وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

لوله فولادی برق گالوانیزه چیست ؟

لوله فولادی برق گالوانیزه چیست ؟

لوله فولادی برق گالوانیزه چیست ؟

 

لوله فولادی برق گالوانیزه یا لوله کاندوییت (conduit) لوله‌ای است که با استفاده از فولاد نرم ساخته می‌شود و برای هدایت و محافظت از سیم‌کشی برق سازه‌ها و ساختمان‌ها کاربرد دارد.

 

در واقع لوله فولادی برق عملکردی شبیه به روکش دارد و از سیم‌ها و کابل‌هایی که از داخل آن عبور کرده‌اند، در مقابل هر گونه آسیبی محافظت می‌کند.

 

انواع مختلف این محصول شامل لوله فولادی برق گالوانیزه آبکاری گرم، لوله فولادی برق گالوانیزه سرد و لوله برق گالوانیزه فابریک در قسمت‌های مختلف ساختمان‌ها و سازه‌ها کاربردهای زیاد دارند.

 

در این مطلب قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی را درباره ویژگی‌ها، انواع، کاربردها، مزایا و عوامل تاثیرگذار روی قیمت لوله فولادی برق و همچنین نکات مهم در زمان خرید این محصول در اختیار شما قرار دهیم.

 

لوله فولادی برق گالوانیزه چیست ؟ ، What is galvanized electrical steel pipe?

 

لوله فولادی برق گالوانیزه چه ویژگی‌هایی دارد؟

لوله فولادی برق، استوانه‌ای است که با استفاده از فولاد گالوانیزه‌ شده تولید می‌شود و مجرا و پوششی بسیار مناسب برای عبور سیم‌ها و کابل‌ها به شمار می‌رود.

 

در سیستم‌های برق‌رسانی برای عبور دادن سیم‌ها و کابل‌ها از روش‌های گوناگونی استفاده می‌شود که از بین آن‌ها پرکاربردترین و بهترین روش‌ استفاده از لوله‌های فولادی برق گالوانیزه و متعلقات مربوط به آن‌هاست.

 

در پروژه‌های مختلف ساخت‌‌وساز شامل ساخت مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، هتل‌ها، کارخانه‌ها، پالایشگا‌ه‌ها، ساختمان‌های تجاری و ساختمان‌های مسکونی سیستم برق‌رسانی یکی از قسمت‌های بسیار مهم محسوب می‌شود.

 

استاندارد بودن سیستم برق‌رسانی در جلوگیری از بروز خطرات احتمالی تاثیر به‌سزایی دارد. با کمک لوله کاندوییت یا همان لوله فولادی برق گالوانیزه می‌توان سیستم‌ برق‌رسانی پروژه‌های مختلف را به بهترین شکل ممکن انجام داد.

 

کابل‌های برق با کمک لوله‌های فولادی برق گالوانیزه در نقاط مختلفی از ساختمان مانند سقف، دیوار یا به حالت مدفون در کف زمین، مسیریابی و هدایت می‌شوند.

 

از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول می‌توان به مواردی مانند استحکام بسیار بالا در برابر ضربه، فشار و شرایط مختلف محیطی، مقاومت در مقابل خوردگی و اکسیدشدن، تولیدشدن طبق استاندارد ایمنی UL6، طول عمر بالا، زیبایی ظاهری، امکان بازیافت و ساختار یکپارچه اشاره کرد.

 

سایز طول و قطر لوله‌های فولادی برق گالوانیزه چقدر است؟

 

سایز طول و قطر لوله‌های فولادی برق گالوانیزه چقدر است؟

سایز لوله‌های برق گالوانیزه معمولا از نظر طول و قطر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

طول این محصولات معمولا 3 یا 6 متر است؛ اما با‌توجه‌به اینکه تقاضا برای خرید لوله فولادی برق سه‌ متری بیشتر است، اکثر شرکت‌هایی که در زمینه تولید این نوع لوله مشغول فعالیت هستند، آن‌ها را با طول سه‌ متر تولید و وارد بازار می‌کنند.

