وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دوران سالمندی و راهی برای کنترل دیابت

دوران سالمندی و راهی برای کنترل دیابت

اگر میخواهید در دوران سالمندی دیابت خود را کنترل کنید به روش زیر دقت کنید.هر فرد سالمند باید نوشته ای حاوی اطلاعات مربوط به بیماری فعلی ، قبلی و اعمال جراحی انجام شده ، داروهایی که مصرف می‎کند یا نسبت به آنها حساسیت دارد را همیشه همراه داشته و به تمام پزشکانی که به ویژه در هنگام فوریتهای پزشکی مراجعه می‎کند

 

( افراد مسن معمولاً به پزشکان متعددی مراجعه می‎کنند) ارائه دهد. توجه داشته باشید که لازم است فرد دیابتی بیماری خود را به تمام کسانی که نزد آنها می‎رود، یادآوری کند . عوارض ناشی از دیابت از جمله فوریتهای مربوط به بالا یا پایین بودن قندخون نزد سالمندان دیابتی مشکل تر است.

 

از این رو باید مراقبت خاصی از آنها به عمل آید تا از بروز این عوارض جلوگیری شود. توجه کنید که سکته های قلبی در مبتلایان به دیابت ممکن است با درد زیادی همراه نباشد و حتی گاهی بدون علامت باشد،از این رو سالمندان نباید بدون نظر پزشکان متخصص قلب و عروق ورزشها و فعالیتهای بدنی سنگین انجام دهند.

 

دوران سالمندی و راهی برای کنترل دیابت

 

اگر از فرد سالمند دیابتی زمین گیر شده ای مراقبت می‎کنید ، پوست او را به ویژه در نواحی تحت فشار از آسیب دیدن حفظ نمایید و در مورد جلوگیری از ایجاد زخم بستر با پرستار یا پزشک مربوطه صحبت کنید. تمیز نگه داشتن تمام قسمتهای بدن بسیار اهمیت دارد زیرا میکروب می‎تواند

 

از راه ترک های کوچک پوست به داخل راه یافته و عفونت جدی ایجاد کند. افراد سالمند ممکن است به هنگام شستشو به کمک احتیاج داشته باشند. امکان دارد پوست پس از شستشو خیلی خشک شود که می‎توان پس از استحمام و شستشو با یک کرم ملایم و روغن مخصوص آنرا چرب کرد.

 

یبوست می‎تواند یکی از نشانه های بالا رفتن قند خون باشد زیرا افزایش ادرار موجب کم آب شدن بدن و جذب اضافی مایعات از روده ها ‎شده و موجب بروز یبوست می شود. با نوشیدن مایعات فراوان و کنترل قندخون می‎توان مشکل یبوست را حل کرد. عفونتهای مجاری ادراری در زنان مسن و مبتلایان به دیابت عفونتهای مجاری ادراری در زنان مسن

 

و مبتلایان به دیابت شایع است.ممکن است بوی ناخوشایند و تند ادرار توجه شما را به این عفونتها جلب کند. در این موارد حتماً بیمار را برای دریافت داروی لازم نزد پزشک ببرید. اندازه گیری مرتب قندخون و ثبت آن مانند هر فرد دیگری بسیار حائز اهمیت است.آزمایش قندخون بهترین راهنما برای دانستن وضعیت قندخون بیمار است.

 

دوران سالمندی و راهی برای کنترل دیابت

 

اگر سالمندی نتواند قندخون خود را اندازه بگیرد، باید فرد دیگری این کار را انجام دهد.مراقبت از چشمها بیشتر سالمندان به علت مشکلات بینایی که با بالا رفتن سن ایجاد می‎شود، عینک می‎زنند ولی فرد مبتلا به دیابت هرگز نباید نسبت به تغییرات بینایی خود بی توجه باشد و آنها را با مشکلات سالمندی و پیری ربط دهد.

 

مشاهده افزایش عوارض ناشی از آسیب بافتی در دیابت از جمله رتینوپاتی (بیماری شبکیه چشم ) در افرادی که بیش از 5 سال از آغاز ابتلای آنها به دیابت می‎گذرد طبیعی می‎باشد. هر کسی ممکن است در سنین بالا به آب مروارید دچار شود ولی این بیماری در دیابتیها شایعتر است.

 

تاری دید نیز یکی از علامتهای آب سیاه ( گلوکوم : بالا رفتن فشار داخل چشم) است که درمان پذیر می‎باشد و در دیابتی ها شایعتر است . از دیگر علل تاری دید در دیابتی ها بالا رفتن میزان قندخون است. هیچوقت قبل از معاینه مجدد

 

توسط چشم پزشک ، اقدام به خرید عینک جدید نکنید زیرا در این صورت ممکن است پول خود را هدر داده باشید. فراموش نکنید که حتی اگر هیچ شکایت و ناراحتی چشمی ندارید، حداقل سالی یک بار برای معاینه دقیق به چشم پزشک مراجعه کنید.