وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

برای شما هم قهوه ساز از نان واجب تر است؟

برای شما هم قهوه ساز از نان واجب تر است؟

برای شما هم قهوه ساز از نان واجب تر است ؟

 

شروع روز تازه با نوشیدن یک فنجان قهوه خوب تاثیر مثبتی در کیفیت روز بعضی از افراد دارد.

 

از آنجا که تهیه قهوه باکیفیت در منزل یا محل کار به استفاده از یک دستگاه قهوه‌ ساز خوب وابسته است، بهتر است اطلاعات لازم را برای خرید قهوه ساز در اختیار داشته باشید و در صورت نیاز این دستگاه ساده اما کاربردی را خریداری کنید.

 

در این مقاله قصد داریم یک راهنمای خرید قهوه ساز را با کاربران به اشتراک بگذاریم. عناوینی که در مقاله مورد بررسی قرار می‌دهیم، عبارتند از:

 

. دستگاه قهوه ساز چیست؟

. ویژگی‌ها و امکانات دستگاه قهوه ساز

. چند نوع قهوه ساز پرطرفدار

. انواع برندهای دستگاه قهوه ساز

. نکات لازم برای خرید قهوه ساز

 

برای شما هم قهوه ساز از نان واجب تر است؟

 

دستگاه قهوه ساز چیست؟

قهوه از نوشیدنی‌های مورد علاقه بسیاری از افراد است که بر خلاف تصور عموم، دارای خواص مفیدی برای بدن و بهبود عملکرد افراد در طول روز است.

 

دستگاه قهوه‌ساز در سه نوع خانگی، نیمه‌صنعتی و صنعتی موجود است که هر مشتری بر اساس موارد استفاده خود، نوع آن را انتخاب می‌کند.

 

قهوه‌ساز خانگی همان‌طور که از نامش پیداست برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قهوه‌ساز نیمه‌صنعتی و صنعتی نیز برای استفاده‌های تجاری خریداری می‌شوند.

 

بعضی از قهوه‌سازها دارای آسیاب قهوه نیز هستند. به این ترتیب می‌توان دانه‌های قهوه را هر روز برای مصرف همان روز آسیاب کرد و به طعم بی‌نظیری از قهوه دست پیدا کرد.

 

ویژگی‌ها و امکانات دستگاه قهوه ساز

قهوه دمی غلطت کافئین کمتری دارد و قهوه اسپرسو قهوه غلیظ با درصد بالای کافئین است. بعضی از قهوه‌سازها توانایی تولید هر دو نوع دمی و اسپرسو را دارند.

 

بعضی دیگر فقط اسپرسوساز هستند و با بعضی دستگاه‌ها فقط می‌توان قهوه دمی آماده کرد. دستگاه‌های جدید دیگری نیز به عنوان قهوه‌ساز شناخته می‌شوند که هر کدام یک یا چند نوع قهوه را تهیه می‌کنند.

 

در گذشته تهیه قهوه با قهوه‌ساز برای افراد بدون تخصص کار ساده‌ای نبود. اما قهوه‌سازهای جدید همه دارای برنامه‌های خودکار هستند که کار تهیه قهوه در منزل یا محل کار را بسیار ساده و سریع انجام می‌دهند.

 

یکی از ویژگی‌ها و امکانات دستگاه قهوه‌ساز این است که با دادن برنامه زمانی به آن، می‌توان در زمان مقرر قهوه را آماده در قوری داشت.

 

از طرفی سیستم خاموشی خودکار که در اغلب دستگاه‌های جدید تعبیه شده‌ که برای وقتی مناسب است که کاربر به سرعت در حال ترک منزل یا محل کار است و دستگاه را خاموش نمی‌کند.

 

بعضی دستگاه‌ها دارای آسیاب قهوه هستند که از مزایای یک قهوه‌ساز محسوب می‌شود. آسیاب روزانه دانه قهوه در عطر و کیفیت طعم قهوه تاثیر قابل توجهی دارد.

 

نشانگر آب دستگاه نیز در اغلب قهوه‌سازها وجود دارد و میزان آب موجود در مخزن را نمایش می‌دهد.

 

قهوه‌ساز با داشتن فیلتر آب، تمام املاح نامناسب برای تهیه قهوه را تصفیه می‌کند.

 

شاخص صدای هشدار اتمام کار دستگاه، فوم‌ساز شیر، شیرساز و… از دیگر امکانات موجود در دستگاه‌های قهوه‌ساز خوب هستند.

 

البته امکانات یک دستگاه قهوه‌ساز به نوع، مدل و برند دستگاه مربوط است و هر دستگاه با دستگاه دیگر تفاوت‌هایی در ویژگی‌ها و قابلیت‌ها دارد.

 

برای شما هم قهوه ساز از نان واجب تر است؟

 

چند نوع قهوه ساز پر طرفدار

قهوه‌سازها با توجه به نوع قهوه مورد نظر دارای ساز و کارهای مختلفی هستند.

 

ساختار بعضی از قهوه‌سازها بسیار ساده و ساختار بعضی پیچیده است. انواع قهوه‌سازهایی که استفاده از آنها رایج است عبارتند از:

 

قهوه ساز قطره‌ ای

یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های قهوه‌ساز است. این دستگاه برقی است و کاربری بسیار ساده‌ای دارد.

 

دوام دستگاه و توانایی آن در تهیه سریع قهوه برای یک تا ده نفر، از جمله دلایل محبوبیت این کالا است. این نوع قهوه‌ساز از عناصر اصلی بسیاری از خانه‌ها هستند.