 

قطر این لوله‌ها نیز با‌توجه‌به هدف از لوله‌کشی بین سایز PG11 تا سایز PG48 متغیر است. قطر لوله رابطه مستقیمی با قیمت آن دارد.

 

لوله‌های فولادی برق گالوانیزه با قطر بیشتر همواره گران‌تر به فروش می‌رسند؛ زیرا قادر به حفاظت از حجم بیشتری از سیم‌ها و کابل‌های برق هستند.

 

قطر خارجی این نوع لوله نیز 18.6 میلی‌متر، 20.4 میلی‌متر، 22.5 میلی‌متر، 28.3 میلی‌متر، 37 میلی‌متر، 47 میلی‌متر و 59.3 میلی‌متر است.

 

انتخاب لوله فولادی برق گالوانیزه برای چه زمانی مناسب است؟

با استفاده از تجهیزات متنوعی شامل لوله‌های پی‌وی‌سی، سینی‌ کابل، نردبان‌های کابل و لوله فولادی گالوانیزه می‌توان از کابل‌های برق پشتیبانی کرد؛ اما به‌ نظر شما چه زمانی باید از لوله‌های فولادی برق گالوانیزه برای هدایت کردن، مسیریابی، پشتیبانی و حمایت از سیم‌ها و کابل‌های برق استفاده کرد؟

 

آیا در تمام پروژه‌ها امکان بهره‌مندی از این نوع لوله‌ وجود دارد یا باید از قاعده و قانون خاصی پیروی کرد؟

 

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که سینی‌ها و نردبان‌های کابل، جزو تجهیزاتی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان حجم بالایی از سیم‌ها و کابل‌ها را به‌صورت یکجا حمل، هدایت و مسیریابی کرد.

 

این در حالی است که لوله‌های فولادی برق گالوانیزه فقط برای هدایت و مسیریابی تعداد محدودی از سیم‌ها و کابل‌ها طراحی و تولید شده‌اند؛ بنابراین در زمان انتخاب تجهیزات مورد نیاز برای سیستم‌های برق‌رسانی حتما این نکته را مدنظر داشته باشید.

 

عامل دیگری که می‌تواند در انتخاب تجهیزات مورد نیاز برای هدایت، مسیربابی و پشتیبانی از کابل‌ها تاثیرگذار باشد، شرایط محیط است‌.

 

یکی از قابلیت‌های مهم لوله فولادی گالوانیزه برق، این است که می‌تواند در حالت دفن‌شده هم مورد استفاده قرار بگیرد و کابل‌های برق را هدایت کند؛ اما سینی‌های کابل فقط برای استفاده و نصب در ارتفاعات گزینه مناسبی هستند.

 

در پروژه‌های ساخت‌وسازی که دارای معماری خاص و منحصربه‌فردی باشند، معمولا از لوله‌های فولادی برق گالوانیزه استفاده می‌شود؛ زیرا در معماری‌های خاص، کابل‌ها به تعداد زیادی تغییر جهت نیاز دارند.

 

به‌طور‌کلی در زمان انتخاب تجهیزاتی مانند نردبان کابل، سینی کابل و لوله فولادی برق گالوانیزه، عواملی مانند تعداد کابل‌ها، تنش‌های محیطی و همچنین نوع سازه مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید.

 

آشنایی با انواع مختلف لوله فولادی برق گالوانیزه

 

آشنایی با انواع مختلف لوله فولادی برق گالوانیزه

برای تولید لوله‌های فولادی گالوانیزه برق از ورق روغنی استفاده می‌شود. سپس پوششی محافظ از جنس فلز برای افزایش مقاومت ورق روغنی در مقابل خوردگی و زنگ زدن روی سطح آن قرار می‌دهند تا به‌اصطلاح گالوانیزه شود.

 

انواع لوله گالوانیزه برق یا لوله کاندوییت‌ با استفاده از سیستم لوله خم کن شکل داده می‌شوند‌‌. این قابلیت در کنار ویژگی‌هایی مانند میزان استحکام و استقامت، ثبات طولانی مدت و پایداری باعث شده است که لوله‌های فولادی برق گالوانیزه به‌عنوان محصولاتی مشهور شناخته شوند.

