وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه سوپ ماست ترکی

روش تهیه سوپ ماست ترکی

روش تهیه سوپ ماست ترکی

 

با سلام خدمت شما همراهان و کدبانو های عزیز ایران نازی.امروز قصد داریم به شما روش تهیه سوپ ماست ترکی را آموزش دهیم.

 

*موادی که برای تهیه این سوپ عالی لازم دارید:

-برنج   نصف فنجان

-ماست   1.5 فنجان

-تخم مرغ   1 عدد

-آب   5 فنجان

-آرد   1 قاشق غذاخوری

-نمک   1 قاشق چایخوری

-کره   2 قاشق غذاخوری

-نعناع   2 قاشق غذاخوری

 

*برای داشتن یک سوپ عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب  با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-یکی دیگر از مواد رایج مورد استفاده در غذاهای ترکی ، نعناع خشک شده است که معمولاً در کره سرخ می شود و سپس به سوپ اضافه می شود.

 

نعناع خشک شده را می توانید در خانه تهیه و یا در مغازه های محلی و بازارهای سنتی بیابید. در ابتدا تمام مواد اولیه را آماده کنید و بعد شروع به تهیه این سوپ خوشمزه کرده اول برنج سفید را خوب شسته و و توی صافی بریزید .

 

سعی کنید از برنج نیمه دانه یا خورد شده استفاده کنید ، آب ، ماست یونانی ساده به دمای اتاق رسیده ، تخم مرغ به دمای اتاق رسیده ، آرد همه منظوره ، نمک ، کره بدون نمک به نکات توجه کنید ، نعناع خشک را آماده روی پیشخوان بگذارید.

 

2-با پختن برنج با آب شروع کنید تا کاملاً تجزیه و یا نرم شود. برای این کار به آب بیشتری نسبت به معمول برای پخت برنج نیاز دارید.

 

به یاد داشته باشید که آب و برنج پایه این سوپ گرم ماست هستند.اگر آب کم داشت حتما کم کم اضافه کنید.تا برنج کاملا نرم و پوره شود.

 

بعد ماست ، تخم مرغ و آرد و نمک را در یک کاسه بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. آب بیشتری به برنج پخته شده اضافه کنید و خوب هم بزنید. برنج را از روی حرارت بردارید. با استفاده از ملاقه ، به آرامی چند ملاقه از مخلوط برنج و آب را به مخلوط ماست و تخم مرغ اضافه کنید. خوب هم بزنید و ترکیب کنید.تا آرد و تخم مرغ در برنج ادغام شود.

 

3-مخلوط ماست و تخم مرغ را دوباره به برنج و آب پخته اضافه کرده و روی حرارت متوسط قرار دهید. حدود 15 دقیقه بجوشانید ، گاهی اوقات هم بزنید. بچشید و در صورت نیاز نمک بیشتری اضافه کنید.

 

گاهی هم بزنید تا بدلیل لعاب برنج و آرد سوپ ته نگیرد و تمام مواد توی قابلمه بطور یکنواخت پخته شود. در یک تابه کوچک ، کره را ذوب کرده و نعناع خشک شده را برای حدود 30 ثانیه تفت دهید تا عطر خود را آزاد کند. نعناع خشک شده را به سوپ اضافه کرده و خوب هم بزنید.می توانید کمی هم برای روی روی سوپ کنار بگذارید تا با آن روی آن را تزیین کنید.

بعد در زمان سرو سوپ را توی کاسه های مورد نظرتان بکشید و روی آن را با نعناع و کره تفت داده شده تزیین کنید و سوپ ماست ترکی را گرم سرو کنید.

 

مقدار برنج برای این دستور غذا ½ فنجان است که ممکن است کافی به نظر نرسد. با این حال ، از آنجا که برنج بیش از حد پخته شده و کاملاً از هم پاشیده می شود ، اندازه آن چند برابر می شود و برای 4-6 وعده کافی است. بهتر است قبل از شروع پخت ، تخم مرغ و ماست را در دمای اتاق داشته باشید.

 

از یک کاسه بزرگ برای مخلوط کردن ماست و تخم مرغ استفاده کنید زیرا به فضای بیشتری برای هم زدن آب قابلمه نیاز دارید.نعنا خشک به راحتی می سوزد ، بنابراین مطمئن شوید که آن را بیش از یک دقیقه نپزید. همچنین می توانید به جای کره از روغن زیتون استفاده کنید.

 

برای این دستور می توانید از برنج سفید دانه بلند یا کوتاه استفاده کنید. بسته به برنج و میزان غلظت سوپ ممکن است نیاز باشد آب بیشتری به آن اضافه کنید.

 

روش تهیه سوپ ماست ترکی

 

*نکته:

مقدار برنج برای این دستور غذا ½ فنجان است که ممکن است کافی به نظر نرسد. با این حال ، از آنجا که برنج بیش از حد پخته شده و کاملاً از هم پاشیده می شود ، اندازه آن چند برابر می شود و برای 4-6 وعده کافی است.

 

بهتر است قبل از شروع پخت ، تخم مرغ و ماست را در دمای اتاق داشته باشید. از یک کاسه بزرگ برای مخلوط کردن ماست و تخم مرغ استفاده کنید زیرا به فضای بیشتری برای هم زدن آب قابلمه نیاز دارید.

 

نعنا خشک به راحتی می سوزد ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که آن را بیش از 30 ثانیه نپزید. همچنین می توانید به جای کره از روغن زیتون استفاده کنید.سوپ ماست ترکی گزینه مناسبی برای یک وعده غذایی سبک است. این سوپ ماست گرم ساده ، سالم و به طور طبیعی گیاهی است.