وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه جوجه کباب با سبزیجات و با سس تاتزیکی

روش تهیه جوجه کباب با سبزیجات و با سس تاتزیکی

روش تهیه جوجه کباب با سبزیجات و با سس تاتزیکی

 

*موادی که برای تهیه این غذا لازم دارید:

-سینه مرغ   400 گرم خرد شده

-روغن زیتون   1/4فنجان+2 قاشق غذاخوری

-آبلیمو   3 قاشق غذاخوری

-سرکه قرمز   1 قاشق غذاخوری

-سیر   3حبه خرد شده

-پونه   یک و نیم الی 2 قاشق چایخوری خشک شده

-ریحان   1-1/2 قاشق چایخوری خشک شده

-آویشن   1/2 قاشق چایخوری

-تخم گشنیز   1/2 قاشق چایخوری پودر شده

-فلفل دلمه ای قرمز   2 عدد مکعبی خرد شده

-کدو   3 عدد

-پیاز قرمز   1 عدد

-نمک و فلفل   به مقدار کافی

 

*برای داشتن این جوجه کباب با طعم عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا گوشت سینه مرغ را به مکعب های 75 سانتی خرد کنید و در یک کیسه زیپ کیف بریزید. فلفل دلمه ایی قرمز را به سایز 3/75 سانت مکعبی خرد کنید و بعد کدو سبز را حلقه هایی به ضخامت 1/5 سانت برش زده و بعد پیاز قرمز بزرگ را هم به قطعات 3 تا 12 سانت برش بزنید.

 

در یک کاسه 1/4 فنجان روغن زیتون، آبلیمو و سرکه را با سیر و 2 قاشق چایخوری از پونه کوهی، 1 قاشق چایخوری از ریحان ریز خرد شده، آویشن و پودر تخم گشنیز و 1/4 قاشق چایخوری نمک و 1/4 قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه یا قرمز و یا سفید هر کدام را که دارید را با هم خوب ترکیب کنید .

 

بعد به روی مرغ خرد شده بریزید و درب کیسه را محکم ببندید و خوب کیسه را تکان دهید تا تمام قطعات مرغ با سس خوب ترکیب شود و بعد به مدت 2 ساعت یا 45 دقیقه گذاشته تا مزه دارشود و ( اگر مرغ توی این ترکیب زیاد بماند بدلیل داشتن سرکه و آبلیمو شروع به نرم شدن می کند و بافت مرغ از بین میرود )

2-در این زمان سیخ های چوبی را به مدت 30 دقیقه در آب سرد قرار دهید و همین کار باعث می شود تا در زمان کباب کردن گوشت سیخ ها دیگر نمی سوزد.

 

بعد پیاز، فلفل دلمه ایی قرمز، و کدو حلقه شده را روی تخته بریزید و با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1/2 قاشق چایخوری پونه خشک شده و 1/2 قاشق چای خوری ریحان خشک و نمک کاملا مزه دار کنید و کنار بگذارید تا زمان به سیخ کشیدن آماده باشد.

 

این کباب ها را می توانید در ماهی تابه و روی حرار ت گاز و یا توی فر ( به یادداشت مراجعه کنید ) و یا روی گریل بصورت مستقیم روی حرارت گذاشته و کباب کنید، بستگی به امکانات خود شما دارد و اینکه چگونه آن را بخواهید کباب کنید.

3-پس اول منقل یا فر را روشن کنید و بعد برای منقل روی توری را با کمی روغن چرب کنید که در زمان پخت کباب ها به توری نچسبد و سپس سیخ های کباب را آماده کنید و به ترتیب 1 برش فلفل دلمه ایی را به سیخ بکشید و بعد یک برش پیاز و یک برش کدو سبز را با 2 برش از قطعات گوشت مرغ را به سیخ بکشید و دوباره همین کار را تکرار کنید. دیگر سیخ ها را هم بدین ترتیب پر و آماده کنید.

 

سیخ ها را روی گریل قرار دهید و آنها را شروع به کباب کردن کنید. تا زمانیکه یک طرف ان کباب شود یعنی حدود 8 تا 12 دقیقه بعد سیخ را برگردانده و بگذارید تا طرف دیگر مرغ هم کباب شود.

 

سیخ های کباب را با جعفری تزئین و در کنار یک سس تاتزیکی عالی سرو کنید. میتوانید نان پیتا، سالاد و از سیب زمینی سرخ شده هم استفاده کنید.

 

4-این سس فوق العاده خوشمزه و خوش عطره و برای مزه دار کردن انواع گوشتها برای سرو می توانید بکار ببرید. از سس مایونز هم سالمتر است و به راحتی در کنار انواع سبزیجات و بیسکویت قرار داده و از آن به عنوان یک دیپ استفاده کنید. برای 2 فنجان و برای 6 قسمت کافیست.

 

ابتدا پوست 300 گرم خیار را گرفته و اگر خیار های درشت استفاده می کنید حتما تخم های توی خیار را با یک قاشق چایخوری بتراشید و یا در بیاورید و بعد در میکسر یا به صورت دنده ریز خیار را کاملا پوره کرده و بعد در یک سبد بریزید و آب اضافه آن را گرفته و در آخر توی یک دستمال بریزید و خوب رطوبت باقی مانده خیار را بگیرید و در یک کاسه بریزید.

 

1 حبه سیر را کاملا ساطوری کنید و به خیار اضافه کرده و 1 فنجان از ماست یونانی را هم اضافه کنید و بعد 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری آبلیمو و 1-1/2 قاشق غذاخوری شوید ریز خرد شده را هم به کاسه اضافه و از نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه توی سس بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. تا یک سس یک دست داشته باشید و در آخر هم کمی میتوانید از روغن زیتون روی آن بریزید و سرو کنید.

 

روش تهیه جوجه کباب با سبزیجات و با سس تاتزیکی

 

*نکاتی که باید به یاد داشته باشید:

این کباب را می توانید با انواع سبزیجات آماده کنید و اگر طعم کدو سبز را در کباب دوست ندارید می توانید از انواع فلفل دلمه های رنگی و یا قارچ و یا حتی از بادمجان هم استفاده کنید که بستگی به سلیقه شما دارد و براحتی می توانید جایگزین کنید .

 

اگر بخواهید این کباب را در فر آماده کنید باید فر را با دمای 400 درجه فارنهایت و یا 200 درجه سانتیگراد گرم کنید و فراموش نکنید که سیخ ها چوبی هستند.

 

پس توی یک سینی را با کمی روغن چرب کرده و سیخ های مرغ را توی سینی قرار دهید. بعد سینی را به مدت 16 تا 22 دقیقه قرار دهید. یک نکته مهمتر میتوانید از سیخ های چوبی بلندتر و ضخیمتر استفاده کنید که هم ترکیب بیشتری در آن جا میگیرد و هم نمی سوزد.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 10 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد نیم ساعت و زمان مناسب برای پخت حدودا 45 دقیقه است.نوش جاااااااان…