وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش خشک کردن میوه برای شب یلدا

روش خشک کردن میوه برای شب یلدا

روش خشک کردن میوه برای شب یلدا

 

استفاده از میوه خشک برای پذیرایی شب یلدا ایده خوبیست .شب یلدا شبی است به یادماندنی در فصل زمستان که معمولا ما ایرانیان به خوردن آجیل و تنقلات مشغول می شویم. فروش میوه خشک در این شب بسیار مورد استقبال قرار می گیرد و معمولا به طور عمده به فروش گذاشته می شود.

 

يکي ديگر از تنقلات مفيد و شيک شب يلدا آجيل ميوه هاي خشک است که نه تنها براي اين شب بلکه هميشه مي‌تواند براي کودکان ما جايگزين تنقلات ناسالم شود که جدا از خشک شدن با دستگاههاي مخصوص و تهيه آنها از آجيل فروشي ها، مي توان آنها را در منزل وبه دو روش ساده خشک کرد.

 

روش خشک کردن میوه برای شب یلدا

 

هر نوع ميوه اي را به دلخواه پس از شستشو و هر کدام که مي‌شود با پوست نيز مصرف کرد را برش داده و حلقه حلقه کنيد و بر روي فويل يا سيني که روي شوفاژ يا فن قرار داده ايد پهن کنيد. از يک پارچه ي تميز و سفيد استفاده کرده و روي آنها را بپوشانيد تا نور مستقيم به آنها نرسد که اگر شوفاژ يا فن در جاي تاريکي باشد بهتر بوده و نيازي به پارچه نخواهد بود.

 

پس از يک روز براي جلوگيري از چسبيدن ميوه ها به فويل يا سيني آنها را بر گردانده و جابه جا کنيد تقريبا با اين روش پس از سه تا چهار روز ميوه هاي خشک شما آماده خواهند بود.

 

میوه های خشک یا چیپس میوه را می توان در میوه آرایی شب یلدا و یا در کنار آجیل ها نیز مورد استفاده قرار داد. برای تهیه چیپس میوه می توانید از فر گاز، شومینه و یا بخاری استفاده نمایید. برای استفاده از فر میوه ها را به مدت سه یا چهار ساعت با درجه حرارت بسیار کم قرار دهید. برای استفاده از بخاری باید سطح بخاری را با ورق آلومینیوم یا سینی استیل بپوشانید و سپس کاغذ روغنی را روی آن قرار دهید. برای استفاده از شومینه نیز می توانید از پارچه نخی تمیز استفاده کنید که ما از میان این موارد شومینه را پیشنهاد می دهیم

 

روش خشک کردن میوه برای شب یلدا

 

روش دوم خشک کردن ميوه براي شب يلدا

 

ميوه هاي شسته و آماده شده را بر روي سيني يا روي پارچه ي سفيد تميزي که روي يک ميز يا سطحي که از زمين بالا تر است پهن کرده ايد بريزيد و در جايي کاملا خشک و تاريک قرار دهيد و باز پس از يک روز آنها را برگردانده و جابه جا نماييد . در اين روش که طبيعي تر و بهتر است، بين 7 تا 8 روز طول مي کشد تا ميوه هاي شما خشک و براي مصرف آماده شوند.

 

روش خشک کردن میوه برای شب یلدا