وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نکاتی درباره ی حس قدرتمندی مردان

نکاتی درباره ی حس قدرتمندی مردان

به گزارش ایران ناز برایش هیچ چیز کم نمی گذارید؛ اجازه نمی دهید آب در دلش تکان بخورد و حاضرید بار زندگی را یک تنه به دوش بکشید اما او آسیب نبیند. در داستان زندگی خودتان و او، شما ناجی هستید و او کسی است که بدون حمایت هایتان دوام نمی آورد.

 

شما همان کسی هستید که نه اشک می ریزد و نه خم به ابرو می آورد.شما همانی هستید که از مشکلاتش حرف نمی زند. شما ستون خانه هستید. شاید زندگی با کسی که هیچ وقت شکایتی از چیزی ندارد و سخت ترین رازهای زندگی اش را حتی با عزیزترین فرد زندگی خود در میان نمی گذارد، از برخی جهات جذاب باشد.

 

احتمالا در نگاه همسرتان شما یک ابرقهرمان هستید که نه از چیزی می ترسد و نه هیچ جا کم نمی آورد.حالا اگر نگاه اطرافیانی را که همیشه ستایشتان کرده اند و به قدرتتان غبطه خورده اند، کنار بگذارید، خودتان را چطور توصیف می کنید؟ اصلا خودتان هم فکر می کنید ستون خانه اید و در سخت ترین روزها، نه ترسیده اید و نه جا زده اید؟

 

حتی اگر خودتان هم در آینه خود را یک ابرقهرمان ببینید، در صورتی که نشانه هایی را که در ادامه می آوریم، در فکر و رفتارهایتان می بینید، برایتان خبر خوبی نداریم. شاید شما نه تنها قوی و محکم نیستید، بلکه بیشتر از هر کسی محتاج حمایت و کمک هستید. محققان می گویند اینکه قوی باشید یا اینکه خودتان را قوی ببینید، تاثیر متفاوتی روی سلامت و طول عمرتان می گذارد.

 

روی احساس ناامنی سرپوش می گذارید

 

شما وانمود می کنید که نه ترس و نه ضعف در زندگی تان جایی ندارد اما در وجودتان، درست همان جا که از چشم همه پنهان مانده، یک دنیا ترس و تردید را پنهان کرده اید. شاید از اینکه مدام توسط دیگران ستایش می شوید و به آن ها با شجاعت ظاهری تان خدمت می کنید، به خود ببالید،

 

اما واقعیت این است که روان شما انرژی زیادی را صرف پوشاندن ترس ها و ضعف هایتان می کند و اگر همین طور پیش بروید، خیلی زود از پا در می آیید. به زبان آوردن جملاتی مثل «من از هیچ چیز نمی ترسم!» یا «من هر مشکلی را می توانم حل کنم»

 

الزاما به معنای قوی و محکم بودنتان نباشد.محققان می گویند اگر شما خودتان را قوی بدانید و ادای آدم های محکم را دربیاورید، احتمالا کمتر سراغ پزشکان می روید و در صورتی که مجبور به دکتر رفتن شوید، همه نشانه های آزاردهنده ای را که تجربه می کنید،

 

با دکتر در میان نمی گذارید.محققان می گویند مراجعه دیرهنگام به تخصصان و به تعویق انداختن قرارهای ملاقات با پزشکان، از دلایل اصلی مرگ زودرس مردها محسوب می شود و همین سهل انگاری هایی که از احساس «من قوی هستم!» سرچشمه می گیرد، باعث می شود که مردها به طور میانگین پنج سال زودتر از خانم ها بمیرند.

 

نکاتی درباره ی حس قدرتمندی مردان

 

نباید شکست بخورید

 

برای آدم هایی که مثل شما فکر می کنند، شکست پایان زندگی است. اینکه شکست در فکر شما جایی نداشته باشد، معنایش این نیست که هیچ وقت شکست را تجربه نخواهید کرد. آدم هایی که ادای قوی های را در می آورند، همیشه در حال نمایش توانایی هایشان هستند،اما حاضر نیستند لحظه ای صبر کنند و برای از بین بردن ناتوانی هایشان مهارت های تازه یاد بگیرند.

 

این آدم ها آن قدر از ندانستن و نتوانستن می ترسند که نه تنها به پیش نمی روند، بلکه برای تمام کردن برخی کارهایی که گاهی تمام شدنی و حتی شدنی هم نیست، آن قدر انرژی می گذارند که فرصت های دیگر را از دست می دهند. آن ها به جای یادگرفتن راه های عبور از موانع یا تلاش برای پیدا کردن راه های دیگر، موانع را نادیده می گیرند و به همین دلیل دیر با زود شکست می خورند.

 

چیزی هستید که دیگران می گویند

 

برای این آدم ها، «من» همان کسی است که دیگران معرفی می کنند. آن ها با توصیف های دیگران، خود را می شناسند و تعریف می کنند و به همین دلیل به جای به دست آوردن قدرت درونی، برای نمایش قدرتی ظاهری که دیگران را به زانو دربیاورد و غرق در تحسین و تمجیدشان کند،

 

هرکاری می کنند.اگر فردی این آدم ها را ناتوان ارزیابی کند، همه بنیان شخصیتشان در هم می ریزد و ناامید و سرخورده، از هر تلاشی دست بر می دارند. شاید به همین دلیل است که این آدم ها هیچ وقت کمک نمی خواهند و حتی اگر از پا دربیایند، حاضر نیستند خودشان باشند و گاهی چهره شان را در نظر دیگران مخدوش کنند.

