وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

برای درمان اختلال دوقطبی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

برای درمان اختلال دوقطبی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

برای درمان اختلال دوقطبی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

 

اختلال دوقطبی، نوعی بیماری است که طی آن، بیمار حالت‌های مختلفی را تجربه می‌کند و درصورتی‌که این بیماری درمان نشود، می‌تواند برای فرد و اطرافیانش، به‌شدت آسیب‌رسان باشد.

 

به همین دلیل، بهتر است افراد، با علائم و شرایط این بیماری، آشنایی داشته باشند و برای رفع مشکل، سریعاً به روانپزشک با تجربه در تهران، مراجعه کنند؛ چراکه یک روان‌پزشک باتجربه، می‌تواند به بیمار کمک کند علائم بیماری خود را کنترل کرده و به زندگی عادی، بازگردد.

 

برای درمان اختلال دوقطبی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

 

اختلال دوقطبی چیست؟

اختلال دوقطبی، نوعی از بیماری‌های اعصاب و روان است که طی آن، بیمار حالت‌های مختلفی از شیدایی و افسردگی را تجربه می‌کند.

 

درواقع، در این بیماری، بیمار در یک دوره، هیجان بسیار زیادی دارد و کارهای مختلفی را انجام می‌دهد و سپس، در یک دوره، حالت افسردگی و خمودگی را تجربه می‌کند و همین امر، باعث می‌شود که خلق یک بیمار، دائماً در بین حالت افسردگی و شیدایی، در نوسان باشد.

 

علائم اختلال دوقطبی چیست؟

هنگامی‌که می‌خواهید به روانپزشک با تجربه در تهران مراجعه کنید، ابتدا باید با علائم این بیماری، آشنایی داشته باشید.

 

علائم اختلال دوقطبی، در دو سطح هیجانی و افسردگی، به وجود می‌آیند و شما باید گزارش کاملی را در اختیار پزشکان و مشاوران گروه روانشناسان و روان‌پزشکان ویان ، قرار دهید. علائم حالت شیدایی، به شرح زیر هستند:

 

  • بیمار بسیار پرحرف می‌شود.

  • بیمار بسیار هیجان‌زده است.

  • در این دوره، رفتارهای پرخطر جنسی دیده می‌شود.

  • ممکن است بیمار، سرمایه‌گذاری‌های عجیبی انجام دهد.

  • بیمار، حواس‌پرتی زیادی دارد و نمی‌تواند کارهایش را با تمرکز پیش ببرد.

  • بیمار در این دوره، بسیار کم‌خواب می‌شود.

  • فرد، اعتمادبه‌نفس بیش‌ازحد دارد که گاهی او را در مسیر خطرناک قرار می‌دهد.

 

علائم دوره افسردگی که شما باید آن را با یک روانپزشک با تجربه در تهران، در میان بگذارید، به شرح زیر هستند:

 

  • بیمار در این دوره، غم شدیدی را تجربه می‌کند.

  • بیمار بسیار تحریک‌پذیر می‌شود.

  • ممکن است افکار خودکشی، در او ظهور کنند و در موارد حاد، ممکن است بیمار، دست به خودکشی بزند.

  • در این دوران، بیمار احساس بی‌ارزش بودن بسیار شدید دارد.

  • بیمار احساس خستگی مفرط دارد و نمی‌تواند کارهای خود را پیش ببرد.

 

آیا برای درمان این بیماری، باید به روان‌پزشک مراجعه کنیم؟

 

آیا برای درمان این بیماری، باید به روان‌پزشک مراجعه کنیم؟

برخی از افراد که به کلینیک روان‌پزشکی و روانشناسی ویان مراجعه می‌کنند، در این مورد سؤال می‌پرسند که آیا برای درمان این اختلال، باید حتماً به روان‌پزشک مراجعه کنیم یا خیر؟!

 

بهتر است بدانید که این بیماری، در دسته اختلالات حاد قرار می‌گیرد و بیمار نیاز دارد برای اینکه تسلطی به رفتار نوسانی خود داشته باشد، از دارو استفاده کند.

 

داروهایی که توسط روانپزشک با تجربه در تهران تجویز می‌شوند، باعث می‌شوند که فرد، به تعادل حالات روحی برسد و دیگر نوسانات روحی، او را اذیت نخواهند کرد.

 

نقش مشاوره در درمان اختلال دوقطبی چیست؟

در کنار مراجعه به روانپزشک با تجربه در تهران، نقش مشاوره نیز بسیار مهم است و این افراد، باید به‌صورت حرفه‌ای، درمان شوند.

 

مشاوره، کمک می‌کند تا بیمار، مشکلات و گره‌های روحی خود را به خوبی بشناسد و همین امر، به او کمک می‌کند تا در هنگام بروز برخی از افکار و حالت‌ها، تسلط بیشتری بر خود داشته باشد.

 

به‌طورکلی، یک روانشناس یا مشاوره قوی، می‌تواند افراد را در موقعیت مناسبی قرار دهد و به آن‌ها کمک می‌کند کیفیت زندگی فردی، اجتماعی و کاری خود را ارتقا بدهند.

