وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رفتارهای جالبی که ما از دیگران تقلید می کنیم

رفتارهای جالبی که ما از دیگران تقلید می کنیم

رفتارهای جالبی که ما از دیگران تقلید می کنیم

 

تقلید کردن رفتار از دیگران به زمان های قبل برمی گردد. این موضوع به خاطر این بود که بشر نه تنها به بقا نیاز داشت بلکه به رشد و پیشرفت هم نیاز داشت تا بفهمد چه چیزی در جامعه قابل قبول است و چه چیزی قابل قبول نیست.

 

امروزه هم ما این کار را انجام می دهیم مثل زمانی که با دیدن کسی همزمان با هم می خندیم. در اینجا 8 رفتاری که از دیگران تقلید می کنیم را آورده ایم.

 

1. شادی

 

شادی ، رفتارهای جالبی که ما از دیگران تقلید می کنیم

 

اگر در تماس با فردی باشیم که خوشحال است ما هم دوست داریم شاد باشیم. به این دلیل که احساساتشان قوی هستند و خلق و خوی آنها مُسری است.

 

یک نمونه مثال را می توانیم در معلمی ببینیم که در کارش هیجان زده است. در چنین مواقعی دانش آموزان او نسبت به چیزهایی که معلم می گوید علاقه مند هستند واحساس خوشحالی می کنند.

 

شاید احساس خوشحالی با دیدن غروب آفتاب هم به دست بیاید. اگر حالتان گرفته است و ناراحت هستید چندتا از دوستانتان را ببینید. حال خوب آنها به شما هم سرایت می کند.

 

2. خمیازه کشیدن

 

خمیازه کشیدن ، رفتارهای جالبی که ما از دیگران تقلید می کنیم

 

این رفتار هم مُسری است. وقتی کسی خمیازه می کشد با نگاه کردن به او خمیازه می کشیم. این یک نشانه پیوند اجتماعی است و برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است.

 

3. هوسِ خوردن

 

هوسِ خوردن ، رفتارهای جالبی که ما از دیگران تقلید می کنیم

 

اگر به خوراکی های شیرین علاقه مند هستید، سعی کنید جلوی دیگران نخورید. زیرا وقتی آنها می بینند که دیگران می خورند، آنها هم هوس می کنند بخورند.

 

4. خندیدن

 

خندیدن ، رفتارهای جالبی که ما از دیگران تقلید می کنیم

 

وقتی دیگران لبخند می زنند، اگر شما هم لبخند بزنید به معنای این است که با آنها همدل هستید و می خواهید احساسات آنها را تجربه کنید.

 

5. رفتار اجتماعی

 

رفتار اجتماعی ، رفتارهای جالبی که ما از دیگران تقلید می کنیم

 

ما از رفتار دوستان و اطرافیان نزدیکمان تقلید می کنیم زیرا این کار پیوستگی عمیقی بینمان ایجاد می شود. حتی ممکن است بدون آن که متوجه شویم این کار را انجام دهیم.

 

برای مثال افراد متاهل مخصوصا آنهایی که مدت زیادی است که با هم زندگی می کنند، از حالات چهره هم تقلید می کنند و این موضوع با گذشت زمان بیشتر هم می شود.

 

6. از سرما لرزیدن

 

از سرما لرزیدن ، رفتارهای جالبی که ما از دیگران تقلید می کنیم

 

مطالعه نشان داده وقتی شخصی دستش را در آب سرد گذاشته و افراد دیگری این صحنه را می بینند آنها هم دمای دستشان پایین می آید و احساس سرما می کنند.

 

7. صدای خنده بلند

 

صدای خنده بلند ، رفتارهای جالبی که ما از دیگران تقلید می کنیم

 

وقتی صدای خندیدن کسی را می شنویم معمولا می خواهیم صدای او را تقلید کنیم. به این علت که خندیدن با صدای بلند، یک صدای مثبت و مُسری است.

 

8. همدلی و احساس خوب

 

همدلی و احساس خوب ، رفتارهای جالبی که ما از دیگران تقلید می کنیم

 

اگر در رستورانی، گارسن با یک حالت خوشایندی از شما سفارش بگیرد شما هم با او به طرز خوشایندی برخورد می کنید.

 

مطالعه نشان داده وقتی یک خدمتکار سفارشتان را با حال خوب به شما می دهد شما هم با حال خوب با او ارتباط برقرار می کنید.