وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نارس ترین نوزاد جهان با وزن 420 گرم رکوردار زنده ماندن + عکس

نارس ترین نوزاد جهان با وزن 420 گرم رکوردار زنده ماندن + عکس

نارس ترین نوزاد جهان با وزن 420 گرم رکوردار زنده ماندن + عکس

این نوزاد نارس هنگام به دنیا آمدن فقط 420 گرم وزن داشت و حالا رکوردار زنده ماندن در جهان است. یک نوزاد پسر در آمریکا که در ۲۱ هفته و یک روزگی بارداری مادرش به دنیا آمد، لقب نارس‌ترین نوزاد جهان که زنده مانده است را به خود اختصاص داده و رکورد گینسی زده است.

 

به گزارش ایران ناز به نقل از شبکه خبری بی بی سی، این نوزاد که “کورتیس مینس” نام دارد و سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) در شهر بیرمنگام در آلابامای آمریکا به دنیا آمد، هنگام تولد فقط ۴۲۰ گرم وزن داشت.

 

اکنون کورتیس یک سال و چهار ماهه است و به گفته موسسه رکورد های جهانی گینس، رکورد جدیدی را در میان نوزادان نارس متولد شده در جهان که زنده ماندند به ثبت رسانده است.

 

مدت بارداری طبیعی به طور معمول ۴۰ هفته است و این درحالیست که کورتیس حدود ۱۹ هفته زودتر به دنیا آمده است.

 

میشل باتلر، مادر این نوزاد شب ۴ ژوئیه سال گذشته دچار درد زایمان شده و به بیمارستان منتقل شد و روز بعد دو قلوهایی را به دنیا آورد که یکی از آن ها روز بعد از تولد به دلیل نارس بودن جان خود را از دست داد. کورتیس را نیز که شانس زنده ماندنش کمتر از یک درصد بود تحت مراقبت های ویژه قرار دادند.

 

در نهایت این نوزاد توانست بعد از سه ماه بدون کمک دستگاه های تنفسی نفس بکشد و در ماه آوریل بعد از حدود ۲۷۵ روز از بیمارستان مرخص شد.

 

کورتیس همچنان به دستگاه های کمکی اکسیژن و لوله تغذیه نیاز دارد اما به گفته پزشکان، او در سلامت کامل به سر می برد.

 

رکورد قبلی مربوط به نوزاد ۲۱ هفته و دو روزه ای بوده که نارس به دنیا آمده بود.