از بیش فعالی از شایع ترین موارد است و عموما افراد مبتلا به بیش فعالی ترکیبی، علائم ترکیبی از کم توجهی و بیش فعالی تکانشی را با هم به همراه دارند و دچار آن می شوند.

 

از عمده ترین نشانه هایی که اختلال بیش فعالی ترکیبی به همراه دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

• عدم داشتن تمرکز در انجام کارها

• حواس پرتی در هر فعالیت ذهنی

• داشتن رفتارهای تکانشی زیاد

• فعالیت فیزیکی بیش از اندازه

• برخورداری از انرژی مهار نشدنی و مخرب

 

بیش فعالی ترکیبی

 

کلام آخر

افرادی که دچار این بیماری شده اند باید بدانند که این بیماری به خودی خود درمان نمی شود و عدم درمان آن اختلالات زیادی در زندگی ایجاد خواهد کرد.

 

بنابراین پیشنهاد می شود در صورت مشاهده هر گونه از علائم این اختلال، برای راحتی خود و جلوگیری از بروز مشکلات سخت تر، سریعا برای کنترل و درمان این بیماری اقدام کنید و به پزشک متخصص این حوزه مراجعه کنید.

 

درمان موثر و سر موقع، از مهم ترین اقداماتی است که شما می توانید برای کنترل این بیماری انجام دهید. ما در این مقاله سعی کردیم مطالب مفیدی در رابطه با این موضوع در اختیار شما قرار دهیم.

 

از این که تا پایان مقاله همراه ما بودید از شما بسیار سپاس گزاریم. برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا داشتن هر گونه پیشنهاد یا انتقادی می توانید نظرات خود را از طریق سایت روانشناستو یا ravanshenaseto.com با ما در میان بگذارید.