وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کوکو مجلسی با ترفند های عالی و ساده

روش تهیه کوکو مجلسی با ترفند های عالی و ساده

روش تهیه کوکو مجلسی با ترفند های عالی و ساده

 

 

*موادی که برای تهیه کوکو مجلسی لازم دارید عبارتند از:

-جعفری   200 گرم

-گشنیز   200 گرم

-شوید   200 گرم

-پیازچه   200 گرم

–گردو خرد شده   100 گرم

-زرشک   100 گرم

-تخم مرغ   3 عدد

-نمک و فلفل   به مقدار لازم

-زردچوبه   1 قاشق غذاخوری

-بکینگ پودر   1 قاشق غذاخوری

-روغن زیتون   3 قاشق غذاخوری

روش تهیه کوکو مجلسی با ترفند های عالی و ساده

 

*برای تهیه وآماده سازی کوکو مجلسی باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-ابتدا سبزی ها را از جمله جعفری، گشنیز، شوید و پیازچه را بعد از پاک کردن در داخل ظرف پر از آبی به مدت 30 الی 40 دقیقه خیس می کنیم.

 

پس از شستن و آبکشی مدتی صبر می کنیم تا آبشان گرفته شده و کاملا خشک شوند. بعد می توانید با دستگاه سبزی خردکنی یا با دست روی تخته آشپز خانه سبزی ها را خرد کرده و کاملا ریز کنید.

 

2-سپسدر داخل ظرف مناسبی تخم مرغ ها را شکسته و با هم زن دستی خوب هم می زنیم تا سفیده و زرده تخم مرغ ها کاملا با هم ترکیب شوند.

 

سپس به مایه تخم مرغ ها ادویه ها را از جمله نمک و فلفل و زرد چوبه را اضافه نموده مجددا هم می زنیم تا مواد با هم مخلوط شوند.

 

3-در این مرحله سبزی های خرد شده را در داخل ظرف نسبتا بزرگی می ریزیم و بکینگ پودر را به همراه تخم مرغ زده شده اضافه می نمائیم. حال مواد را چند دور زیر و رو کرده و هم می زنیم تا حسابی با هم مخلوط شوند.

 

4-در ادامه زرشک را بعد از پاک کردن در داخل ظرف پر از آبی ریخته، و می گذاریم 10 الی 15 دقیقه خیس بخورد. سپس در آبکشی ریخته و زیر شیر آب می گیریم تا تمیز و بدون هرگونه آلودگی باشد.

 

مغز گردوی خرد شده را به همراه زرشک خیس خورده به مایه کوکو سبزی مجلسی اضافه می کنیم. مواد را چند بار زیر و رو کرده و هم می زنیم تا خوب مواد با هم مخلوط شوند، حال مایه کوکو سبزی مجلسی ما آماده شد.

 

5-در این مرحله نوبت سرخ کردن مایه کوکو سبزی شد، برای این کار می توانید مایه کوکو سبزی را با قاشق و در اندازه های کم بریزید تا کوکو سبزی مجلسی شما در اندازه های کوچک و تعداد زیاد و یا حتی لقمه ای سرخ کنید و هم می توانید مانند تصویر زیر مایه کوکو سبزی را یک باره یا حداکثر دو قسمت کنید به طوری تمام فضای تابه را پر کند.

 

من مایه کوکو سبزی مجلسی را به دو قسمت تقسیم کردم، اول نصف روغن زیتون را در داخل تابه نچسب و تفلون مناسبی ریخته و همه جای تابه را چرب کردم. تابه را روی حرارت شعله اجاق گاز با شعله متوسط پایین قرار دادم تا خوب داغ شود.

 

این کار باعث می شود که کوکو سبزی مجلسی بعد از پختن و سرخ شدن خیلی ترد و خوشمزه شود. بعد نصف مایه کوکو سبزی را داخل تابه ریخته و با پشت قاشق غذاخوری به طور یکنواخت مایه کوکو سبزی را در تابه پخش کرده، و درب تابه را گذاشتم و به مدت 10 دقیقه صبر کردم تا طرف اول خوب سرخ و پخته شود.

 

(حتما درب تابه را بگذارید زیرا باعث می شود که بخار ایجاد شده در تابه به پختن و بخار پز شدن طرف دوم کوکو سبزی مجلسی تاثیر خیلی زیادی بگذارد).

 

روش تهیه کوکو مجلسی با ترفند های عالی و ساده

 

6-بعد از زمان مقرر که طرف اول کوکو سبزی پخته و سرخ شد، تابه را برداشته و به طرف جلو و عقب، چپ و راست تکان می دهیم، تا کوکو سبزی اگر به تابه چسبیده بود جدا شود. سپس مانند غذای پلو قالبی در داخل بشقاب بزرگی کوکو سبزی را برگردانید و مجددا آن در تابه به صورت مورب قرار دهید.

 

برای پختن و سرخ شدن طرف دوم کوکو سبزی مجلسی 5 دقیقه کافی است، می توانید درب تابه را بگذارید تا کاملا کوکو سبزی مجلسی مغز پخت شود.

 

حال نصف دیگر مایه کوکو سبزی را به همین صورت سرخ کرده، و در پایان در بشقاب سرو قرار دهید.کوکو سبزی مجلسی رادر اندازه های دلخواه برش زده و همراه خیار شور و سبزیجات معطر میل کنید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4  نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 40 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 45 دقیقه است.نوش جان…