 

این مسئله، باعث می‌شود سطح زندگی، بهبود یابد که همین امر، به‌عنوان یک روش درمان، شناخته می‌شود. اما باید بدانید افرادی که به اختلال دوقطبی مبتلا هستند، نباید به هر روانشناسی مراجعه کنند و مراجعه به یک روانشناس باتجربه، اهمیت زیادی دارد.

 

برای درمان این بیماری، چه داروهایی تجویز می‌شوند؟

روانپزشک با تجربه در تهران، ممکن است با توجه به سطح بیماری، داروهای متفاوتی را تجویز کند که از میان آن‌ها، می‌توان به الانزاپین (زیپرکسا)، کوئتیاپین (سروکوئل) و ریسپریدون (ریسپردال) اشاره کرد.

 

روش مصرف نیز در هر بیمار، متفاوت است و به موارد مختلفی بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین مواردی که تمامی افراد، باید به آن توجه داشته باشند، در این مورد است که هیچ بیماری اجازه ندارد خودسرانه، این داروها را مورداستفاده قرار دهد.

 

در غیر این صورت، ممکن است به بیمار، آسیب‌های جدی وارد شود. حتی مصرف خودسرانه دارو، ممکن است میل به خودکشی را افزایش دهد.

 

چرا افراد، به اختلال دوقطبی مبتلا می‌شوند؟

 

چرا افراد، به اختلال دوقطبی مبتلا می‌شوند؟

یکی از سؤالاتی که دائماً از روانپزشک با تجربه در تهران پرسیده می‌شود، در این مورد است که چرا افراد، به اختلال دوقطبی مبتلا می‌شوند؟! دلایل متفاوتی وجود دارند که افراد را در معرض ابتلا به این اختلال، قرار می‌دهند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ژنتیک است.

 

افرادی که در اقوام درجه‌یک خود، کسانی را دارند که به اختلال دوقطبی مبتلا هستند، 50 درصد بیشتر از دیگران، در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. موارد دیگری که زمینه‌ساز ابتلا به اختلال دوقطبی می‌شوند، به شرح زیر هستند:

 

  • افرادی که رویدادهای پراسترسی را در زندگی، تجربه می‌کنند و نمی‌توانند این بحران را به خوبی و با روشی اصولی پشت سر بگذارند، معمولاً به این اختلال، دچار می‌شوند.

 

  • افرادی که سوء‌مصرف مواد یا الکل دارند و مقدار زیادی از این مواد را استفاده می‌کنند، بیشتر از دیگران، در معرض ابتلا به اختلال دوقطبی قرار دارند و همین امر، می‌تواند آسیب‌های زیادی را به آن‌ها وارد کند.

 

  • تجربه تجاوز در دوران کودکی، می‌تواند خطر ابتلا به اختلال دوقطبی را افزایش دهد و می‌تواند بسیار مخرب و آسیب‌زا باشد.

 

کدام اختلالات همراه با اختلال دوقطبی مشخص می‌شوند؟

افرادی که به روانپزشک با تجربه در تهران مراجعه می‌کنند، باید بدانند که اختلال دوقطبی، معمولاً با طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها مشخص می‌شود.

 

یکی از مهم‌ترین اختلالاتی که این افراد از آن رنج می‌برند و کیفیت زندگی آن‌ها را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد، ابتلا به اختلال نقص توجه است.

 

نقص توجه، باعث می‌شود که این افراد، نتوانند بر کار خود، تمرکز داشته باشند و حتی ممکن است بسیاری از موقعیت‌های زندگی خود را به دلیل این مشکل، از دست بدهند.

 

اختلالات دیگری نیز همراه با اختلالات دوقطبی، مشخص می‌شوند که یکی از آن‌ها اختلال خوردن است. این افراد، معمولاً تمایل زیادی به مصرف غذا دارند و همین امر، باعث می‌شود که آن‌ها دچار اضافه‌وزن شوند.

 

اختلالات اضطرابی در این بیماران، بسیار برجسته است و این مسئله می‌تواند به‌شدت، کیفیت زندگی را تحت تأثیر قرار دهد.

 

آیا اختلال دوقطبی، قابل‌درمان قطعی است؟

یکی از مواردی که دائماً پرسیده می‌شود، در این زمینه است که آیا اختلال دوقطبی، قابل‌درمان است؟!

 

در پاسخ به این سؤال، باید بگوییم که این اختلال، قابل‌درمان قطعی نیست اما می‌توان آن را به خوبی کنترل کرد؛ به‌گونه‌ای که بیمار، به زندگی عادی خود بازمی‌گردد و حتی دیگران هرگز متوجه این اختلال نمی‌شوند.

 

بهترین مرکز روانشناسی و روان‌پزشکی تهران کجاست؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد اختلال دوقطبی و دلایل مراجعه به روان‌پزشک و روانشناس برای درمان این اختلال را در اختیار شما قرار دهیم. اگر به دنبال روانپزشک با تجربه در تهران هستید، می‌توانید به کلینیک روان‌پزشکی و روانشناسی ویان، مراجعه کنید.

 

تیمی که در این کلینیک، مشغول به‌کار هستند، بسیار حرفه‌ای عمل می‌کنند و می‌توانند به شما کمک کنند مشکلات و اختلالات خود را به خوبی درمان کنید و زندگی باکیفیت خود را آغاز کنید و حس خوبی را تجربه نمایید.