 

در ادامه این بخش با انواع لوله گالوانیزه برق آشنا خواهید شد.

 

لوله فولادی برق گالوانیزه سرد

یکی از انواع لوله‌های برق گالوانیزه که برای تولید آن از روش الکتروگالوانیزاسیون استفاده می‌شود، لوله فولادی برق گالوانیزه سرد نام دارد. این لوله را با نام لوله مبلی نیز می‌شناسند.

 

در تولید این محصول، محلول حاوی آب و نمک یا محلول اسیدی حلوی آب نمک روی سطح لوله فولادی به عمق 15 میکرون اسپری می‌کنند. به این فرآیند روش الکترولیز گفته می‌شود.

 

اسپری کردن محلول روی سطح لوله باعث افزایش مقاومت آن در مقابل زنگ زدگی نخواهد شد؛ اما سطح لوله را صاف، صیقلی و ظریف نشان می‌دهد.

 

لوله‌های فولادی برق گالوانیزه سرد به‌دلیل برخورداری از ویژگی‌هایی مانند مقاومت و انعطاف‌پذیری بالا، بیشتر برای کابل‌کشی سازه‌های صنعتی یا در سطوح بالای ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی کاربرد دارند.

 

لوله فولادی برق گالوانیزه آبکاری گرم

یک نوع لوله فولادی برق که در تولید آن آبکاری عمقی گرم به‌‌کار رفته است، لوله فولادی برق گالوانیزه آبکاری گرم نام دارد. این محصول بیشتر در مناطقی کاربرد دارد که میزان رطوبت بالاست و احتمال ریزش باران روی لوله‌ها زیاد است.

 

این نوع لوله‌های فولادی برق گالوانیزه در مقابل رطوبت، زنگ‌زدگی و سایر عوامل محیطی مقاومت بالایی دارد. این محصول با ضخامت‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در برخی از مکان‌ها که انتهای آن باید به تابلو برق یا شبکه تقسیم وصل شود، نیاز به اتصال دارد.

 

برای معرفی اتصال لوله‌های فولادی برق گالوانیزه آبکاری گرم، از عدد استاندارد PG استفاده می‌کنند. برای انتخاب اتصالات باید به قطر خارجی لوله گالوانیزه توجه شود.

 

سایز اتصالات این نوع لوله بین عدد PG-11 تا عدد PG-48 است. لوله‌های گالوانیزه گرم بیشترین کاربرد را در کابل‌کشی درون زمین دارند.

 

لوله فولادی برق گالوانیزه فابریک

به لوله گالوانیزه‌ای که برای تولید آن از ورق گالوانیزه کارخانه‌ای استفاده می‌شود، لوله فولادی برق گالوانیزه فابریک می‌گویند. در تولید این نوع لوله فولادی برق برای شکل‌دهی ورق گالوانیزه و تبدیل کردن آن از حالت مسطح به لوله از دستگاه‌های رول‌فرمینگ استفاده می‌شود.

 

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد لوله‌های فولادی برق گالوانیزه این است که هم داخل لوله و هم سطح خارجی آن گالوانیزه است. ضخامت لایه بیرونی لوله‌های فولادی فابریک از لوله‌های فولادی آبکاری گرم کمتر است.

 

این لوله‌ها در ساخت سازه‌های فلزی مانند سازه گلخانه، پایه فنس، دکل‌های مخابراتی و حصارکشی نیز کاربرد دارند.

 

لوله فولادی گالوانیزه بدون درز (ضد انفجار)

لوله‌ برق گالوانیزه ضد انفجار یک نوع لوله فولادی برق است که با شمش و بدون استفاده از فرآیند جوشکاری تولید می‌شود.