 

احساساتتان را سرکوب می کنید

 

تنها احساسی که آدم های به ظاهر قوی حاضر به نمایش آن هستند، خشم است. آن ها هرگز ترس، شوق، ناامیدی و اندوهشان را با کسی به اشتراک نمی گذارند، اما هر وقت که نتوانند جلوی سرریز شدن هیجاناتشان را بگیرند، خشم را به نمایش می گذارند؛

 

در حالی که آدم هایی که به جای استفاده از ماسک قدرت، قدرت ذهنی و درونی دارند. شجاعانه با احساساتشان رو به رو می شوند و با خجالت و شرم زدگی، آن ها را پنهان نمی کنند. آن ها خودشان و هیجاناتشان را خوب می شناسند و به جا و در موقعیت های مناسب، احساساتشان را ابراز می کنند.فردی که از نظر ذهنی قوی است،

 

به موقع می خندد، به موقع می ترسد و حتی به موقع گریه می کند؛ در حالی که کسانی که ماسک قدرت را روی صورتشان چسبانده اند، حاضر نیستند هیچ یک از این احساسات را در مقابل دیگران به نمایش بگذارند و در بسیاری موارد، خود را هم آن قدر نمی شناسند که از وجود این احساسات مختلف در درون خود آگاه باشند.

 

درد را انکار می کنید

 

افتخار آدم هایی که ماسک قدرت را به صورت شان چسبانده اند، توانشان در تحمل درد و نادیده گرفتنش است. در حالی که آدم های ضعیف مدام رنج هایشان را به رخ دیگران می کشند تا از آن ها امتیاز بگیرند، آدم هایی که ماسک دروغین قوی بودن را به خود زده اند،

 

حتی در سختترین لحظه های زندگی شان وانمود می کنند ذره ای سختی نکشیده اند و هیچ چیز در وجود و زندگی شان تغییر نکرده است؛ اما کسانی که قدرت حقیقی دارند، از دردها و رنج هایشان برای تحت تاثیر قراردادن دیگران استفاده نمی کنند، اما لزومی به پنهان کردن دردها هم نمی بینند و سعی می کنند از هر شکست و رنجی به عنوان راهی برای خارج شدن از بحرانی که به آنها آسیب زده، بگردند.

 

نکاتی درباره ی حس قدرتمندی مردان

 

فکر می کنید سوپرمن هستید

 

در حالی که اعتماد به نفس بالا، می تواند شما را هر روز چند قدم به جلو هل بدهد، حفظ ظاهر و وانمود کردن به قوی تر بودن از آنچه واقعا هستید، می تواند شما را از نردبان ترقی به پایین پرت کند. توصیه های کتاب های موفقیت را که می گویند جهان در مشت شماست و به هرچه بخواهید می رسید،

 

فراموش کنید.واقعیت این است شما نمی توانید به همه چیز برسید و نمی توانید هر سنگی را از سر راهتان بردارید؛ اما می توانید در مسیری پیش بروید که از توانایی های موجودتان بیشترین استفاده را بکنید و هر روز بیشتر از قبل توانمند شوید. پس به خودتان دروغ نگویید و به اینکه قدرتی خارق العاده دارید هم تظاهر نکنید.

 

شما ابرقدرت نیستید اما می توانید خیلی کارها را با توانایی ها و امیدواری هایتان انجام دهید، پس به همان کارها دل خوش باشید.اگر بپذیرید که درست در همین لحظه که این مطلب را می خوانید، جهان در مشت شما قرار ندارد و نمی توانید آسمان را به زمین بیاورید، همه چیز درست می شود. با پذیرش این واقعیت ها می توانید بیشتر شرایط و توانایی هایتان را درک کنید و با توجه به محدودیت هایتان، بهترین تصمیم ها را بگیرید و موثرترین قدم ها را بردارید.

 

می خواهید دیگران را کنترل کنید

 

آدم هایی که تظاهر به قوی بودن می کنند، همیشه دوست دارند مثل یک مادر دیگران را تحت حمایت خود بگیرند. از نظر این افراد، همه آدم ها ضعیف، محتاج به کمک یا ناتوان هستند و اگر این قدرتمندها دستشان را نگیرند و از جهل نجاتشان ندهند، به هیچ جا نمی رسند.

 

آدم های به ظاهر قوی، حاضر نیستند ضعف های خود و نقاط قوت دیگران را ببینند و همیشه در حال نصیحت کردن و حتی ایراد گرفتن از دیگران هستند. آن ها عاشق در دست گرفتن کنترل دیگران و کنترل کردن شرایط هستند و نمی توانند بپذیرند که جایی فرد دیگری کنترل کننده و هدایت کننده باشد.

 

شاید بیش از اندازه محبت کردنشان به دیگران هم ابزار ناخودآگاهی برای رسیدن به همین منظور است. درواقع آن ها با حمایت افراطی از دیگران و کمک کردن به آن ها، سعی می کنند اطرافیانشان را به خود وابسته کنند و مجال هر حرکت مستقلی را از آن ها بگیرند.وقتی این آدم ها که ماسک قدرت را به چهره شان زده اند،

 

اطرافیانشان را کنترل می کنند و با حمایت بیش از حد مانع رشد کردن توانایی هایشان می شوند، به هدف خود می رسند. در چنین شرایطی دیگران واقعا برچسب قوی بودن را به آن ها می زنند و می پذیرند که بدون این افراد به ظاهر قوی، از پس هیچ کاری و گرفتن هیچ تصمیم بر نمی آیند.

 

واقعیت این است که خیالی که در مورد خودتان در سر دارید همیشه با آن چیزی که واقعا هستید مطابق نیست. پس برای اینکه این خیال کار دستتان ندهد و شما را به یک دنیای وهمی نکشاند بیشتر برای شناختن خود حقیقی تان تلاش کنید و روی بازخوردهایی که از دیگران می گیرید هم حساب کنید.