وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

طرزتهیه غذای جدید اسکرامبل تخم مرغ و تخمه آفتابگردان

طرزتهیه غذای جدید اسکرامبل تخم مرغ و تخمه آفتابگردان

طرزتهیه غذای جدید اسکرامبل تخم مرغ و تخمه آفتابگردان

 

در این مطلب از ایران ناز اموزش یک غذای جدید و بسیار مقوی که میتواند صبحانه یا عصرانه ای بسیار خوشمزه باشد را به شما میدهیم.    صبحانه مهم‌ترین وعدۀ غذایی است که خوردن به‌موقع آن باعث انرژی‌گرفتن و شادابی در طول روز می‌شود. از طرفی هم خوردن صبحانه کافی و مقوی مانع ریزه‌خواری و اضافه وزن می‌شود و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش نیز کمک شایانی می‌کند. با‌ این‌همه اوصاف که برشمردیم سرآشپز روزچین این بار برای شما طرز تهیه اسکرامبل تخم‌مرغ با دانه‌های آفتابگردان را در نظر گرفته که یک صبحانه لذیذ و دلچسب است. با ما همراه باشید.

 

اسکرامبل تخم‌مرغ با دانه‌های آفتابگردان به‌نوعی شبیه به خاگینه یا نیمروی پُر‌ملات خودمان است که به اسم فرنگی‌اش در کافه‌ها سرو می‌شود، پس از اسم دهان پرکنش نترسید، چون می‌توانید به‌راحتی و خیلی سریع آن را در منزل طبخ کنید. این غذای سریع گزینۀ مناسبی برای عصرانه یا شام نیز هست.

 

مواد لازم برای تهیه اسکرامبل تخم‌مرغ با دانه‌های آفتابگردان

 

مغز تخمه آفتابگردان خام: سه تا چهار قاشق غذاخوری

دانه‌های کنجد بو‌نداده: یک قاشق غذاخوری

دانه‌های کتان: یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه تازه: به میزان دلخواه

کره: یک قاشق غذاخوری

پنیر موزارلا: ۱۰۰ گرم (به صورت برش‌های کوچک)

تخم‌مرغ: چهار عدد

بیکن گوشت: چهار ورقه

نان تست : یک عدد

پیازچه تازه: کمی برای سرو

 

طرز تهیه اسکرامبل تخم‌مرغ با دانه‌های آفتابگردان

 

تابه خشک و بدون روغن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود. نان تست را در تابه قرار دهید و زیر و رو کنید تا با حرارت برشته شود. بعد ورقه‌های بیکن را در تابه قرار دهید تا با چربی خودشان سرخ و برشته شوند. چون بیکن معمولاً چرب است، برای پختن و برشته کردنش به کره یا روغن نیازی نیست. نان تست و بیکن‌ها را کنار بگذارید.

 

طرزتهیه غذای جدید اسکرامبل تخم مرغ و تخمه آفتابگردان

 

یک تابه تمیز و خشک روی حرارت متوسط قرار دهید مغز تخمه آفتابگردان و کمی نمک را در تابه بریزید تا مغز آفتابگردان برشته شود. باید مدام تابه را تکان دهید تا مغزها نسوزند. وقتی مغز تخمه آفتابگردان کمی تغییر رنگ داد، دانه‌های کنجد و بعد تخم کتان (دانه‌های کتان) را هم اضافه و تابه را تکان دهید تا دانه‌ها خوب برشته شوند.

 

در این مرحله کره را اضافه کنید و به‌آرامی هم بزنید. تکه‌های پنیر موزارلا را اضافه کنید و اجازه دهید ذوب شوند. حالا با بقیه مواد مخلوط کنید. وقتی پنیر کاملاً با دانه‌ها مخلوط شد. تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید و هم بزنید تا بپزند. کمی فلفل سیاه هم در تابه آسیاب کنید.

 

وقتی تخم‌مرغ پخت تابه را خاموش کنید. نوبت سرو‌کردن اسکرامبل تخم‌مرغ با دانه‌های آفتابگردان است.

 

نان تست برشته را در بشقاب قرار دهید و یک قالب استوانه‌ای رویش قرار دهید و مخلوط تخم‌مرغ را در قالب روی نان بریزید تا شکل بگیرد. با قاشق روی آن را صاف کنید و بعد قالب را بردارید.

 

ورقه‌های بیکن برشته را روی اسکرامبل بگذارید و کمی پیازچه یا سبزی معطر دیگر رویش بپاشید.

 

طرزتهیه غذای جدید اسکرامبل تخم مرغ و تخمه آفتابگردان