 

این محصول از انواع دیگر مقاوم‌تر بوده و در مکان‌هایی مانند پالایشگاه‌ها و مناطق گازی که در آن‌ها احتمال انفجار در اثر اتصال سیم‌ها وجود دارد، استفاده می‌شود؛ البته از این محصول در کابل‌کشی داخلی ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری هم می‌توان استفاده کرد تا ایمنی کار بالا برود.‌

 

نصب آسان، قابلیت شکل‌دهی و خم شدن با دستگاه، ضد زنگ بودن، مقاومت در برابر خوردگی، قیمت و عمر مفید بالا و .. از ویژگی‌های مهم این نوع لوله گالوانیزه برق است.

 

معرفی اتصالات لوله فولادی برق گالوانیزه

همان‌طورکه در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم، این لوله‌ها در اندازه‌های سه‌ متری و شش متری تولید و وارد بازار می‌شوند؛ به‌همین‌دلیل در مکان‌هایی که مسیر کابل‌کشی طولانی است، حتما باید با استفاده از یک سری اتصالات به یکدیگر متصل شوند. انواع اتصالات لوله‌های برق گالوانیزه شامل موارد زیر است:

 

• گلند کابل: یکی از اتصالات لوله‌های برق گالوانیزه، گلند کابل است. این محصول با نام‌های بست کابل و کانکتور هم شناخته می‌شود. از انواع پلاستیکی، برنجی و استنلس‌استیل گلند کابل برای اتصال لوله فولادی گالوانیزه برق به تابلو برق یا جعبه تقسیم و افزایش ایمنی کابل‌ها در مقابل لرزش و ضربه استفاده می‌شود.

 

• فیتینگ: نوع دیگری از اتصالات که برای تغییر مسیر کابل‌کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، فیتینگ (Fittinge) یا کانکشن نام دارد. این محصول از دو قطعه شامل نری و مادگی تشکیل شده است که به‌صورت فشاری روی لوله فولادی برق گالوانیزه قرار می‌گیرد و باعث وصل آن به قطعات دیگر می‌شود‌. از مهم‌ترین کاربردهای فیتینگ می‌توان به اتصال دو شاخه لوله فولادی برق به یکدیگر بدون رزوه، اتصال لوله به باکس، اتصال لوله فولادی گالوانیزه به لوله فلکسیبل و اتصال آن به قوطی کلید اشاره کرد.

 

• نیپل: به قطعه‌ای که در دو سر خود دارای رزوه است و برای وصل شدن به دیگر اتصالات مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیپل می‌گویند. درواقع نیپل مانند رابط بین اتصالات عمل می‌کند. نیپل‌ها در دو نوع درزدار و بدون درز به فروش می‌رسند.

 

• هد بوشینگ: یکی دیگر از اتصالات مورد نیاز برای لوله‌های فولادی برق گالوانیزه هد بوشینگ (سرلوله) است‌. این قطعه با وصل شدن به ابتدا یا انتهای لوله از کابل‌ها در مقابل ساییدگی جلوگیری می‌کند. درواقع مهم‌ترین کاربرد قطعه هد بوشینگ این است که با قرار گرفتن در سر لوله مانع از وارد شدن آسیب به عایق کابل‌ها و سیم‌های خارج شده از سطح مقطع لوله می‌شود.

 

استفاده از لوله فولادی برق گالوانیزه چه مزایایی دارد؟

 

استفاده از لوله فولادی برق گالوانیزه چه مزایایی دارد؟

با استفاده از لوله‌های فولادی برق گالوانیزه در سازه‌ها، دکل‌های مخابراتی، مجتمع‌های صنعتی نیازمند به انتقال برق فشاری قوی، مجتمع‌های مسکونی، تجاری و اداری، انبارها، سوله‌های ورزشی، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، خیابان‌ها، بزرگراه‌های شهری و سایر مکان‌ها می‌توان از مزایای زیر بهره‌مند شد:

 

• ساخته شدن با استفاده از باکیفیت‌ترین فلز

• امکان نصب این محصول در فضاهای خارجی و داخلی

• طول عمر بالا

• ماندگاری زیاد

• مقاومت در برابر آسیب حیوانات موذی

• مقاومت بسیار بالا در مقابل آتش‌سوزی

• مقاومت در برابر ضربه‌های فیزیکی و شکسته شدن

• مقاومت بالا در مقابل اثرات مضر اشعه ماوراء‌بنفش

• امکان باز و بسته کردن برای چند بار و استفاده مجدد

• محافظت کامل کابل‌ها و سیم‌ها در برابر تداخلات الکترومغناطیسی

• حفاظت از سیم و کابل به‌عنوان هادی‌های عایق‌دار در تاسیسات الکتریکی

• جلوگیری از وارد شدن آسیب تصادفی به عایق سیم‌ها و کابل‌ها

• کمک به نظم بخشیدن به سیستم‌های سیم‌کشی و کابل‌کشی

• حفظ شکل لوله هنگام خم کردن

• در دسترس بودن انواع اتصالات

• پایین بودن هزینه‌های نگهداری

• قابلیت نصب به‌صورت توکار و روکار

• بالا بودن ظرفیت تحمل فشار

 

برای بهره‌مندی از این مزایا حتما باید باکیفیت‌ترین نوع این محصول را خریداری کنید.

 

چه عواملی قیمت لوله فولادی برق را تحت تاثیر قرار می‌دهند؟‌

 

چه عواملی قیمت لوله فولادی برق را تحت تاثیر قرار می‌دهند؟‌

قیمت لوله فولادی برق گالوانیزه نیز مانند بسیاری از محصولات صنعتی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی قیمت لوله‌های فولادی برق می‌توان موارد زیر را معرفی کرد.

 

نوسانات قیمت در بازار دلار

تغییرات قیمت دلار نه تنها قیمت لوله فولادی برق را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد؛ بلکه به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در تمام بازارها تاثیرگذار است. تاثیر نوسانات دلار روی محصولات وارداتی به‌مراتب بیشتر است.

 

به‌عنوان‌مثال قیمت‌های بازار فولاد و آهن با قیمت دلار تعیین می‌شوند. اگر قیمت دلار بیشتر شود، قیمت محصولات موجود در بازار فولاد و آهن هم بیشتر خواهد شد؛ اما اگر قیمت دلار کاهش یابد، مقاطع فولادی مانند لوله‌های برق گالوانیزه نیز با قیمت پایین‌تری در بازار معامله می‌شوند.

 

نرخ تورم

نرخ تورم و افزایش قیمت‌ها عامل دیگری است که قیمت لوله‌های فولادی برق و نردبان کابل را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در سال‌های اخیر نرخ تورم با سرعت بالایی رو به افزایش است. بازار فولاد و آهن نیز با افزایش نرخ تورم مجبور است که محصولات خود را با قیمت بالاتری در اختیار مشتریان قرار دهد.

 

تحولات سیاسی جهان

تحولات سیاسی اخیر جهان ازجمله جنگ بین کشورهای روسیه و اوکراین در قیمت جهانی فولاد و مقاطع فولادی ازجمله لوله برق گالوانیزه تاثیر گذاشته است؛ علاوه‌براین سیاست‌های کشور چین در زمینه تولید و اقتصاد، اثر زیادی در تغییر قیمت مقاطع فولادی دارد.

 

به‌عنوان‌مثال اگر چین تصمیم بگیرد که میزان تولید خود را کاهش دهد، بازار با کاهش عرضه مواجه شده و در اثر این اتفاق، قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

 

هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت نهایی لوله‌ فولادی برق گالوانیزه، هزینه‌هایی است که به حمل‌ونقل این محصول مربوط می‌شود‌. اگر لوله‌ها وارداتی باشند، هزینه حمل‌‌ونقل مستقیم آن‌ها از خارج به داخل ایران محاسبه می‌شود.

 

برای تولیدات داخلی نیز هزینه حمل‌ونقل مواد اولیه مورد نیاز برای تولید لوله‌ها به کارخانه و همچنین هزینه حمل‌ونقل محصولات تولید‌شده به محل مصرف نیز در قیمت نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

 

به‌‌عنوان‌مثال در سال 1401 با افزایش 35 درصدی هزینه‌های حمل‌ونقل برون شهری، قیمت انواع مقاطع فولادی دچار افزایش شد.

 

هزینه مربوط به تامین مواد اولیه

 

هزینه مربوط به تامین مواد اولیه

مواد اولیه‌ مورد نیاز برای تولید لوله فولادی گالوانیزه برق عبارت‌اند از: سنگ آهن، فلزاتی مانند کروم و نیکل، ضایعات آهنی و … . با افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت محصولات بازار فولاد ازجمله لوله‌های فولادی برق نیز افزایش می‌یابد.

 

اگر به دلایل مختلفی با کمبود مواد اولیه مواجه شویم، قیمت مواد اولیه افزایش یافته و در اثر آن قیمت آهن و فولاد نیز گران‌تر می‌شود.

 

میزان عرضه و تقاضا

قانون عرضه و تقاضا را می‌‌توان به‌عنوان اصلی‌ترین اساس قیمت‌گذاری محصولات در بازارهای مختلف معرفی کرد. به‌عنوان‌مثال در فصل تابستان به‌دلیل افزایش تعداد پروژه‌های ساخت‌وساز، میزان تقاضا برای خرید مقاطع فولادی به میزان زیادی افزایش پیدا می‌کند.

 

افزایش تقاضا همواره با افزایش قیمت همراه است و بالعکس با کاهش ساخت‌وساز در فصل زمستان و کاهش تقاضا برای خرید لوله‌ فولادی برق گالوانیزه، قیمت این محصول پایین می‌آید.

 

سیاست‌های اقتصادی اتخاذ شده توسط دولت

عامل دیگری که قیمت انواع مختلف این محصول را تحت تاثیر قرار می‌دهد، سیاست‌های اقتصادی اتخاذ شده توسط دولت است. در صورت وضع عوارض یا صدور مجوز صادرات یا واردات برای محصولات فولادی، قیمت‌ها نیز بدون شک دچار تغییر خواهد شد.

 

افزایش یا کاهش عرضه انرژی

انرژی که برای تولید مقاطع فولادی توسط کارخانه‌های تولیدکننده مورد استفاده قرار می‌گیرد، ممکن است به‌صورت سوخت فسیلی، گاز یا برق باشد. تغییر در میزان عرضه انرژی و افزایش یا کاهش قیمت آن به‌طور مستقیم روی قیمت مقاطع فولادی اثر می‌گذارد.

 

به‌عنوان‌مثال در تابستان 1400 بسیاری از کارخانه‌ها و صنایع فولادی با مشکل قطعی برق مواجه می‌شدند. این اتفاق باعث کاهش میزان تولید در آن‌ها شد و با کاهش عرضه این محصولات در بازار، قیمت‌ها افزایش پیدا کرد.

 

کارخانه تولیدکننده لوله فولادی برق گالوانیزه

آخرین موردی که به‌عنوان عامل تاثیرگذار در قیمت لوله فولادی برق معرفی می‌کنیم، کارخانه‌ای است که تولید کننده سینی کابل و لوله فولادی برق است‌.‌ در ایران کارخانه‌های مختلفی وجود دارد که با رعایت استانداردهای لازم، محصولات باکیفیتی را تولید و وارد بازار می‌کنند.

 

با‌توجه‌به اینکه کیفیت محصولات، نوع تکنولوژی به‌کاررفته برای ساخت و مرغوبیت مواد اولیه هر کارخانه با سایر کارخانه‌ها متفاوت است؛ بنابراین قیمت محصولات کارخانه‌های مختلف فعال در حوزه تولید لوله‌های برق گالوانیزه نیز متفاوت خواهد بود.

 

نکات مهم در خرید لوله کاندوییت یا لوله فولادی برق گالوانیزه

 

نکات مهم در خرید لوله کاندوییت یا لوله فولادی برق گالوانیزه

خرید انواع مختلف لوله‌های کاندوییت شامل لوله فولادی برق گالوانیزه سرد، لوله فولادی برق گالوانیزه آبکاری گرم و لوله فولادی برق گالوانیزه فابریک و …، پروسه‌ای تخصصی و فنی است.

