وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شرایط و روش دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران

شرایط و روش دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران

شرایط و روش دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران

 

به گزارش ایران ناز شماره پیامکی که برای ثبت نام درخواست وام ودیعه مسکن اختصاص یافته است اعلام شد . بخشنامه تسهیلات کمک ودیعه مسکن مصوب ستاد ملی کرونا از سوی معاونت مشارکت های مردمی، موسسات غیردولتی، توانمند سازی و امور مجلس سازمان بهزیستی، به مدیران کل بهزیستی استانها در سراسر کشور ابلاغ شد.

 

ذوالفقار یزدان مهر معاون مشارکت های مردمی، موسسات غیردولتی، توانمند سازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور، با اعلام این خبر گفت:در این بخشنامه از تمامی مدیران کل استانی خواسته شده است تا شرایط و مهلت ثبت نام برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به قید فوریت به مستاجرین تحت پوشش بهزیستی در استانها اطلاع داده شود.

 

شرایط و روش دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران

 

وی افزود:بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی؛ سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی که مستاجرین واجد شرایط دریافت کمک ودیعه مسکن مصوب ستاد ملی کرونا باشند، از ساعت ۱۰ روز شنبه ۴ مردادماه جاری تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۹ مرداد ماه فرصت دارند تا با ارسال کد ملی خود به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ نسبت به ثبت نام اولیه دریافت این تسهیلات اقدام نمایند.

 

یزدان مهر گفت: شماره تلفن همراهی که پیامک از طریق آن ارسال می شود، می بایست به نام سرپرست خانوار ثبت شده باشد. همچنین زمان تکمیل اطلاعات و پرداخت تسهیلات پس از تدوین دستورالعمل مرتبط توسط وزارت راه و شهرسازی و از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس اینترنتی www.Tem.mrud.ir و بخشنامه بعدی معاونت مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی اعلام خواهد شد.

 

معاون مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی با اشاره به شرایط تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن نیز گفت:گروه های مشمول دریافت تسهیلات، کارگران و حقوق بگیران ثابت (با اولویت ازدواج های جدیـد و خانواده های ۵ نفره و بیشتر)، مشـمولین تحت پوشـش کمیته امـداد امـام خمینی(ره)، سازمـان بهزیستی کشورو زنان سـرپرست خانوار هستند.

 

وی افزود: متقاضیان می بایست شرایط مندرج در ماده۱آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن از جمله داشـتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد،متاهل یا سـرپرست خانوار بودن و داشتن ۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا را نیز داشته باشند.

 

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مبلغ سقف این تسهیلات نیز گفت:سقف تسهیلات در شهر تهران ۵۰۰ میلیون ریال، در سایر کلان شهرها (شامل شهرهای بالای یک میلیون نفر از جمله مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۳۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها ۱۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به نرخ شود این تسهیلات نیز گفت:.نرخ سود تسهیلات، ۱۳ درصد است که با سررسـید یکساله به مستاجرین واجد شرایط پرداخت می شود. همچنین در دوره قرارداد، صرفًا سود تسهیلات از سوی مستاجرین پرداخت و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

 

گفتنی است براساس اعلام وزارت راه و شـهرسازی،اقسـاط ماهانه تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی حـدود ۵ میلیون و ۴۰۰هزار ریال، ۳۰۰ میلیون ریالی حدود ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال و ۱۵۰ میلیون ریالی در حدود ۱ میلیون و ۶۰۰هزار ریال است.

 

شرایط و روش دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران