وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راهکار های از بین بردن تلخی آب پرتقال + علت آن

راهکار های از بین بردن تلخی آب پرتقال + علت آن

راهکار های از بین بردن تلخی آب پرتقال + علت آن

 

در خانه می‌توانید تلخی آب پرتقال را از بین ببرید. ولی با رعایت نکاتی پیش از گرفتن آب پرتقال بهتر است از تلخ شدن جلوگیری کنید و اگر باز هم قدری تلخ است آن زمان برای رفع تلخی آب پرتقال یا شربت پرتقال مبادرت کنید.

 

*در ابتدا بدانیم که علت تلخی آب پرتقال چیست؟

تلخی یک ویژگی حسی با اهمیت در آب مرکبات است. در خیلی آب مرکبات مزه تلخ به علت وجود ترکیبات لیمونوییدی وفلاونوئیدی مانند لیمونین نارنجین وهسپریدین می باشد.

 

لیمونین یک مشتق تری ترپنی اکسیژن است که خصوصیت ساختار آن شامل یک حلقه فوران، ۲ حلقه لاکتون و ۵ حلقه اتر و یک اپوکسید است.

 

فلاوانونهای نئوهسپریدوز مانند نارنجین ، نئوهسپریدین و نئواریوسیترین علت مزه تلخ در گریپ فروت و پرتقال تلخ می باشد در حالیکه فلاوانونهای روتینوزید مثل هسپیریدین ، ناریروتین و دی دایمین بدون مزه می باشند .

 

 

راهکار های از بین بردن تلخی آب پرتقال + علت آن

*راه های جلوگیری از تلخ شدن آب پرتقال کدامند؟

1- برای پیشگیری از تلخ شدن آب پرتقال، قسمتهای سفید میوه را کاملا جدا کنید زیرا یکی از مهمترین علل تلخی آب پرتقال پوست های سفید هستند.

 

2- گرفتن آب پرتقال با آبمیوه گیری برقی سبب تلخی آن می شود پس بهتر است برای گرفتن آب پرتقال از آبمیوه گیری دستی استفاده کنید آنگاه آن را از صافی بگذرانید تا آبمیوه صاف شود و تلخی نداشته باشد.

 

3- آب پرتقال را بهتر است همان لحظه استفاده کنید چون امکان دارد کم کم تلخ شود.

 

4- چنانچه دوست دارید آب پرتقال را به مدت چند روز یا چند ساعت نگه دارید بهتر است آن را داخل ظرف درب شیشه ای بریزید آنگاه ظرف را در یخچال نگه داری کنید.

 

حال اگر آب پرتقالی که گرفته اید قدری تلخ است می‌توانید از دو شیوه برای برطرف کردن تلخی آن استفاده کنید.

 

*استفاده از عسل برای رفع تلخی آب پرتقال

عسل تا مقدار زیادی تلخی آب پرتقال را می گیرد و در عوض به آن طعم دلچسبی می‌دهد. می‌توانید به هر لیوان آب پرتقال، یا ترکیب آب پرتقال و قدری آب نارنگی، یک قاشق مرباخوری عسل اضافه کنید آنگاه آن را در یخچال گذاشته و سپس با تکه های یخ نوش جان کنید. با این ترکیب شربت پرتقال خانگی هم می‌توانید تهیه کنید.

 

*استفاده از هل و گلاب برای رفع تلخی آب پرتقال

گلاب تلخی آب پرتقال را تا مقدار زیادی می گیرد. هل نیز عطر و مزه بهتری به آن می‌دهد. در ضمن، آب پرتقال شما را مقوی تر خواهند کرد و طبع آن را معتدل می‌کند.