وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه پاستا ریگاتونی با گوشت چرخ کرده + ترفند های پخت عالی

روش تهیه پاستا ریگاتونی با گوشت چرخ کرده + ترفند های پخت عالی

روش تهیه پاستا ریگاتونی با گوشت چرخ کرده + ترفند های پخت عالی

 

همراهان عزیز ایران نازی امروز میخواهیم با هم یه غذای ایتالیایی به اسم پاستا ریگاتونی درست کنیم. ریگاتونی یه نوع پاستا لوله ای شکله که دو طرفش برش خورده و صاف هستش و با انواع سس هایی که باب میلتون هستش میتونید سروش کنید. با درست کردن این غذا میتونید تنوع خوبی به وعده های غذاییتون بدین.

 

 

*مواد لازم برای تهیه این غذا:

-پاستا ریگاتونی   ۱ بسته

-گوشت چرخ کرده   ۳۰۰ گرم

-پیاز   ۱ عدد بزرگ

-فلفل دلمه ای   ۱ عدد کوچیک

-قارچ خرد شده   ۱ پیمانه

-رب گوجه فرنگی   به مقدار کافی

-پنیر پیتزا   به مقدار کافی

-نمک، فلفل، زردچوبه   به مقدار کافی

-روغن سرخ کردنی  به مقدار کافی

 

روش تهیه پاستا ریگاتونی با گوشت چرخ کرده + ترفند های پخت عالی

 

*برای داشتن یک پاستا ریگاتونی عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-اول از همه برای درست کردن این غذا میریم سراغ مواد اولیه مون تا اونها رو برای غذا آماده کنیم. ابتدا پیازمون رو برمیداریم و بعد از پوست گرفتن میشوریم و میزاریم کنار.

 

سپس فلفل دلمه ای مون رو شسته و میزاریم تا آبش بره. سپس قارچهایی که داریم رو تمیز میشوریم تا هیچ سیاهی و آلودگی روی کلاهک نباشه. سپس اون رو هم میزاریم کنار بقیه موادمون .

 

حالا تخته آشپزخانه رو میاریم و پیازمون رو رو تخته به صورت نگینی ریز خردش میکنیم و میزاریم کنار. بعد از اون فلفل دلمه ای رو رو تخته گذاشته و ریز خردش میکنیم.

 

البته اگر خواستین و دوست داشتین میتونید فلفل دلمه ای رو کمی درشت تر خرد کنید. این بسته به سلیقه خودتان داره.

 

بعد از فلفل دلمه ایی ها قارچهامون رو که دیگه آبش رفته رو رو تخته گذاشته و ریز خردش میکنیم و میزاریم کنار بقیه موادمون حالا یه تابه رو برمیداریم و کمی روغن میریزیم داخلش و تابه رو میزاریم رو حرارت تا روغنمون داغ شه.

 

زمانی که روغنمون داغ شد پیازهایی که نگینی خرد کرده بودیم رو میریزیم داخل تابه و شروع میکنیم به تفت دادنشون. همین که کمی پیازهامون سبک شد زردچوبه رو اضافه میکنیم و مجدد با هم تفتشون میدیم همین که میخواست پیازهامون طلایی بشه گوشت چرخ کرده ایی که داشتیم رو به پیاز داغمون اضافه کرده و شروع میکنیم به سرخ کردنشون با هم.

 

 

2-حالا تو این مرحله بعد از اینکه گوشتمون رو خوب تفت دادیم و زمانی که رنگش عوض شد فلفل دلمه ای هامون رو اضافه کرده و بعد از یه تفت کوچیک نوبت قارچهامونه.

 

قارچها رو اضافه کردیم و با حرارت بالا تفت میدیم که آب نندازن سپس بعد از اینکه خوب سرخ شدن رب گوجه فرنگیمون رو همراه با نمک و فلفل اضافه کرده و خوب مواد رو با هم مخلوط کرده و تفت میدیم تا قشنگ همه طعم ها به خورد هم برن و گوشتمون هم خوب سرخ بشه.

 

اگر مخلوط گوشتیمون خیلی غلیظ شده بود کمی آب اضافه میکنیم و میزاریم رو حرارت بمونه تا موادمون از هم جدا شه.حالا بعد از اینکه مواد گوشتیمون آماده شد از رو حرارت برمیداریم و میزاریم کنار و میریم سراغ بقیه کارهامون.

 

حالا یه قابلمه برمیداریم و داخلش آب میریزیم سپس کمی نمک و روغن هم بهش اضافه کرده و قابلمه رو میزاریم رو حرارت تا آب داخلش به جوش بیاد. همین که آب داخل قابلمه به جوش اومد ۱ بسته پاستایی که داشتیم رو میریزیم داخل آب جوش و میزاریم قل بخوره تا کمی نرم بشه.

 

همین که به اندازه کافی نرم شد پاستا ها رو آبکش میکنیم و کمی هم آب سرد میرزیم روش تا به هم نچسبن.

 

 

3-حالا تو این مرحله بعد از اینکه پاستا ها رو آبکش کردیم میزاریمشون کنار و میریم سراغ فر. فر رو روشن کرده و میزاریم رو دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تا گرم شه و برای پخت پاستا ریگاتونی ما آماده باشه.

 

حالا قالبی که میخواهیم داخلش پاستامون رو درست کنیم رو میاریم. من از قالب کمربندی گرد استفاده کردم. سپس کف و دیواره اش رو چرب میکنیم که بعد از پخت پاستامون از قالب راحت جدا شه.

 

حالا پاستامون رو که آبکش کرده بودیم رو به صورت ایستاده کف قالبممون میچینیم.سپس بعد از اینکه همه پاستا ها رو چینیدیم سس گوشتی که درست کرده بودیم رو روی ریگاتونی هامون میریزیم.

 

البته باید بهتون بگم اگه دوست داشتین قبل از چیدن ریگاتونی ها میتونید کف قالب کمی از سس گوشت بریزید و خوب پهن کنید و بعد ریگاتونی ها رو بچینید. سپس بعد از اینکه سس گوشتمون رو روی ریگاتونی ها ریختیم روی قالبممون رو با فویل میپوشونیم و قالب رو میزاریم تو فر یه ۳۵ دقیقه ای بمونه تا خوب بپزه.

 

سپس بعد از ۳۵ دقیقه پاستامون رو از فر در میاریم و فویل رو از روش برمیداریم و پنیر پیتزایی که داشتیم رو روی پاستامون میریزیم که قشنگ روشو بپوشونه سپس مجدد پاستامون رو میزاریم تو فر البته شعله بالیی فر رو روشن میکنیم تا پنیرمون قشنگ آب شه.

 

سپس بعد از اینکه پنیر آب شد پاستامون رو از فر درمیاریم و کمی که خنک شد قالب رو از دور پاستامون جدا کرده و تو ظرف گذاشته سروش میکنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر است.زمان مناسب برای آماده سازی 20 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 35 دقیقه است.نوش جااااااان…