 

برای خرید این محصولات بهتر است از یک کارشناس حرفه‌ای فعال در همین حوزه کمک بگیرید؛ البته بسیاری از شرکت‌های معتبر که در زمینه توزیع و فروش لوله‌های فولادی برق مشغول فعالیت هستند، قبل از فروش محصولات خود اطلاعاتی مفید و کاربردی را در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

 

به‌طورکلی برای خرید لوله گالوانیزه برق متناسب با پروژه ساخت‌وساز خود به چند نکته مهم توجه داشته باشید. این نکات عبارت‌اند از:

 

توجه به جنس مواد اولیه

یکی از مهم‌ترین که در خرید این محصول باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که به جنس مواد اولیه‌ای که در تولید آن به‌کار رفته دقت کنید. برای تولید لوله‌های فولادی گالوانیزه معمولا از فولاد ضدزنگ یا از فولاد کربنی استفاده می‌کنند.

 

اگر قرار است از این محصول برای کابل‌کشی در داخل ساختمان‌‌ها استفاده کنید، لوله‌های تولید شده با فولاد کربنی گزینه مناسب‌تری هستند؛ اما اگر این محصول را برای استفاده در محیط‌های خارجی خریداری می‌کنید، به سراغ لوله‌هایی بروید که با فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند تا در مقابل رطوبت و عوامل جوی مقاومت بالایی داشته باشند.

 

توجه به سایز و اندازه لوله

نکته دیگری که در خرید لوله‌های برق اهمیت زیادی دارد، توجه به سایز و اندازه این محصول است. سایز و اندازه لوله با استفاده از متغیرهایی مانند سایز طولی، ابعاد داخلی و ضخامت جداره مشخص می‌شود.

 

سایز طولی با واحد متر، سایز ابعاد داخلی با واحد اینچ و سایز ضخامت جداره با واحد میلی‌متر نشان داده می‌شود. قبل از انتخاب متغیرهای نامبرده به نیاز سیستم برق‌رسانی و حجم کابل‌های به‌کار‌رفته در آن نگاهی دقیق داشته باشید و متناسب با آن اندازه لوله برق را انتخاب کنید‌.

 

انتخاب یک شرکت معتبر و باسابقه برای خرید

اگر می‌خواهید لوله فولادی برق گالوانیزه استاندارد خریداری کنید، به دنبال یک شرکت معتبر و باسابقه برای خرید این محصول باشید.

 

این شرکت‌ها به دلایل مختلفی مانند سبقت گرفتن از رقبا، حفظ مشتریان و افزایش تعداد آن‌ها، مطرح شدن در سطح کشور و رشد و پیشرفت خود همواره سعی می‌کنند که بهترین و باکیفیت‌ترین انواع لوله‌ کاندوییت را به فروش برسانند و رضایت مشتریان را در اولویت کار خود قرار داده‌اند.

 

با خرید لوله گالوانیزه برق از شرکت‌های معتبر می‌توانید از مزایایی مانند مشاوره قبل از خرید، دریافت اطلاعات تخصصی و مفید، خدمات پس از فروش و خرید محصولات با مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت بهره‌مند شوید.

 

استفاده از لوله فولادی گالوانیزه بهترین روش ایمن‌سازی سیستم‌های برق‌رسانی

 

استفاده از لوله فولادی گالوانیزه بهترین روش ایمن‌سازی سیستم‌های برق‌رسانی

در این مقاله راجع‌به ویژگی‌ها، انواع، کاربردها، مزایا و اتصالات لوله فولادی برق گالوانیزه صحبت کردیم و به معرفی عوامل تاثیرگذار در قیمت لوله فولادی برق پرداختیم.

 

در انتها نیز درباره نکات مهمی که در زمان خرید این محصول باید مورد توجه قرار بگیرند، توضیح دادیم. با خرید این محصول از شرکت‌های معتبر می‌توانید سیستم‌ برق‌رسانی پروژه‌های مختلف را ایمن‌سازی کنید.