وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

2 خوراکی مهم برای کاهش علائم یائسگی

2 خوراکی مهم برای کاهش علائم یائسگی
یك متخصص تغذیه گفت: گرگرفتگی از اولین علائم یائسگی است و مصرف زیاد چای و قهوه، ادویه‌های تند و نوشابه‌های كولادار موجب تشدید گرگرفتگی در این زنان می‌شود.

زهرا عبداللهی  افزود: گرگرفتگی و تعریق شبانه از اولین علائم یائسگی است كه با احساس گرم شدن ناگهانی و شدید همراه است و معمولاً 4تا5 دقیقه طول می‌كشد.

وی گفت: گاهی این احساس با تعریق و در انتها احساس سرما همراه است. گرگرفتگی به علت كاهش و قطع هورمون استروژن ایجاد می‌شود و معمولاً در طول شب بیشتر از روز است و ممكن است موجب اختلال در خواب شبانه شود.

این متخصص تغذیه افزود: برای كاهش گرگرفتگی از مصرف زیاد چای و قهوه، ادویه‌های تند و نوشابه‌های كولادار پرهیز شود. كافئین موجود در نوشابه‌های كولادار موجب تشدید گرگرفتگی می‌شود.

عبداللهی گفت: سویا به عنوان یك ماده پروتئینی باارزش اسید‌های آمینه ضروری بدن را تأمین می‌كند و از این نظر با گوشت برابری می‌كند در حالی كه میران چربی و كلسترول آن پایین است. یكی دیگر از اثرات سودمند سویا كاهش عوارض یائسگی از جمله گرگرفتگی است.

وی افزود: سویا همچنین دارای موادی است كه بدون ایجاد مشكلات ناشی از استروژن با تنظیم سطح هورمون بدن زنان حالت گرگرفتگی را كاهش می‌دهد.