وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه پولکی خانگی با روش های ساده و کاربردی

روش تهیه پولکی خانگی با روش های ساده و کاربردی

روش تهیه پولکی خانگی با روش های ساده و کاربردی

 

امروز در ایران ناز با ما همراه باشید تا روش تهیه پولکی خانگی را به شما آموزش دهیم.

 

*موادی که برای تهیه این پولکی لازم دارید:

-پودر قند   250 گرم

-آب   2 لیوان

-هل   5 عدد

-زغفران دمکرده   2 قاشق غذا خوری

-پودر گل محمدی   1 قاشق غذا خوریی

-کنجد   1 قاشق غذا خوریی

-پودر لیمو عمانی   1 قاشق غذا خوری

 

*برای داشتن یک پولکی خانگی عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-در این مرحله ابتدا ظرف مناسبی را انتخاب کرده و پودر قند را داخل ظرف بریزید دانه های هل را با گوشتکوب کمی بکوبید و به همراه آب به پودر قند خود اضافه کنید ظرف را بر روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید پودر قند در آب کاملا حل شود .

 

بعد از این شربت درون ظرف به جوش آمد اجازه بدهید چند دقیقه بجوشید سپس شعله زیر ظرف را خاموش کنید و کمی صبر کرده تا شربت شما کمی سرد شده و از حرارت بیفتد.بعد از این که شربت سرد شد با استفاده از یک صافی شربت پودر قند خود را صاف کنید.

 

2-در این مرحله شربت پودر قند را دوباره بر روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید تا غلیظ شده و حالت شهد گونه به خود بگیرد غلظت شهد شما باید در حدی باشد وقتی مقدار کمی از شهد را بین دو انگشت خود قرار دادید حالت چسبندگی را بین دو انگشت خود احساس کنید.

 

3-وقتی شهد شما به غلظت دلخواه رسید شعله زیر شهد پولکی خود را خاموش کرده و آن را درون چند کاسه ی کوچک ریخته و بدین ترتیب آن را به چند قسمت مختلف تقسیم کنید .

 

داخل هر کاسه طعم دهنده دلخواه خود را اضافه کنید به این صورت که درون هر کاسه یکی از طعم دهنده های ذکر شده در دستور العمل (پودر لیمو عمانی، پودر گل سرخ، زعفران دمکرده و کنجد ) را ریخته و کاملا با شهد درون کاسه مخلوط کنید.

 

روش تهیه پولکی خانگی با روش های ساده و کاربردی

 

4-در این مرحله سینی فلزی مناسبی را انتخاب کرده و ته سینی را با کمی روغن یا کره کاملا چرب کنید شهد های درون کاسه را به صورت جداگانه بر روی سینی بریزید و به اندازه‌ی ضخامت دلخواه بر روی سینی پهن کنید.

 

البته شما می توانید این کار را به روش دیگری نیز انجام دهید بدین صورت که با استفاده از یک قاشق شهد های خود را به صورت قطعه های کوچک و جدا از هم بر روی سینی بریزید فقط عراموش نکنید برای استفاده از این روش باید کمی سرعت العمل خود را بالا ببرید تا شهد شما زیاد سفت نشود و شما نیز به راحتی بتوانید این کار را انجام دهید.

 

پس از اتمام این کار اجازه دهید تا پولکی های شما کاملا خشک شود معمولا خشک شدن پولکی با توجه به ضخامت پولکی و غلظت شهد پولکی بین چند ساعت تا چند روز ممکن است متفاوت باشد.بعد از این که پولکی های شما کاملا خشک شد آن ها را از سینی جدا کرده و با دست به قطعات کوچک تری خرد کنید.