وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خود درمانی بوسیله‌ی عسل، آنتی بیوتیك طبیعی

خود درمانی بوسیله‌ی عسل، آنتی بیوتیك طبیعی
عسل حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است، كه از آنها در شكرهای تصفیه‌ی شده‌ی ما خبری نیست. و این باعث میشود عسل ماده ای بسیار شیرین و برای سلامتی مفید باشد. در بین ملت های مختلف، عسل همواره به عنوان دارویی سنتی برای زخم و سوزش معده استفاده شده است.

 در حقیقت، تحقیقات غربی‌ها نشان میدهد كه عسل رشد اچ.پیلوری، باكتری بوجود آورنده‌ی زخم های معده را متوقف میكند، و كافئیك اسید موجود در عسل از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری میكند. تنها نكته ای كه باید در مصرف این ماده‌ی شیرین و ضد باكتری، به آن توجه داشت این است كه باید از خوراندن آن به بچه‌‌های كمتر از یك سال پرهیز كرد، زیرا ممكن است عسل خام حاوی بوتولیسم (باكتری عامل مسمومیت حاد غذایی) باشد.
 چند مورد از ناراحتی‌های شایع كه عسل در درمان آنها نقش زیادی دارد:
 
پیشگیری از سرما خوردگی. یک قاشق مرباخوری عسل در یک نصف استکان آبلیمو، در آغاز پیدایش علائم سرماخوردگی، سبب بهبود سریع شما می گردد.

كمك اولیه برای درمان زخم ها. میتوان از گاز پانسمان آغشته به عسل برای درمان سوختگی‌ها و زخم‌ها استفاده كرد. همچنین برای تسكین درد ناشی از نیش حشرات و جلوگیری از بروز عفونت مفید است.

تسكین دهنده‌ی درد گلو. میتوانید با مصرف یك قاشق چایخوری عسل گلو درد خود را بهبود ببخشید.

علاجی برای آلرژی‌ها. مصرف روزانه‌ی یك قاشق چایخوری عسل تازه و پالایش نشده برای حساسیت‌ها بسیار مفید است.
سرفه را از بین ببرید. در یک گلابی سوراخی ایجاد کنید و پوست آن را بكنید. مقداری عسل در وسط گلابی بریزید، و آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه بخارپز كنید یا به طور معمولی آن را بپزید. سه مرتبه در روز از این غذا مصرف كنید تا ششهایتان قوت بگیرند. با این كار سرفه‌های آزاردهنده را مهار میكنید.
در روشی دیگر، می توانید وسط شلغم را خالی کرده مقداری عسل داخلش بریزید، بعد از 24 ساعت، محتوی داخلی آنرا میل کنید.سرفه شما بهبود می یابد.

درمان یبوست. بعد از اینكه صبح از خواب بیدار شدید، 12 روز آب ولرم را همراه‌یك قاشق نهارخوری عسل، قبل از صبحانه با شكم خالی میل كنید.

 موم کندو  و عسل زنبور عسل، سلامتی را به ارمغان می‌آورد

این دو محصول زنبور عسل شما را شگفت زده خواهند كرد: عسل سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنزیم ها و آمینواسیدها است، و نشاط و انرژی شما را دو چندان خواهد كرد. همچنین كبد را از تركیبات سمی‌حفظ میكند و برای مردان دارای بیماری پروستات بسیار مفید است.

پروپولیس، صمغی است كه توسط زنبور عسل ترشح میشود. زنبور از آن برای ترمیم كندو استفاده میكند. همچنین این ماده به عنوان لایه ای محافظ در برابر هجوم میكروبها و سایر ارگانیسم ها عمل میكند. این ماده باعث مصونیت در برابر بیماری‌ها میشود. سرشار از فلاونویید ها و آنتی اكسیدان‌ها و همچنین ماده‌ای اشتعال ناپذیر است. همچنین دارای مقادیری Terpenoid است كه خود نوعی ضد ویروس، ضد باكتری و ضد قارچ محسوب میشود.

مشابه تعدادی از آنتی بیوتیك هایی كه توسط پزشك تجویز میشوند، پروپولیس از تقسیم سلولی باكتری جلوگیری و دیواره‌ی سلولی میكروبها را تخریب میكند. این ماده را میتوان در عسل های غنی شده از پروپولیس یا كپسول های حاوی پروپولیس یافت.

 همه بر زنبور ملكه درود میفرستند!

از دیگر محصولات زنبور عسل، غذای ملکه(Royal Jelly) است. غذای ملکه، در فرهنگ های آسیایی به عنوان افزایش دهنده‌ی طول عمر شناخته میشود. گفته شده كه برای ایجاد مصونیت، نشاط و شادابی در زندگی و افزایش نیروی مردانگی مصرف میشود.

این ماده سرشار از ویتامین و كلاژن است. كلاژن پروتئینی است كه با افزایش سن، از مقدار آن در بدن به طور پیوسته كم میشود. همچنین این ماده در مبارزه با سرطان‌ها بسیار موثر است. به ویژه سرطان‌های بدخیم. این ماده حاوی پروتئینی ضد باكتری، به نام رویالیزین است. رویالیزین محافظی قدرتمند در برابر تعداد زیادی باكتری‌ها از جمله استرپتوكوكوس و استافیلوكوكوس است.
این ژله، با خاصیت درمانی فوق العاده مخصوص مصرف زنبورهای ملكه است. اما بخش جالبتر قضیه: زنبور ملكه عمری به مدت 5 تا 7 سال دارد. در حالی كه زنبورهای كارگر تنها 5 تا 7 هفته عمر میكنند. وقتی زنبور ملكه مثل زنبورهای كارگر تغذیه شود، همانند آنها طول عمری معادل 5 تا 7 هفته خواهد داشت. بنابراین تعجبی ندارد كه غذای ملکه در آسیا به عنوان ماده‌ی طول عمر تقدیس میشود! غذای ملکه را میتوان به صورت مكمل در فروشگاه‌های مواد غذایی سلامتی و همچنین در گل فروشی‌ها یافت.