 

قهوه ساز حرارتی

ساختار این دستگاه شباهت زیادی به قهوه‌ساز قطره‌ای دارد. قهوه‌ساز حرارتی دارای یک قوری نشکن است که با قرار گرفتن روی سطح حرارتی دستگاه، قهوه را برای چند ساعت گرم نگه می‌دارد. قیمت این قهوه‌ساز نسبت به قهوه‌ساز قطره‌ای بیشتر است اما قابلیت‌های بیشتری هم دارد.

 

دستگاه اسپرسو ساز

با وجود اینکه قیمت دستگاه تخصصی اسپرسو ساز نسبت به دیگر انواع قهوه‌ساز بالاتر است، اما در نظر داشته باشید که وجود چنین دستگاهی در خانه، تهیه انواع قهوه‌های محبوب در کافی‌شاپ‌ها را امکان‌پذیر می‌کند.

 

با اسپرسو ساز می‌توان در خانه یا محل کار قهوه لاته تهیه کرد و حتی روی قهوه را به شیوه دلخواه طراحی کرد.

 

قهوه جوش

قهوه جوش نیز در میان علاقمندان به قهوه طرفداران زیادی دارد. استفاده از این دستگاه، از قدیم مرسوم بوده است.

 

اما استفاده از این دستگاه به دلیل داشتن قطعات زیاد و دشواری تمیز کردن آنها تا اندازه‌ای محدود شده و دستگاه‌هایی با کاربری آسان‌تر جایگزین قهوه جوش شده‌اند.

 

موکاپات

موکاپات نوعی قهوه‌ساز است که روی شعله حرارت مستقیم قرار گرفته و قهوه بسیار خوش‌طعمی را درست می‌کند. قهوه به دست آمده از موکاپات چیزی بین قهوه اسپرسو و قهوه فیلترشده است. این دستگاه ارزان است و به دلیل کوچک بودن، به سادگی قابل حمل و استفاده در طبیعت است.

 

سایفون

این قهوه‌ساز به دلیل قطعات شکننده زیادی که دارد و همچنین به دلیل زمان‌بر بودن تهیه قهوه با آن، فقط برای عده‌ای از افراد مناسب است که حساسیت زیادی روی طعم قهوه دارند و برای تمام شدن کار دستگاه زمان کافی دارند. تماشای فرآیند عصاره‌گیری قهوه توسط این دستگاه واقعا جالب و تماشایی است.

 

فرنچ پرس

فرنچ پرس نوعی قهوه‌ساز دستی است که برای دم کردن قهوه دارای فیلتر توری و پیستون است که قهوه را در محیط دستگاه تحت فشار قرار می‌دهد تا دم بکشد. تمیز کردن این قهوه‌ساز آسان است و در عرض 5 دقیقه قهوه را آماده می‌کند.

 

ایروپرس

این قهوه‌ساز نیز مکانیکی است و بدون نیاز به برق کار می‌کند. برای استفاده از این قهوه‌ساز ابتدا باید مخلوط قهوه و آب داغ را روی پیستون بالای دستگاه ریخت.

 

سپس یک محفظه شبیه سرنگ روی آن قرا گرفته و با کمک فشار هوا، مخلوط آب و قهوه را از فیلتر عبور می‌دهد تا در محفظه پایین دستگاه ریخته شود.

 

قهوه ساز سرد دم

این دستگاه از متفاوت‌ترین قهوه‌سازها است که از آب داغ برای تهیه قهوه استفاده نمی‌کند.

 

این قهوه‌ساز با استفاده از آبی با دمای محیط یا حتی آب سرد قهوه را دم می‌کند. تفاوت طعم قهوه این نوع قهوه‌ساز با دیگر دستگاه‌ها زیاد است و طرفداران خاص خود را دارد.

 

انواع برندهای دستگاه قهوه ساز

همان‌طور که در بخش‌های قبلی توضیح داده شد، دستگاه‌های قهوه‌ساز دارای تنوع بالایی در نوع، مدل و برند هستند.

 

اغلب قهوه‌سازها برقی هستند به استثنای قهوه‌سازهایی که روی شعله گاز قرار می‌گیرند. انتخاب هر کدام از دستگاه‌ها برای خرید قهوه ساز دارای مزایایی است.

 

از آنجا که قهوه در تمام دنیا از نوشیدنی‌های بسیار محبوب است و مصرف‌کنندگان آن ترجیح می‌دهند در خانه امکان تهیه این نوشیدنی را داشته باشند، برندهای قهوه‌ساز دارای تنوع بالایی هستند.

 

قهوه‌ساز مباشی، قهوه‌ساز دلونگی، قهوه‌ساز گوسونیک، قهوه‌ساز ویداس، قهوه‌ساز بوش، قهوه‌ساز فلر، نسپرسو، فیلیپس، تفال، مولینکس، بیم، باریتون و میگل از معروف‌ترین برندهای دستگاه قهوه‌ساز هستند.

 

برای شما هم قهوه ساز از نان واجب تر است؟

 

از کجا بخریم؟

سایت برندچی به عنوان مرجع لوازم خانگی کار انتخاب و خرید قهوه ساز را با بررسی و مقایسه آن‌ها برای شما بسیار آسان کرده است.

 

جهت اطلاع از قیمت قهوه ساز کافی است که به صفحه فروشگاه آنلاین برندچی وارد شوید و سفارش خود را به صورت آنلاین سفارش دهید.