وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ویروس ویکی‌لیکس هم آمد!

ویروس ویکی‌لیکس هم آمد!
در حالی که این روزها حمله هکرهای موافق و مخالف ویکی‌لیکس، به سوژه‌ای جنجالی تبدیل شده است، شرکت امنیتی سیمانتک نسبت به ظهور ویروس جدیدی که سعی دارد از این فضای پرهیاهو سوءاستفاده کند هشدار داد. به گزارش ایتنا به نقل از وی‌تری، این بدافزار سعی می‌کند با بهره‌گیری از ترفندهای مهندسی اجتماعی خود را تکثیر کرده و قربانیان بیشتری را به دام اندازد.

بنا به گفته سیمانتک بدافزار یادشده در یک فایل PDF جاخوش کرده و از طریق ایمیل گسترش می‌یابد. این ایمیل که در آن از عنوان WikiLeaks استفاده شده، به ظاهر اطلاعات بیشتری از اسناد افشاشده ویکی‌لیکس را در بر دارد که کاربر برای مطالعه آنها باید فایل PDF پیوست ایمیل را دانلود کند.

دانلود این فایل آلوده همان و ویروسی شدن رایانه کاربر کنجکاو همانا!

 
ویروس ویکی‌لیکس هم آمد!
 
بر اساس این گزارش هرچند تاکنون عملکرد دقیق این بدافزار مشخص نشده است ولی به نظر می‌رسد هکرها با طراحی این ویروس، بیشتر درصدد دستیابی به اطلاعات نام کاربری و کدرمز افراد هستند.

سیمانتک در سایت خود با اشاره به جزئیات فنی این حمله ویروسی، از کاربران خواسته است در صورت دریافت چنین ایمیلی، بر فایل پیوست آن کلیک نکنند. به گزارش ایتنا، نصب و به‌روزرسانی ضدویروس بر رایانه‌ها همواره سد محکمی در برابر مبتلا شدن رایانه‌ها و شبکه‌ها به چنین آلودگی‌ها محسوب می شود.